گویا قرار است در آینده‌ای نزدیک یک فیلم جدید با اقتباس از بازی برادران سوپر ماریوی نینتندو ساخته شود که هنوز هیچ نامی برایش انتخاب نشده. هواداران این مجموعه امیدوارند که لااقل این انیمیشن، اشتباهات نسخه‌ی لایو اکشن قبلی محصول سال ۱۹۹۳ را نداشته باشد و این لوله‌کش مشهور را که علاقه‌ی شدیدی به قارچ‌ها دارد با موفقیت به نسل جدید معرفی کند.

با حضور صداپیشگانی مانند کریس پرت، آنیا تیلور جوی و بسیاری دیگر از استعدادهای برتر به علاوه‌ی حضور تهیه‌کنندگان بزرگی که ماریو را خلق کردند، به احتمال زیاد این بار استقبال مردم از این شخصیت نینتندو خوب خواهد بود. هر چند هنوز جزئیات زیادی از این فیلم که قرار است بهار ۲۰۲۳ اکران شود در دست نیست.

  • ۱۰ سریال و انیمیشن تلویزیونی برتر که فیلم‌هایی بر اساس آن‌ها ساخته شد
  • ۱۰ فیلم و انیمیشن هیجان‌انگیز با داستان آخرالزمانی و وحشتناک که پایان خوشی دارند
  • ۱۰ فیلم و انیمیشن دوست‌داشتنی برای عاشقان انیمه‌ی «شهر اشباح»

وقتی فیلم «برادران سوپر ماریو» در ۷ آوریل ۲۰۲۳ در سینماهای آمریکای شمالی اکران شود، این قهرمان افسانه‌ای که به لوله کشی تبدیل شده به قلب تماشاگران سینما راه پیدا خواهد کرد. این فیلم اقتباسی از بازی ویدئویی در ابتدا قرار بود در دسامبر ۲۰۲۲، اکران شود اما یونیورسال و ایلومینیشن تصمیم گرفتند که تاریخ اکران آن را حدود چهار ماه عقب بیندازند. طبق گزارش‌های به گوش رسیده تغییر تاریخ اکران برای به حداکثر رساندن مخاطبان در تعطیلات عید پاک است. اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ انتشار بین‌المللی این فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدئویی سوپر ماریو در ماه‌های آینده منتشر خواهند شد، بنابراین بهتر است گوش به زنگ باشید

طرفداران بازی‌های ویدئویی سرتاسر جهان در سپتامبر ۲۰۲۱ غافلگیر شدند، زیرا شیگرو میاموتو، مردی که ماریو و تعدادی دیگر از شخصیت‌های نمادین این شرکت را خلق کرده در جریان نینتندو دیرکت، روی صفحه ‌نمایش ظاهر شد تا درباره فیلم «برادران سوپر ماریو» صحبت کند.. میاموتو نمی‌خواست جزئیات داستان را لو بدهد و یا حتی به این موضوع اشاره کند که آیا این فیلم به فیلم قبلی ربط دارد یا نه.

در گروه بازیگران فیلم «برادران سوپر ماریو» کریس پرت و آنیا تیلور-جوی حضور دارند

برادران سوپر ماریو

اولین بازیگری که در این فیلم حضور خواهد داشت کریس پرت است که قرار است در نقش مریو ابرقهرمان نیتندو به ایفای نقش بپردازد. آنیا تیلور جوی که نقش پرنسس هلو را بر عهده خواهد گرفت، هم به گروه بازیگران «برادران سوپر ماریو» پیوسته است. از دیگر اعضای این فیلم پر ستاره می‌توان به چارلی دی در نقش لوئیجی، جک بلک در نقش بوسر، کیگان مایکل کی در نقش وزغ، ست روگن در نقش دانکی کونگ، فرد آرمیسن در نقش کرانکی کونگ، کوین مایکل ریچاردسون در نقش کامک و سباستین مانیسکالکو در نقش اسپایک اشاره کرد.

کریس پرت گفته که صدای او در نقش ماریو شبیه هیچ ماریوی دیگری نخواهد بود

مدت زیادی پس از اینکه اعلام شد کریس پرت قرار است کار صداپیشگی لوله کش نمادین فیلم بعدی «برادران سوپر ماریو» را بر عهده داشته باشد، طرفداران این بازی نگران بودند که این کار توهین آمیز باشد زیرا پرت نه ایتالیایی است و نه حتی یک ایتالیایی- آمریکایی و لذا قطعا نمی‌تواند مانند آن‌ها صحبت کند. ماه‌ها بعد، کریس ملداندری، بنیان‌ گذار و مدیر عامل شرکت ایلومینیشن، در این خصوص گفت که نگرانی‌ها و واکنش‌های طرفداران بازی سوپر ماریو را درک می‌کند و بر این موضوع تاکید کرد که قرار نیست کریس پرت همان صدای معمولی ۳۰ سال پیش ماریو را که همیشه می‌گفت من ماریو هستم داشته باشد.

در ژوئن ۲۰۲۳،، خود پرت در این خصوص گفت که صدای او به این کاراکتر، شخصیت جدیدی خواهد بخشید و در ادامه‌ی سخنانش افزود:

من از نزدیک با کارگردان و دست اندرکاران این فیلم کار کردم و بسیاری از روش‌ها را هم امتحان کردم و حالا واقعا برای اینکه مردم ماحصل تلاشم را ببینند ذوق زده هستم. من صدایی را برای این شخصیت انیمیشنی در نظر گرفته‌ام که تاکنون نشنیده‌اید.

اگرچه هنوز معلوم نیست که حضور پرت در نقش لوله ‌کشی که می‌خواهد شاهزاده خانم را نجات می‌دهد چگونه خواهد بود، دست اندرکاران فیلم چند روز قبل بیان داشتند که پرت به شدت این نقش را دوست دارد و قطعا در آن خوش خواهد درخشید.

چارلز مارتینت، صداپیشه باسابقه‌ی ماریو، در سرتاسر فیلم «برادران سوپر ماریو» حضور خواهد داشت

برادران سوپر ماریو

چارلز مارتینت که در سال ۱۹۹۲ با انتشار نسخه‌ی سی دی رام بازی آموزشی ماریو، صداپیشگی لوله کش شاد و شخصیت‌های مختلف دیگر سری بازی‌های نینتندو را بر عهده گرفت، حتی با وجود اینکه در فیلم آینده‌ی سوپر ماریو صداپیشگی این کاراکتر را بر عهده ندارد، باز هم نقش فعالی را در این پروژه ایفا خواهد کرد.

در طول رویداد نینتندو دیرکت در سپتامبر ۲۰۲۱، شیگرو میاموتو فاش کرد که صداپیشه‌ی قبلی ماریو در سرتاسر فیلم در سکانس‌های سورپرایز حضور خواهد داشت، بنابراین شاید ما در این سکانس‌ها شاهد حضور ماریوی دیگری با صداپیشگی او باشیم.

فیلم «برادران سوپر ماریو» توسط کریس ملداندری از ایلومینیشن و شیگرو میاموتو از نینتندو ساخته می‌شود

برادران سوپر ماریو

پس از رویداد نینتندو دیرکت، این شرکت همراه با ایلومینیشن انترتینمنت اعلام کردند که دو تن از مدیران ارشد این شرکت‌ها کار تولید فیلم بعدی «برادران سوپر ماریو» را بر عهده خواهند داشت. شیگرو میاموتو، مردی که خود ماریو را خلق کرد، به عنوان یکی از تهیه ‌کننده‌ها و کریس ملداندری از ایلومینیشن به‌ عنوان تهیه کننده‌ی دیگر با هم همکاری خواهند کرد.

ملداندری در بیانیه‌ای توضیح داد قبل از اینکه «برادران سوپر ماریو» یکی از پروژه‌های منحصربه‌فرد ایلومینیشن به حساب بیاید، قطعا به نینتندو تعلق داشته و او به کار با دست اندرکاران این شرکت افتخار می‌کند. او در ادامه گفت: «ماریو و لوئیجی دو تن از محبوب‌ترین قهرمانان فرهنگ عامه هستند و ما مفتخریم که این فرصت منحصربه‌فرد را به دست آورده‌ایم تا با شیگرو میاموتو و تیم نینتندو از نزدیک همکاری کنیم و بتوانیم به این شخصیت‌ها در فیلم خود جان ببخشیم. این تجربه قطعا با تجربه‌ای که در ساخت فیلم‌های قبلی ایلومینیشن داشته‌ایم متفاوت خواهد بود.»

میاموتو نیز بیان داشته که به همکاری با ایلومینیشن و کسب یک تجربه‌ی جدید افتخار می‌کند.

او در ادامه افزود ما با کریس و تیم باتجربه‌ی ایلومینیشن همکاری می‌کنیم تا نه تنها فیلمی زیبا و منحصربه‌فرد بسازیم، بلکه بتوانیم برادران سوپر ماریو را روی صفحه‌ی تلویزیون دوباره زنده کنیم و به همه اجازه دهیم از این بازی و کاراکترهایش لذت ببرند. او بیان داشت که روند تولید فیلم تاکنون بسیار خوب پیش رفته و هر دوی این کمپانی‌ها در حال آموختن چیزهای جدیدی هستند.

به‌علاوه این اسطوره بازی‌های ویدئویی از طرفداران کمپانی خواست تا در طول تولید فیلم صبور باشند و کمی حوصله کنند تا فیلم در سینماها اکران شود.

  • از فصل دوم سریال انیمیشنی «چه می‌شود اگر…» مارول چه می‌دانیم؟

این فیلم توسط کارگردانان «تایتان‌های نوجوان به پیش» یعنی آرون هوروات و مایکل جلنیک کارگردانی خواهد شد

برادران سوپر ماریو

علاوه بر داشتن دو تهیه ‌کننده‌ی سرشناس که باعث می‌شوند فیلم «برادران سوپر ماریو» به فیلمی پرمخاطب تبدیل شود، حضور آرون هوروات و مایکل جلنیک به عنوان کارگردانان فیلم قطعا به نفع این فیلم تمام خواهد شد.

زیرا این دو کارگردان پیش‌تر در انیمیشن «تایتان‎‌های نوجوان به پیش» هم با هم مشارکت داشته و انیمیشن منحصربه‌فردی را تولید کرده‌اند. به‌علاوه نینتندو و ایلومینیشن اعلام کرده‌اند که فیلم نامه‌ی این فیلم توسط متیو فوگل نوشته خواهد شد، یعنی همان نویسنده فیلم لگو: بخش دوم: و «مینیون‌ها: ظهور گرو» که در جولای ۲۰۲۲ توانست گیشه را از آن خود کند.

فیلم «برادران سوپر ماریو» از سال ۲۰۱۷ تاکنون در حال ساخت است

برادران سوپر ماریو

اگرچه این نسخه از فیلم برادران سوپر ماریو قرار است در چند ماه آینده اکران شود، اما نیم دهه از شروع ساخت آن می‌گذرد که مدت زمان کمی برای تولید یک فیلم نیست. در نوامبر ۲۰۱۷، وال استریت ژورنال اعلام کرد که نینتندو و ایلومینیشن اینترتینمنت برای ساخت یک فیلم انیمیشنی مبتنی بر فرانچایز پیشگامانه سوپر ماریو با هم همکاری خواهند کرد.

بر خلاف فیلم لایو اکشن «برادران سوپر ماریو» که پس از اکران در سال ۱۹۹۳ با شکست مواجه شد، همکاری نینتندو و ایلومینیشن سبب کنترل همه‌ی جوانب امر می‌شد و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذاشت. بنابراین ما امیدواریم که این فیلم در باکس آفیس موفق باشد زیرا زمان زیادی صرف تولید آن شده است.

این اولین باری است که پس از لایو اکشن سال ۱۹۹۳، فیلمی با اقتباس از این بازی ویدیویی ساخته می‌شود

برادران سوپر ماریو

زمانی که فیلم «برادران سوپر ماریو» در ۷ آوریل ۲۰۲۳ در سینماها اکران شود، نزدیک به ۳۰ سال از اکران فاجعه بار لایو اکشنی که برای این دو شخصیت ساخته شده بود خواهد گذشت. این فیلم تلخ و نه چندان سرگرم کننده که معمولا به عنوان یکی از بدترین فیلم‌های ساخته شده با اقتباس از بازی‌های ویدئویی در نظر گرفته می‌شود، حتی نتوانست طرفداران سری بازی‌های سوپر ماریو را که در آن زمان در اوج محبوبیت بودند به سمت خود جلب کند.

پس از اکران فیلم در ماه می ۱۹۹۳. مخاطبان دریافتند که فیلم ماریو تنها نام این قهرمان را یدک می‌کشد و از مسیر پادشاهی قارچ منحرف شده و بازی باب هاسکینز، جان لگوئیزامو، دنیس هاپر و سامانتا ماتیس هم نتوانست مورد قبول آن‌ها واقع شود و لذا این فیلم با شکست سنگینی در باکس آفیس مواجه شد.

منبع: cinemablend

نوشته هر آنچه درباره‌ی انیمیشن «سوپر ماریو» می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala