بسیاری از ما تابه‌حال سوار یک فضاپیمای سوپرسونیک (فراصوت) نشده‌ایم. اگرچه به نظر می‌رسد بیست سال دیگر بتوانیم با یک پرواز اقتصادی با سرعت بیشتر از صوت سفر کنیم. ناسا یک هواپیمای مافوق صوت جدید طراحی کرده که نه‌تنها زمان سفرهای بین‌المللی را کوتاه‌تر می‌کند بلکه سروصدایی که تولید می‌کند بسیار کمتر از  Concorde، هواپیمای سریع پیشین ناسا است.

بلومبرگ گزارش می‌کند که ماه دیگر ناسا پیشنهاد ساخت این طرح را به شرکت‌های سازنده‌ی کشتی‌های هوایی بررسی می‌کند. گفته می‌شود شرکت سازنده بودجه‌ی ۴۰۰ میلیون دلاری از ناسا خواهد گرفت تا در پنج سال بتواند این هواپیمای مافوق صوت را بسازد.

ناسا تنها یک مفهوم از آن نساخته و باید گفت که برای پیشرفت و توسعه‌ی آن به‌عنوان یک هواپیمای مافوق صوت اقتصادی که می‌تواند در آینده‌ی نزدیک مدت پروازهای بین‌المللی را بسیار کم کند برنامه دارد.

Lockheed در بخش‌هایی از طراحی این پروژه با ناسا همکاری داشته است. هدفی که آن‌ها تعیین کردند این بود که صدای این هواپیمای مافوق صوت را به‌اندازه‌ی صدای یک ماشین لوکس در حال حرکت با سرعت بالا کم کنند. گزارش‌ها می‌گوید هدف آن‌ها صدای۶۰ تا ۶۵ دسی‌بل است.

با توجه به این‌که Concorde پروژه‌ی قبلی ناسا ۹۰ دسی‌بل صدا تولید می‌کرد اگر این هدف محقق شود، گام بزرگی به جلو برداشته‌ایم. ناسا امیدوار است بتواند تست این هواپیمای مافوق صوت را به‌صورت زنده اجرا کند.

منبع: Ubergizmo

در مورد خبرهای ناسا بیشتر بخوانید.

منبع متن: digikala