اگر یادتان باشد، پیش از این در مورد آستون مارتین والکری برایتان گفته‌ایم. این که والکری (Valkyrie) یک هایپرکار کم‌نظیر با ویژگی‌های جالب است. قدرت خودروی فرمول یک را دارد و لباس عجیبی بر تن کرده است. با موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۱۱۳۰ اسب‌بخاری می‌تواند ظرف ۲٫۵ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو مجوز تردد در شهر را دارد ولی هنوز به بازار عرضه نشده است.

اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود. اگر فراری هم قصد داشته باشد خودرویی را برای رقابت با والکری عرضه کند، P3 یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. Alex Imnadze Baldin طراح خودروی با سابقه‌ای است که برای استودیو طراحی شرکت‌هایی مثل آلفارومئو و مازراتی کار کرده و پیش از این مسئول بخش طراحی داخلی و خارجی در شرکت فورد بوده است. او رندری از یک هایپرکار منتشر کرده و این پروژه را Concept P3 / Scuderia Baldini نام‌گذاری کرده است.

سری P فراری پروتوتایپ خودروهای اسپرت فراری در دهه‌ی ۶۰ و اوایل دهه‌ی ۷۰ میلادی بودند. مدل ۳۳۰ P3 یکی از این نمونه خودروهای به‌یاد ماندنی بود که در سال ۱۹۶۶ میلادی تولید شد. پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی با حجم ۴ لیتر داشت و می‌توانست توانی معادل ۴۲۰ اسب‌بخار تولید کند.

حالا الکساندر از خودروی پی۳ دوره گذشته الهام گرفته و طراحی مدرنی را درنظر گرفته است. نتیجه رندرهایی می‌شود که می‌توانیم در تصاویر ببینیم. چراغ‌های کشیده‌ی LED جلو، کابین شیشه‌ای، هود نسبتا کوتاه و جلوپنجره‌های عریض  ظاهر مدرنی را به این کانسپت داده است. این خودرو بجز طراحی جدید و سنت شکن باید مشخصات یک هایپر کار قوی را هم داشته باشد. برای این خودرو توانی مشابه لافراری یعنی حدود ۱۰۰۰ اسب‌بخار درنظر گرفته شده تا بتواند رقابت خوبی با آستون مارتین والکری داشته باشد.

منبع: Motor1

مطلب فراری P3، رقیب خیالی آستون مارتین والکری برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala