سر «ساندار پیچای» (Sundar Pichai) قرار است از قبل هم شلوغ‌تر شود: پیچای قرار است از این پس به عنوان یکی اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت الفابت فعالیت کند. همانطور که احتمالا می‌دانید، شرکت گوگل یکی از زیرمجموعه‌های الفابت است. ساندار پیچای از همان زمانی که الفابت خلق شد، یعنی در مهر ماه دو سال گذشته، به عنوان مدیر عامل گوگل فعالیت کرده است.

ساندار پیچای سیزدهمین عضو هیئت مدیره‌ی الفابت می‌شود.

با اینکه وضعیت الفابت چندان هم خوب پیش نمی‌رود، پیچای به عنوان مدیر عامل گوگل بسیار خوب عمل کرده است. وضعیت نابه‌سامان الفابت را می‌توان به ایده‌ی کلی پشت این شرکت نسبت داد: الفابت می‌خواهد فعالیت تجارت هایی مثل Fiber، گوگل X یا خودروهای بدون راننده را نه تنها عملی، بلکه درآمدزا کند.

جدایی الفابت و گوگل، به ساندار پیچای اجازه داد که تمرکز بیشتری روی گوگل داشته باشد و به عنوان مدیر عامل دخالت‌های بیشتری در این شرکت کند. گوگل سال گذشته گوشی هوشمند خودش را عرضه کرد و محصولات سخت‌افزاری دیگری ساخت؛ طوری که منبع درآمد اصلی این شرکت دیگر فقط هم تبلیغات نیست. تمرکز روی هوش مصنوعی در گوگل هم نتیجه داده است و می‌تواند محصولات این شرکت را دگرگون کند.

امیدواریم نشستن روی صندلی هیئت مدیره‌ی الفابت، کاری نکند که ساندار پیچای از مدیریت گوگل، غافل شود؛ گوگل در حال حاضر وضعیتی شگفت‌انگیز دارد و باید این دوره را حفظ و حتی پیشرفت کند.

ساندار پیچای سیزدهمین عضو هیئت مدیره‌ی الفابت می‌شود. پس از «داین گرین» (Diane Greene) او دومین نفری است که از گوگل وارد هیئت مدیره‌ی الفابت شده.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala