مایکروسافت سال گذشته بود که گفت می‌خواهد طبق پروژه‌ای به اسم Xbox Live Creators Program، امکان انتشار بازی‌های مستقل را توسط خود سازندگان آن‌ها، فراهم کند؛ طوری که دیگر نیازی به یک شرکت توزیع یا تهیه کننده برای انتشار بازی‌های مستقل روی پلتفرم ایکس‌باکس نخواهد بود. کسانی که بروزرسانی‌های آلفا ایکس‌باکس را دریافت می‌کنند، به تازگی به برخی از بازی‌هایی که به صورت مستقل منتشر شده‌اند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

می‌توان توسط برنامه‌ی Creators Program و یک ایکس‌باکس وان معمولی، بازی را روی ایکس‌باکس وان منتشر کرد.

طبق گزارش Windows Central در حال حاضر شش بازی مستقل برای خرید موجود شده‌اند و در بخش جداگانه‌ای در فروشگاه قرار گرفته‌اند. سه بازی رایگان هستند و سه بازی دیگر قیمت‌گذاری شده‌اند.

ساخت و انتشار بازی روی ایکس‌باکس وان برای بازی‌سازان مستقل بسیار راحت است و آن‌ها می‌توانند توسط برنامه‌ی Creators Program و یک ایکس‌باکس وان معمولی، بازی خودشان را روی ایکس‌باکس وان منتشر کنند. البته شرکت‌ها باید یک مبلغ ۲۰ دلاری را پرداخت کنند که واقعا بسیار کم است. موضوع دیگری هم وجود دارد، بازی‌هایی که مستقل عرضه شده‌اند، باید نه تنها روی ایکس‌باکس وان، بلکه روی ویندوز ۱۰ هم اجرا شوند.

هنوز نمی‌دانیم این سرویس چقدر می‌تواند به جمعیت بازی‌سازان مستقل کمک کند. ولی امیدواریم شرکت‌های بازی‌سازی ایرانی هم بتوانند از این سرویس استفاده و بازی‌های خود را روی ایکس‌باکس وان منتشر کنند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala