دعوای بین اپل و کوالکام خیلی جدی دنبال می‌شود. کوالکام در پی این است که فروش گوشی‌های آیفون را در کشور آمریکا متوقف کند. همین اقدام هم باعث شد که شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، گوگل، فیسبوک از اپل حمایت کنند. حتی شرکت انیتل هم کوالکام را متحم کرد که با این کار قصد دارد به انحصار طلبی دست بزند و کاری کند که مشتریان حق انتخاب نداشته باشند.

با این حال شرکت کوالکام دست از شکایت خودش بر نمی‌دارد و همیشه سعی می‌کند با رایه مدارک جدید نظر دادگاه را تغییر دهد. برکسی هم پوشیده نیست که این شرکت در حال ساخت تراشه جدیدی است. تراشه‌ای که به احتمال زیاد اسنپ‌دراگون ۸۴۵ خواهد بود. شایعات می‌گویند که این تراشه جدید با معماری ۷ نانومتری ساخته می‌شود که بین ۲۵ تا ۳۵ درصد عملکرد بهتری در مقایسه با اسنپ‌دراگون ۸۳۵ دارد. حتی برخی از شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که تراشه جدید شرکت اسنپ‌دراگون با گوشی گلکسی اس ۹ راهی بازار خواهد شد.

در حالی که این تراشه رسما معرفی نشده، شرکت کوالکام در مدارکی که برای متحم کردن اپل ارئه کرده به ساخت تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ اشاره کرده است. در مدارک این شرکت به SDM845 اشاره کرده که در واقع اسنپ‌دراگون ۸۴۵ است.

 

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala