توییت‌هایی که مربوط به ده سال قبل بودند مطمئنا مشکل‌ساز و نامناسب به نظر می‌رسیدند اما لزوما بدخواهانه نبودند و طولی نکشید که طرفداران این سری و حتی خود بازیگران و گروه سازنده از گان حمایت و برای بازگشت او لابی کردند تا او کاری را که شروع کرده بود به پایان برساند. خوشبختانه آن‌ها موفق شدند و جیمز گان به پروژه بازگردانده شد تا فیلم «نگهبانان کهکشان ۳» را بسازد.

  • جوخه انتحار در برابر نگهبانان کهکشان؛ کدام فیلم جیمز گان بهتر است؟
  • تمام خدایان جدید DC که در فیلم‌های زک اسنایدر معرفی شدند
  • جیمز گان می‌گوید اکران «نگهبانان کهکشان ۳» و «جوخه‌ی انتحار» به تأخیر نمی‌افتد

گروه محبوب‌ نگهبانان کهکشان از آخرین باری که آن‌ها را دیده بودیم چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. این گروه از زمان فیلم اولیه در سال ۲۰۱۴، با یک سیاره زنده جنگیده، اکثر اعضای تیم بعد از بشکن تانوس و قبل از مبارزه با نیروهای تایتان دیوانه به خاک تبدیل شدند و پس از آن چندین ماجراجویی را با خود ثور پشت سر گذاشتند. ماجراجویی تقریبا ده ساله آن‌ها، این گروه منحصربه‌فرد را از افرادی ناشناخته به کاراکترهای محبوب‌ طرفداران و گل سر سبد دنیای سینمایی مارول تبدیل کرده است.

طرفداران مارول مشتاقانه منتظر بازگشت نگهبانان در فیلم اختصاصی خود بودند و خوشبختانه این انتظار چندان طول نخواهد کشید. سرپرست استودیو مارول، کوین فایگی، جیمز گان و بقیه بازیگران در پنل مارول در کامیک‌کان سن‌دیگو جزئیاتی مهم را بیان و حتی اولین تصاویر فیلم جدید مورد انتظار نگهبانان کهکشان را نیز منتشر کردند. این پنل چشم‌گیر به سوالات بسیاری، از جمله تاریخ انتشار، شخصیت‌ها و لحن فیلم پاسخ داد که با هم آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تریلر «نگهبانان کهکشان ۳»

نگهبانان کهکشان 3

برخلاف «شی‌هالک: وکیل دادگستری» و «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» هنوز تریلری برای «نگهبانان کهکشان ۳» منتشر نشده است. این امر با توجه به این که فیلم هنوز در مرحله تولید است و جزئیاتی در دست تکمیل دارد، منطقی به نظر می‌رسد. پس طرفداران باید برای دیدن تریلری که اشک بازیگران حاضر در کامیک‌کان سن‌دیگو را درآورد، صبور باشند. تیزر اولیه فیلم در این پنل به نمایش درآمد و جزئیاتی از محتوای فیلم ارائه داد.

تیزر با پیتر کویل (کریس پرت) ملقب به استارلرد و نبیولا (کارن گیلان) شروع می‌شود که با جمعی از گروه رویجرز مواجه می‌شوند و کویل از این که گامورا (زویی سالدانا) این گروه را رهبری می‌کند شوکه می‌شود. با این حال، او آن گامورایی نیست که کویل می‌شناسد، زیرا گامورای جدول زمانی او توسط تانوس (جاش برولین) در فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» کشته شد. این نسخه از گامورا از یک جدول زمانی دیگر آمده و هنوز با کویل ملاقات نکرده و به واسطه تانوس جدول زمانی خود به دنیای سینمایی مارول آورده شده است. تانوس و بقیه نیروهایش از بین رفتند و گامورا تنها بازمانده بود و از نظرها ناپدید شد تا جایگاه خود را در این دنیای عجیب و غریب جدید پیدا کند. تریلر با شخصیت کویل ادامه می‌یابد که تلاش می‌کند گامورای بی‌میل و رغبت را با زندگی که قبل از جنگ ابدیت داشته آشنا کند و او را تغییر دهد.

اندکی بعد و به سبک همیشگی سری نگهبانان کهکشان، آهنگی جذاب بر روی تریلر پخش می‌شود که این بار کمی مدرن‌تر از آثار دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی فیلم‌های قبلی است. آهنگ روی تیزر، قطعه متوجه میشی؟ از گروه فلمینگ لیپس در سال ۲۰۰۲ است. گان درباره انتخاب این قطعه توضیح داد که این آهنگ به معنای بلوغ تیم است. بنابراین شاید آهنگ‌های معاصر بیشتری را در طی فیلم بشنویم.

پیتر و گامورا تنها کاراکترهای حاضر در تریلر نیستند و چندین چهره‌ جدید نیز حضور کوتاهی دارند. در این تیزر به صورت اجمالی با آدام وارلاک (ویل پولتر)، شرور جدید وحشتناکی به نام های اولوشنری (چاکوودی ایوجی) و نسخه بالغ‌تر گروت (وین دیزل) آشنا می‌شویم.

لحن کلی تریلر بسیار تیره‌تر و احساسی‌تر از آن چیزی است که افراد انتظارش را داشتند و بسیاری از شخصیت‌ها در قالب تصاویری کوتاه و پر از غم و اندوه نشان داده می‌شوند. یکی از نکات اصلی داستان که به نظر می‌رسد نقش پررنگی در فیلم داشته باشد، خط داستانی راکت (بردلی کوپر) است ک نسخه نوزاد و نسخه کودک او در تصاویر دیده می‌شود. احتمالا گذشته حساس و دراماتیک او یکی از عناصر این فیلم خواهد بود که یکی از احساسی‌ترین فیلم‌های کل دنیای سینمایی مارول به نظر می‌رسد.

تاریخ اکران «نگهبانان کهکشان ۳»

نگهبانان کهکشان 3

«نگهبانان کهکشان ۳» سال آینده و در فصل پرفروش تابستان، به طور خاص در تاریخ جمعه، ۵ می ۲۰۲۳، راهی سینماها خواهد شد. قسمت سوم این سری دومین فیلم در برنامه شلوغ فاز ۵ دنیای سینمایی مارول خواهد بود.

تاریخ پخش «نگهبانان کهکشان ۳» در سرویس استریم

«نگهبانان کهکشان ۳» پس از نمایش در سینماها در دیزنی‌پلاس پخش خواهد شد. طبق الگوی اکران مارول در دیزنی‌پلاس باید انتظار داشته باشیم که فیلم تقریبا یک ماه و نیم بعد از ۵ می ۲۰۲۳ روی این پلتفرم استریم منتشر شود.

سازندگان «نگهبانان کهکشان ۳»

نگهبانان کهکشان 3

همان‌طور که گفته شد، جیمز گان کارگردانی این اثر را که به گفته خودش آخرین فیلم نگهبانان برای وی به عنوان نویسنده و کارگردان خواهد بود، بر عهده دارد. گان مشغول پروژه‌های بزرگ‌ترین رقیب مارول، دی‌سی بوده و روی آثاری مانند «جوخه انتحار» و سریال اسپین‌آف آن، «صلح‌طلب» کار می‌کند که فصل دوم آن در حال تولید است.

البته کوین فایگی نیز به عنوان تهیه‌کننده اجرایی بر روند تولید «نگهبانان کهکشان ۳» نظارت خواهد کرد. علاوه بر این، هنری براهام به عنوان فیلم‌بردار، فرد راسکین به عنوان تدوین‌گر، جان مورفی به عنوان آهنگ‌ساز و بث میکل به عنوان طراح تولید در این پروژه همکاری می‌کنند.

بازیگران «نگهبانان کهکشان ۳»

نگهبانان کهکشان 3

احتمالا تمام اعضای اصلی تیم به همراه اعضای مربوطه دیگر در این فیلم حضور خواهند داشت. این افراد عبارتند از کریس پرت در نقش استارلرد، زویی سالدانا در نقش گامورا، دیو باتیستا در نقش درکس، بردلی کوپر در نقش راکت، وین دیزل در نقش گروت، کارن گیلان در نقش نبیولا، پوم کلمنتیف در نقش مانتیس و شان گان در نقش کراگلین. هم‌چنین سیلوستر استالونه در نقش استاکار رهبر رویجرز و الیزابت دبیکی در نقش ملکه انتقام‌جو، آیشا در این پروژه حضور خواهند داشت. علاوه بر این، شاید شاهد حضور برخی از اعضای تیم قدیمی نگهبانان استاکار، پس از حضور آن‌ها در صحنه پس از تیتراژ فیلم «نگهبانان کهکشان ۲» باشیم.

بالاتر اشاره کردیم که ویل پولتر نقش شخصیت کمیک محبوب طرفداران، آدام وارلاک و چاکوودی ایوجی، ستاره سریال «صلح‌طلب»، نقش کاراکتر شرور های اولوشنری را بازی خواهند کرد. هم‌چنین در این فیلم شخصیتی حضور خواهد داشت که او را قبلا دیده‌ بودیم اما تا به حال چیزی درباره وی نشنیده بودیم. او، کاسمو، سگ فضایی است که در اولین فیلم نگهبانان کهکشان نیز نقش کوتاهی داشت و در سومین فیلم، ماریا باکالووا، صداپیشگی وی را بر عهده دارد. در نهایت، یکی دیگر از همکاران همیشگی جیمز گان، بازیگر شخصیت رتکچر در «جوخه انتحار»، دنیلا ملکیور به جمع بازیگران می‌پیوندد تا نقش شخصیتی را بازی کند که هنوز نامش در دنیای دائما در حال گسترش مارول مشخص نیست.

آثار بیشتر مرتبط‌ با نگهبانان کهکشان در دیزنی‌پلاس

نگهبانان کهکشان 3

اگر می‌خواهید قبل از پایان حماسی نگهبانان کهکشان بیشتر درگیر خط داستانی آن‌ها شوید، پس بهتر است بدانید که دیزنی‌پلاس برنامه‌هایی برای آینده دارد. هر دو فیلم اول و دوم و هم‌چنین «انتقام‌جویان: بازی پایانی» و «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» بر روی این سرویس در دسترس هستند. این تیم هم‌چنین یک حضور کوتاه در فیلم «ثور: عشق و تندر» دارد که تا یک ماه آینده در دیزنی‌پلاس منتشر می‌شود.

علاوه بر این‌ها، در آینده، محتوای بیشتری برای طرفداران پر و پا قرص این سری در دسترس خواهد بود. اولین مورد، سریال «من گروت هستم» درباره نسخه کودک شخصیت محبوب اکثر بینندگان یعنی گروت، درخت بیگانه است. این مجموعه در روز چهارشنبه، ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ (۱۹ مرداد) در دیزنی‌پلاس منتشر خواهد شد. جیمز گان هم‌چنین کارگردانی و نویسندگی فیلم ویژه تعطیلات نگهبانان کهکشان را برعهده خواهد داشت که با توجه به گفته‌های خود وی اثری خاص و جدید به نظر می‌رسد که تماشای آن ضروری خواهد بود. این اثر گان هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد اما انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۲ و برای فصل تعطیلات در دسترس طرفداران قرار گیرد.

آیا «نگهبانان کهکشان ۳» آخرین فیلم این سری است؟

نگهبانان کهکشان 3

جیمز گان از زمان معرفی این فیلم به گونه‌ای وانمود می‌کند که انگار این اثر آخرین فیلم این سری محسوب می‌شود. «نگهبانان کهکشان ۳» نه‌تنها آخرین فیلم او خواهد بود، بلکه گان بارها اعلام کرده که این آخرین باری است که ما شاهد این نسخه از تیم نگهبانان کهکشان خواهیم بود. دیو باتیستا نیز علنا اعلام کرده که این آخرین فیلم او در نقش درکس ویران‌گر  خواهد بود.

این موضوع می‌تواند به معنای چیزهای زیادی باشد. شاید بسیاری از اعضای کلیدی تیم کشته شوند، شاید تصمیم بگیرند بی‌سر و صدا بازنشسته شوند یا شاید یک تیم جدید از پایه ساخته خواهد شد و جای آن‌ها را خواهد گرفت. هر چه که باشد، به نظر می‌رسد که این فیلم قطعا آخرین فیلم سری نگهبانان کهکشان است. اگر تریلر را مدنظر قرار دهیم، «نگهبانان کهکشان ۳» یک کمدی سرگرم‌کننده مانند فیلم‌های قبلی نیست، بلکه اثری عاطفی و احساسی در راستای پایان یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های موفق مارول خواهد بود.

منبع: collider

نوشته همه چیز درباره فیلم «نگهبانان کهکشان ۳»؛ تیم محبوب جهان مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala