شرکت هواوی در حال حاضر سومین تولید کننده بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند در دنیا به حساب می‌آید و در چند سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده که به نظر نمی‌رسد که به این زودها جایگاه خودش را از دست بدهد.  حالا این شرکت چینی قصد دارد با عرضه محصولات جدید خودش وارد بازارهای بیشتری شود و محصولات اصلی بازار را به جالش بکشد.

یکی از بازارهای مهمی که این شرکت می‌خواهد در آن فعالیت کند، آمریکا خواهد بود. بازاری که در آن اپل و سامسونگ حرف اول را می‌زنند. به تازگی مدیرعامل هواوی در صحبت‌هایی به این موضوع اشاره کرده که این شرکت آماده است تا با عرضه محصول جدیدی که در پاییز راهی بازار می‌کند، آیفون ۸ را به چالش بکشد.

در واقع هواوی به این موضوع اشاره کرد که گوشی میت ۱۰ محصولی به حساب می‌آید که می‌تواند رقیب جدی آیفون جدید باشد. مدیرعامل هواوی گفته که گوشی Mate 10 از باتری بهتری بهره می‌برد و صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه‌ای دارد که نظر همه را به سمت خودش جلب می‌کند. همچنین شارژ باتری این محصول سریع‌تر خواهد بود و دوربین آن هم قابلیت‌های منحصر به فردی را برای عکاسی پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

حالا باید ببینیم که محصول جدید شرکت هواوی چه تاثیری در بازار می‌گذارد. آیا این محصول می‌تواند مشتریان وفادار اپل، سامسونگ و حتی ال‌جی را به سمت خودش جلب کند؟ تا چند ماه دیگر متوجه جواب این سوال خواهیم شد.

منبع: bloomberg

منبع متن: digikala