در طول تاریخ سینما، بسیاری از شخصیت‌های دیگر نیز دارای نقص‌هایی احمقانه بوده‌اند. چنین ضعف‌های آشکاری، دستیابی به اهداف را برای شروران دشوارتر می‌کند و هم‌چنین موجب می‌شود تا قهرمانان نتوانند به درستی با تهدیدات مختلف مقابله کنند.

  • «جان ویک ۴» در مقابل «بی‌مصرف‌های ۴»؛ کدام‌ فیلم اکشن جذاب‌تر خواهد بود؟
  • تشریح پایان‌بندی فیلم اکشن «آمبولانس» با جزئیات کامل
  • ۷ فیلم اکشن و مهیج برای طرفداران سریال «جک ریچر»

۱۰. تی‌رکس و ناتوانی در تشخیص افراد ساکن

شخصیت سینمایی‌

در بیشتر فیلم‌های ژوراسیک، شخصیت‌ها با ثابت ماندن از چنگال تی‌رکس (یا هر دایناسور دیگری) در امان می‌مانند. این اتفاق در «دنیای ژوراسیک: سلطه» نیز تکرار می‌شود و یکی از شخصیت‌ها خود را در یک حوضچه کم‌عمق در داخل جنگل غوطه‌ور می‌کند و بی‌حرکت می‌ماند و تی‌رکس متوجه او نمی‌شود.

استدلال فرانچایز این است که این دایناسور در فواصل نزدیک بینایی ندارد. با این حال، تمام حواس دیگر آن تشدید شده و قادر به بوییدن هر کسی و هر چیزی است، از جمله فردی که در یک حوضچه کم‌عمق پنهان شده است. علاوه بر این، تی‌رکس در اغلب موارد به اکثر افرادی هم که ساکن می‌مانند نزدیک می‌شود و باز هم می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند. به هر حال، بیشتر انسان‌های این سری مانند شخصیت اصلی داستان یعنی اوون گریدی نحوه رام کردن یا برقراری ارتباط با این دایناسورها را نمی‌دانند.

۹. فرانکلین و انفجار در صورت خوردن کیک

شخصیت سینمایی‌

هر یک از شخصیت‌های «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» به عنوان آواتار یک بازی ویدیویی، نقاط ضعف منحصر به فردی دارند اما فرانکلین فینبار عجیب‌ترین نقطه ضعف را دارد. او جدا از سرعت و قدرت محدود خود، اگر کیک بخورد منفجر می‌شود.

این ویژگی یک نقطه ضعف خنده‌دار است و چیزی به شخصیت وی اضافه نمی‌کند. البته اهمیتی هم ندارد که چرا یک چیز ساده مانند کیک به سادگی باعث انفجار یک فرد می‌شود. این شخصیت دارای نقاط ضعف بسیار زیادی در فیلم است و اضافه کردن یک مورد تصادفی و احمقانه دیگر کمی افراطی به نظر می‌رسد.

۸. مگاترون و عدم تحمل سرما

شخصیت سینمایی‌

در اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های «تبدیل‌شوندگان»، مگاترون، رهبر شرور دسپتیکان‌ها، با وجود این که یکی از قدرتمندترین تبدیل‌شوندگان است در برابر سرمای باد مشکل دارد.

سیاره تخیلی مگاترون، سایبرترون، حداقل چهار سال نوری با زمین فاصله دارد. این بدان معناست که از خورشید دورتر و بنابراین سردتر است. به همین دلیل، مگاترون باید تا به حال به دماهای سرد عادت کرده باشد و از آن‌جایی که او به طور کلی بسیار قدرتمند است، بادهای سرد نباید برای او مشکلی ایجاد کنند.

۷. هنکاک و کاهش قدرت او در صورت نزدیک‌شدن به هم‌نوعان

شخصیت سینمایی‌

هنکاک مانند سوپرمن، یک ابرقهرمان بسیار قدرتمند است. با این حال، توانایی‌های وی هر زمان که به یکی دیگر از اعضای نژاد مافوق بشری خود نزدیک می‌شود، کاهش می‌یابد. با این حال، او عاشق مری، زنی از نژاد خودش می‌شود که در نوع خود یک چالش جالب است.

فیلم به نوعی منطق این ضعف را توضیح می‌دهد. هنکاک و مری آخرین بازماندگان این نژاد هستند، چرا که دیگران با هم ازدواج کردند، قدرت خود را از دست دادند و در نهایت مردند اما اگر تعامل نزدیک آن‌ها واقعا منجر به از دست دادن نیروهایی مانند قدرت زیاد و جاودانگی شود، هرگز هزاران نسخه از این نژاد به وجود نمی‌آمد و هیچ یک از افراد قبلی قادر به ادامه نسل و به دنیا آوردن افراد ابرقدرت فعلی مانند هنکاک و مری نبودند.

۶. پو و سختی بالا رفتن از پله‌ها 

شخصیت سینمایی‌

پو به لطف یادگیری هنرهای رزمی می‌تواند با حداکثر سرعت بدود و نسبت به یک پاندا خیلی راحت حرکت کند. با این حال، وقتی نوبت به بالا رفتن از پله‌ها می‌رسد، او به نفس نفس می‌افتد و برای رسیدن به بالای آن‌ها تقلا می‌کند.

این ضعف باعث همدلی مخاطبان با پو می‌شود اما باید گفت که احمقانه و مزخرف است، زیرا او کارهای سخت‌تر از این را نیز انجام می‌دهد. هم‌چنین این پاندا قدرت زیادی دارد و بنابراین او نباید از پله‌هایی که حتی شیب‌دار نیز نیست، به سختی بالا برود.

۵. بیگانه و حساسیت به آب 

شخصیت سینمایی‌

در فیلم «نشانه‌ها»، یکی از پرفروش‌ترین آثار ام‌نایت شیامالان، یک بیگانه به خانه‌ای حمله می‌کند و یک کشیش و برادرش تمام تلاش خود را می‌کنند تا از شر او خلاص شوند. بیشتر چیزهایی که آن‌ها امتحان می‌کنند جواب نمی‌دهد تا این که یک لیوان آب روی او می‌پاشند.

این موجود بیگانه و هم‌نوعان آن به آب حساسیت دارند، پس بی‌معناست که او به سیاره‌ای بیاید که سطح آن عمدتا از اقیانوس پوشیده شده و بهتر است در سیاره خود یا جایی که آب وجود ندارد بماند. متاسفانه هرگز توضیحی درباره گذشته آن‌ها ارائه نمی‌شود و مشخص نیست که چرا او از یک زیستگاه امن به یک زیستگاه خطرناک‌تر آمده است.

  • ۱۰ فیلم اکشن دهه ۲۰۱۰ که طبق رتبه‌بندی IMDb به شدت دست کم گرفته شده‌اند

۴. مرگ تینکربل در صورت عدم باور مردم به وجود پریان

شخصیت سینمایی‌

تینکربل یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینما با جثه‌ای کوچک است اما اگر مردم آشکارا بیان کنند که دیگر به پریان اعتقاد ندارند او می‌میرد.

این ضعف خاص بر نیاز این شخصیت به توجه تاکید دارد که چندان هم لازم نیست، زیرا او از بسیاری جهات دیگر فوق‌العاده است. اتفاق خاصی با مرگ تینکربل رخ نمی‌دهد و فقط باورهای کسانی که به پریان اعتقاد ندارند توجیه می‌شود. پس شاید زنده نگه داشتن او گزینه بهتری باشد.

۳. ایمهوتپ و ترس از گربه‌ها

شخصیت سینمایی‌

در فیلم «مومیایی»، ایمهوتپ زنده می‌شود و شروع به ایجاد هرج و مرج می‌کند و شخصیت‌های اصلی سعی می‌کنند راهی برای متوقف کردن او بیابند. آن‌ها به سرعت متوجه می‌شوند که یکی از این راه‌ها، نزدیک کردن یک گربه به اوست.

باز هم توضیح مشخصی برای این ضعف وجود ندارد و فقط اشاره می‌شود که گربه‌ها نگهبانان جهان مردگان در اساطیر مصر هستند اما باید گفت که ایمهوتپ از دنیای مردگان زنده شده و دلیلی برای ترس از گربه‌ها ندارد. زنده شدن او به این معناست که وی قبلا نگهبانان را شکست داده و بنابراین ترس از یک حیوان بی‌خطر در نوع خود مضحک است.

۲. مارتا و استفراغ پس از دروغ‌گویی

شخصیت سینمایی‌

در اوایل ماجرای «چاقوکشی»، کارآگاه اصلی متوجه می‌شود که مارتا نمی‌تواند بدون استفراغ و بالا آوردن دروغ بگوید و از این ضعف به نفع خود استفاده می‌کند.

این نقطه ضعف به سلامت شخصیت گره خورده اما در دنیای واقعی صدق نمی‌کند‌. اصلا چرا سازندگان باید آن را در داستان خود جای دهند؟ به این دلیل که اسرار قتل باید پیچیده باشد و کارآگاهان باید تشخیص دهند که یک نفر چه زمانی دروغ می‌گوید و این نقطه ضعف کار را بسیار ساده‌تر می‌کند.

۱. جیسون وورهیس و ترس از آب 

شخصیت سینمایی‌

در فیلم «فردی در برابر جیسون»، درگیری بین این دو شخصیت نمادین ترسناک زمانی پایان می‌یابد که فردی برای شکست دادن جیسون از آب استفاده می‌کند. این اتفاق فیلم را خراب می کند. منطقا جیسون نباید از آب بترسد، زیرا پاتوق او کمپ دریاچه کریستال است و اگر او واقعا از آب می‌ترسید، در جای دیگری ساکن می‌شد. جیسون و فردی هر دو شروران قدرتمندی هستند و طرفداران انتظار داشتند که مرگ آن‌ها جالب‌تر باشد.

منبع: screenrant

نوشته ۱۰ شخصیت سینمایی‌ با نقاط ضعف بسیار احمقانه اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala