جادوگر اعظم جدید دارد در سریال «شی‌-هالک: وکیل دادگستری» (She-Hulk: Attorney At Law) دلبری می‌کند، اما این‌طور که پیداست دنیای سینمایی مارول تصمیم گرفته است وانگ را بکشد. وانگ در فاز چهارم بین طرفداران فرنچایز مارول محبوب دل‌ها شده است. حالا با حضور پیدا کردن در سریال «شی‌-هالک: وکیل دادگستری» مهم‌تر شدن وانگ و نقشش در دنیای سینمایی مارول، یک پله دیگر هم طی کرده. بعد از فیلم «انتقام‌جویان: پایان بازی» وانگ با فاصله‌ی بسیار زیادی، شخصیتی است که بیش از همه او را دیده‌ایم. این نکته ممکن است شما را به این فکر وا دارد که قرار است به زودی فیلم اختصاصی وانگ را ببینیم، اما اگر بخواهیم منطقی‌تر فکر کنیم، می‌بینیم پررنگ‌ شدن نقش وانگ در دنیای سینمایی مارول و حضورش در پروژه‌های مختلف، می‌تواند به این معنا باشد که وانگ درنهایت قرار است نقش بزرگی برای متحد کردن قهرمان‌های جدید بازی کند و بهایی هم که باید برای این کار پرداخت کند، جانش خواهد بود.

توجه: در این مطلب خطر لو رفتن قسمت چهارم «شی‌-هالک» وجود دارد

  • ۷ فداکاری بزرگ ابرقهرمان‌های دنیای سینمایی مارول

به علت نقش پررنگی که وانگ در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است، عده زیادی او را با کولسن (یکی از مأموران شیلد که در اولین فیلم انتقام‌جویان نقش مهمی ایفا کرد و قبل از آن هم در فیلم‌های مختلف حضور داشت. درواقع کولسن به همراه نیک فیوری یکی از اولین چیزهایی بود که فیلم‌های مارول را به هم پیوند می‌دادند) مقایسه می‌کنند و می‌گویند وانگ کولسن جدید مارول است، چرا که دارد بخش‌های مختلف دنیای سینمایی مارول را به یکدیگر متصل می‌کند. اما مارول قبلاً بهمان ثابت کرده که محبوب دل طرفداران بودن و در عین حال با همه‌ی شخصیت‌های اصلی فرنچایز مرتبط بودن، آخر و عاقبت خوبی ندارد. زمان زیادی از مرگ کولسن به دست لوکی می‌گذرد، مرگی که انتقام‌جویان را متحد کرد و هدف مشترکی برای جنگیدن بهشان داد. حالا که اعضای اصلی انتقام‌جویان رفته‌اند و تعداد شخصیت‌های جدید رو به افزایش است، منطقی است اگر قهرمانان برای گرد هم آمدن، باز هم به چنین مرگی احتیاج داشته باشند. باید دقت داشت که وانگ چند برابر کولسن و در ابعاد بسیار بزرگ‌تری به جهان مارول و شخصیت‌هایش متصل است. با شروع فاز چهارم، وانگ در مقام جادوگر اعظم جدید، با اشخاصی مثل شانگ‌چی، دکتر استرنج، کاپیتان مارول، اسپایدرمن و حالا شی‌-هالک ملاقات کرده و این‌طور که به نظر می‌رسد، این دیدارها ادامه خواهند داشت.

حالا به نظر می‌رسد که مارول عامدانه تلاش دارد به ما این سرنخ را بدهد که مرگ وانگ اجتناب‌ناپذیر است و خیلی زود اتفاق می‌افتد. سریال «شی-‌هالک» نه تنها شباهت وانگ و کولسن را به ما نشان می‌دهد، بلکه کمابیش بهمان نشان می‌دهد وانگ چگونه قدرت گرفته است و چرا به جای دکتر استرنج جادوگر اعظم شده. اما مهم‌تر از همه‌ی این‌ها، سریال «شی‌-هالک» دارد شخصیت وانگ را برای‌مان ملموس‌تر و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و همین موضوع هم زنگ خطر را به صدا در آورده است. قسمت چهارم سریال «شی-هالک» به سریال «سوپرانوز» (The Sopranos) ارجاع‌های زیادی داشت که بیشترشان گردن مدیسین است که مدام مرگ‌های سریال را برای وانگ افشا می‌کرد. این می‌تواند شیوه‌ی ظریفانه‌ی مارول باشد برای سرنخ دادن به مخاطبان و یادآوری این موضوع که عده زیادی قرار است در «حماسه چندجهانی» بمیرند و وانگ ممکن است اولین‌شان باشد.

اگر وانگ واقعاً قرار باشد بمیرد، فیلم‌های بعدی انتقام‌جویان، یعنی «انتقام‌جویان: سلسله کنگ» و «انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان» محتمل‌ترین فیلم‌ها برای کشتن وانگ هستند. می‌توانیم مطمئن باشیم که هر دوی این فیلم‌ها به طور قطعی چند مرگ مهم دارند، خصوصاً «سلسله کنگ» که احتمالاً در همان ابتدا کنگ برای اینکه زهر چشم بگیرد و خودی نشان بدهد، چند شخصیت مهم را می‌کشد، که بعید نیست وانگ هم بین‌شان باشد. حتی اگر مارول از مرگ وانگ برای گرد هم آوردن گروه جدید انتقام‌جویان استفاده کند، آن‌قدرها غافلگیرکننده نیست. اینطور که پیداست وانگ از قبل با انتقام‌جویان ارتباط مستقیمی دارد، همان‌طور که در فیلم «شانگ‌چی و افسانه‌ی ده حلقه» دیدیم، او با بروس بنر و کاپیتان مارول به طور مجازی جلسه تشکیل داده بود. اما اگر در «سلسله کنگ» هیچ گروه رسمی‌ای از قهرمانان علیه کنگ قد علم نکنند، ممکن است خبر مرگ وانگ باشد که آن‌ها را زیر پرچم یک هدف مشترک متحد می‌کند؛ کسانی مثل شانگ‌چی، کاپیتان مارول، دکتر استرنج، شی-هالک، هالک، اسپایدرمن و دیگر ابرقهرمانان قدیمی و جدید.

  • کدام قهرمانان دنیای مارول در فیلم‌های بعدی انتقام‌جویان حضور دارند

حتی اگر وانگ از «انتقام‌جویان: سلسله کنگ» جان سالم به در ببرد، سرنوشتش در «انتقام‌جویان: جنگ‌های پنهان» همچنان یک معماست. یکی از دلایلی که ما را به این باور می‌رساند که وانگ به زودی خواهد مرد، این است که مارول با جادوگر اعظم کردن وانگ، خطرهای زیادی را به سمتش سوق داد. در ابتدا همه گمان می‌کردیم دکتر استرنج جادوگر اعظم دنیای مارول خواهد شد، اما بعد وانگ را در این مقام دیدیم. این حتماً دلیلی دارد. بعید نیست جادوگر اعظم نیاز به فدا کردن خودش داشته باشد و بعد از مرگ وانگ، بالأخره دکتر استرنج عنوان جادوگر اعظم را مال خودش کند؛ با تجربه و دانشی چند برابر گذشته. همچنین مرگ وانگ ممکن است نقش شخصیت‌های جادویی دنیای مارول مثل کلیا یا برادر وودو (Brother Voodoo) را در پروژه‌های آینده پررنگ‌تر کند و بهشان فضای رشد بدهد. در هر حال نقش وانگ در سریال «شی-هالک: وکیل دادگستری» به قول خود شی‌-هالک، صرفاً حضور افتخاری نیست و می‌توانیم مطمئن باشیم که در برنامه‌های بلندمدت مارول برای جادوگر اعظم تأثیر بسیاری دارد. اما برای اینکه ببینیم مارول واقعاً چه برنامه‌هایی برای وانگ دارد، هیچ راهی جز صبر و (به معنای واقعی کلمه) تماشا کردن، وجود ندارد.

منبع: SCREENRANT

 

نوشته مرگ اجتناب‌ناپذیر وانگ در آینده دنیای سینمایی مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala