حتی جک نیکلسون توانست نخستین جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار خود را برای بازی در نقش آرتور فلک که یک دلقک شکست خورده بود و به تدریج به یک جنایتکار خشن و دیوانه تبدیل شد به دست آورد. پس از کسب درآمد چشمگیر یک میلیارد دلاری در باکس آفیس جهانی، تاد فیلیپس دوباره کارگردانی این فیلم را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۹ فیلم «جوکر» را ساخت. اما هم اکنون جزئیات هیجان‌ انگیز بیشتری در مورد تاریخ انتشار رسمی و گروه بازیگران دنباله‌ی این فیلم منتشر شده که قطعا اطلاع از آن‌ها برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

  • هر آنچه تا کنون از فصل چهارم سریال «کارآگاه حقیقی» می‌دانیم
  • هر آنچه از فیلم «شیفت روز» و اکران، بازیگران و فیلم‌های مرتبط با آن می‌دانیم
  • تاریخ انتشار و هر آنچه درباره‌ی فیلم «طعمه»، پیش درآمد «غارتگر»، می‌دانیم

فیلم «جوکر: جنون مشترک» چه زمانی اکران می‌شود؟

جوکر: جنون مشترک

پس از نظرات ضد و نقیض و متفاوت زیادی که درباره رفتارهای «جوکر» به راه افتاد، هیچ کس نمی‌توانست با قطعیت بگوید که دنباله‌ای برای این فیلم ساخته خواهد شد یا خیر. اما فیلیپس در ماه جون، در یک پست اینستاگرامی با انتشار بخش‌هایی از فیلم‌نامه این خبر را تایید کرد. در این پست نه تنها عنوان رسمی فیلم یعنی «جوکر: جنون مشترک» منتشر شد، بلکه مشخص گردید که تاد فلیپس مجددا کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت و در واقع او قرار است در کنار همکار نویسنده‌اش، اسکات سیلور، داستان این شخصیت شرور بدنام را روایت کند.

در ۳ آگوست ۲۰۲۲، مشخص شد که این دنباله در ۴ اکتبر ۲۰۲۴ اکران خواهد شد. بنابراین تاریخ اکران فیلم، پنج سال پس از اکران اولین فیلم خواهد بود. اگر چه هنوز راه زیادی تا زمان انتشار فیلم در پیش داریم اما می‌توانیم برخی از جزئیاتی را که در رابطه با آن میدانیم با شما در میان بگذاریم.

آیا تریلری برای فیلم «جوکر: جنون مشترک» منتشر شده است؟

 

متاسفانه، با توجه به اینکه کار ساخت «جوکر: جنون مشترک» تازه شروع شده و هنوز وارد مرحله تولید نشده، تاکنون هیچ تریلر رسمی‌ای برای این فیلم منتشر نشده است. با این حال، لیدی گاگا تیزری را در رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت که نام خانوادگی او و فینیکس به صورت پررنگ بر روی آن به چشم می‌خورد و همین تیزر فاش کرده که او به همراه فینیکس جزو گروه بازیگران فیلم خواهند بود.

چه کسی در فیلم «جوکر: جنون مشترک» نقش هارلی کوئین را بازی خواهد کرد؟

جوکر: جنون مشترک

همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، لیدی گاگا در این دنباله از جوکر حضور خواهد داشت و به نظر می‌رسد که او قرار است نقش هارلی کوئین را در این فیلم ایفا نماید. این شخصیت در ابتدا در کمیک‌ها به عنوان دکتر هارلین کوینزل معرفی شد، روان‌پزشکی که در نهایت در دام عشق بیمار روانی خود، آرتور فلک، گرفتار می‌شود.

این اولین بار نیست که گاگا نقش یک شخصیت فریبنده را در بر روی پرده‌ی بزرگ سینما بر عهده می‌گیرد. سال گذشته، این خواننده و بازیگر سرشناس در برداشت ریدلی اسکات از مرگ غم انگیز مائوریتزیو گوچی ظاهر شد. فیلمی که در آن آدام درایور هم به ایفای نقش پرداخته بود. تماشاگرانی که «خانه مد گوچی» را دیده‌اند می‌دانند که لیدی گاگا می‌تواند به راحتی نقش یک زن مقتدر را ایفا کند، بنابراین به نظر می‌رسد که انتخاب او برای نقش هارلی کویین تصمیمی مناسب از سوی دست اندرکاران فیلم باشد.

«جوکر: جنون مشترک» چه داستانی را روایت خواهد کرد؟

جوکر: جنون مشترک

علیرغم اینکه جزئیات داستان فیلم هنوز برملا نشده‌اند، خبرهای به گوش رسیده نشان می‌دهند که داستان دنباله‌ی جوکر بیشتر در آسایشگاه آرکهام رخ خواهد داد. همان‌طور که از عنوان فیلم هم پیداست، جنون مشترک به احتمال زیاد نشان دهنده‌ی رابطه‌ی نزدیک بین این دو نفر است، گویا این فیلم می‌خواهد همراستا با خط کمیک‌ها پیش برود و داستانی را بر اساس آن‌ها برای مخاطبان روایت کند. با توجه به اینکه هارلی کوئین و آرتور فلک در آسایشگاه روانی عاشق می‌شوند، فیلم می‌تواند بر روی داستان عاشقانه‌ی آن‌ها که به شراکت خشونت بارشان در آینده ختم می‌شود تمرکز نماید. چه کسی می‌داند، شاید بد رومنس هم آهنگ عاشقانه‌ای باشد که برای این زوج انتخاب شده است.

البته برخلاف نسخه‌ی قبلی خود، «جوکر: جنون مشترک» به احتمال زیاد فاقد موسیقی متن گوتیک خواهد بود. شاید به این دلیل که این دنباله قرار است یک دنباله‌ی موزیکال باشد و همان‌طور که خوب می‌دانیم، ژانر موزیکال همواره داستان‌ها را شادتر جلوه می‌دهد. از آنجایی که گاگا برای ارائه‌ی ترک «کم عمق» در فیلم «ستاره‌ای متولد شده» به خواننده‌ای موفق تبدیل شد و حتی جایزه اسکار را از آن خود کرده، قطعا می‌تواند در یک فیلم موزیکال خودی نشان دهد و به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند.

  • هر آنچه در مورد سریال «سندمن» می‌دانیم؛ فانتزی جدید نتفلیکس

آیا «جوکر: جنون مشترک» به فیلم بتمن ربط دارد؟

جوکر: جنون مشترک

با توجه به رویکرد تاریک مشابهی که این دشمن خونین بتمن در پیش گرفته، ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا می‌توان شخصیت رابرت پتینسون را به شخصیت فینیکس ربط داد. به هر حال در پایان فیلم «بتمن»، مخاطبان ریدلر و جوکر را مشاهده کردند که پشت میله‌های زندان گرفتار شده بودند؛ یعنی همان کاراکتری که بری کیوگان به ایفای نقشش پرداخته بود. هر چند مت ریوز دلیل اصلی‌ای را که سبب شد این شخصیت شرور و نمادین به فیلمش اضافه شود در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد و گفت:

من در ابتدا فیلم نامه‌ام را بدون این شخصیت تست کردم. اما وقتی این کاراکتر به فیلم‌نامه اضافه شد، همه چیز رنگ و بویی تازه به خود گرفت. بنابراین تصور من این است که مردم از تماشای این کاراکتر لذت می‌برند. در واقع تماشای او در انتهای فیلم واکنش مردم را نسبت به پایان آن تغییر داد. زیرا آن‌ها به این درک رسیدند که گاتهام دیوانه خانه‌ای بیش نیست و بتمن واقعا انتخاب دیگری ندارد. بنابراین بهتر است کاری را که بر عهده‌اش گذاشته شده انجام دهد.

به‌علاوه این حرف کاملا درست است که جوکر به دنیای توسعه یافته دی‌سی مرتبط نیست. زیرا کارگردان فیلم به جای اینکه شخصیت جوکر را به «لیگ عدالت» یا «جوخه انتحار» مرتبط کند، می‌خواست فیلمی بسازد که صرفا در مورد داستان شخصیت شرور جوکر باشد. او حتی با برادران وارنر در مورد ساخت مجموعه‌ای به نام دی‌سی بلک صحبت کرد که در آن کارگردانان مختلف می‌توانستند یک شخصیت دی‌سی را انتخاب کنند و داستان خود را در رابطه با آن روایت نمایند بدون اینکه آن کاراکتر را به فرنچایز دیگری ربط دهند.

منبع: collider

نوشته هر آنچه درباره فیلم «جوکر: جنون مشترک» می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala