• ۱۰ فیلم‌نامه‌ی برتر تاریخ تلویزیون؛ از سوپرانوز تا ساینفلد
  • ۱۳ فیلم ترسناک برتر درباره‌ اینترنت

۱. اوپنهایمر (Oppenheimer) از مارتین جی. شروین

اگر شنیدن نام جی. رابرت اوپنهایمر شما را به یاد چیز خاصی نمی‌اندازد، باید بیشتر مطالعه کنید. اوپنهایمر یک فیزیکدان کاریزماتیک بود که با توجه به نقشش در ساختن بمب اتم، تبدیل به مشهورترین دانشمند نسل خودش شد. او به عنوان سرپرست پروژه‌ی منهتن آزمایشگاه لاس آلموس، توانست لقب پدر بمب اتمی را به دست آورد.

سلاح هسته‌ای برای همیشه روابط سیاسی بین‌المللی را تغییر داد و همه منتظر هستند تا ببینند کریستوفر نولان چگونه قرار است میراث اوپنهایمر را بر پرده‌ی نقره‌ای بیاورد. کیلیان مورفی، فلورنس پیو، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت و مت دیمون ستارگان فیلم اوپنهایمر هستند که قرار است ۲۱ جولای ۲۰۲۳ اکران شود.

۲. خدایا آن‌جایی؟ منم مارگرت (Are you there God? It’s Me, Margaret) از جودی بلوم

مارگرت دوازده‌ساله که عاشق موی بلند، تن ماهی، بوی باران و رنگ صورتی است، به تازگی از شهر نیویورک به فاربوک نیوجرسی نقل مکان کرده‌. او نگران است که نتواند بین دوستان جدید خود، نانسی، گرتچن و جینی جا بیافتد. حالا اشتیاق مارگرت را تصور کنید هنگامی که این دوستان گروهی مخفیانه تشکیل می‌دهند تا درون آن درباره‌ی پسرها، لباس‌های دخترانه و سایر مسائل شخصی صحبت کنند.

وقتی دوستان درمی‌یابند که مارگرت دین ندارد، ناگهان همه‌چیز به هم می‌ریزد، اما آن‌ها نمی‌دانند که مارگرت رابطه‌ای مخصوص با خدا دارد. ابی رایدر فارستن و ریچل مک‌آدامز بازیگران این فیلم هستند و تاریخ اکران این فیلم ۲۸ آوریل ۲۰۲۳ اعلام شده‌است‌.

۳. هارولد و مداد شمعی بنفش (Harold and purple crayon) از کراکت جانسون

یک داستان کلاسیک تمام‌نشدنی؛ هارولد و مداد شمعی بنفش داستان کودکی چهارساله را روایت می‌کند به نام هارولد که صاحب مداد شمعی‌ای جادویی است. یک روز معمولی هارولد تصمیم می‌گیرد برای پیاده‌روی زیر نور ماه برود و ناگهان با دنیایی سرشار از شگفتی و هیجان روبه‌رو می‌شود.

مداد شمعی هارولد را در مسیر جنگل‌ها و اقیانوس‌ها همراهی می‌کند و پیش از این که آسیبی به او برسد، پس از عبور از کنار اژدهاها، او را به تخت خواب برمی‌گرداند. این فیلم قرار است ۲۷ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ منتشر شود.

۴. سیلمز لات (Salem’s Lot) از استیون کینگ

سیلمز لات زادگاه بن میرز است؛ شهری کوچک در انگلیس با خانه‌هایی با بام سفید، خیابان‌های درختکاری شده و برج‌های کلیسای محکم‌. هنگامی که بن به امید پیداکردن آرامش به خانه بازمی‌گردد، اصلا انتظار وحشت طاقت‌فرسایی را که قرار است به او هجوم بیاورد ندارد.

اگرچه بن تنها کسی نیست که به شهر آمده‌است. یک غریبه‌ی دعوت‌نشده هم آن‌جا است؛ مردی با رازهایی به پیری شیطان که منتظر است هر کس که نزدیکش می‌شود را نابود کند.ا تریخ اکران این رمان پرفروش استیون کینگ ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ اعلام شده بود، اما به تازگی به تعویق افتاده است.

۵. تل‌ماسه: بخش دوم (Dune: Part Two) از فرانک هربرت

دوک پائول آتریدیس پسری تنها و وارث سیاره‌ای بیابانی به نام آراکیس است. پس از این که به خاندان آتریدیس خیانت می‌شود، پائول با یک هدف وارد یک سفر روحانی و معنوی می‌شود؛ او باید تبدیل به موعدیب شود. اگرچه او به طور موقت از آینده‌ای که شاهد آن بوده‌است می‌گریزد، می‌داند که قرار است جنگی مقدس به نام او بر تمام دنیا سایه بیاندازد.

ادامه‌ی فیلم برنده‌ی گلدن گلوب، «تل‌ماسه»، با بازی تیموتی شالامه، زندایا، فلورنس پیو و جاش برولین، قرار است ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ اکران شود.

۶. تصنیف پرندگان آوازخوان و مارها (The Ballad of Songbirds and Snakes) از سوزان کالینز

درحالی‌که همه خودشان را آماده می‌کنند تا دهمین سالگرد «بازی‌های گرسنگی» (Hunger Games) را جشن بگیرند، کوریلانوس اسنو هجده‌ساله سخت تمرین می‌کند تا در تنها موقعیت خود بتواند در بازی‌ها به افتخار دست پیدا کند. متاسفانه خاندان اسنو در حال تقلا کردن هستند و آینده‌ی آن‌ها وابسته به یک چیز است؛ توانایی کوریلانوس در شکست دادن رقیبان و پیروزی در رقابت‌ها.

مسیر او اما دشوار است و پس از مدتی کوتاه درمی‌یابد که برای پیروزی، راهی جز شکستن قوانین ندارد. این فیلم که پیش درآمد «بازی‌های گرسنگی» است، ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ اکران خواهد شد.

۷. رنگ ارغوانی (The Color Purple) از آلیس واکر

سلی، یک دختر آفریقایی-آمریکایی است که در جهانی از فقر به دنیا آمده و در تمام طول عمر خود مورد سواستفاده قرار گرفته‌است. پدر او، آلفونسو، در کودکی به او تجاوز کرده و وقتی او چهارده‌سال داشته، دو فرزند حاصل از تجاوز را از او دور کرده است.

همسر او، آلبرت، در نبود پسرشان، هارپو، از او سواستفاده می‌کند و در تمام این مدت کاری از سلی برنمی‌آید، تا زمانی که با خواننده‌ای به نام شاگ آوری آشنا می‌شود؛ دختری که هرکاری می‌خواهد می‌کند. این کتاب داستانی است از صداقت خشن که سکوت سواستفاده‌های خانگی و جنسی را می‌شکند. این فیلم درام موزیکال قرار است ۲۰ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شود.

۸. داستانی برای تو (Text For You) از سوفی کرامر

وقتی که نامزد کلارا، پس از جروبحثی شدید، با فریاد از آپارتمانشان خارج می‌شود، هر دو امیدوارند که دیگری برای عذرخواهی پا پیش بگذارد، اما پیش از این‌که هرکدام آن‌ها اقدامی بکند، مرد در یک تصادف ماشین کشته می‌شود.

حالا دو سال از آن حادثه می‌گذرد، کلارا تصمیم می‌گیرد به شماره‌ی نامزد خود پیام بدهد و این در حالی است که او نمی‌داند این شماره به کس دیگری واگذار شده است یا نه. دریافت‌کننده‌ی پیام، هنوز پاسخ نداده‌است، اما هنگامی که او پاسخ دهد، آیا کلارا یک‌بار دیگر شانس این را دارد که عاشق شود؟ سم هیوگان و پریانکا چاپرا جونز ستارگان این فیلم هستند و تاریخ اکران آن ۱۰ فوریه‌ی ۲۰۲۳ است.

منبع: Collider

نوشته ۸ کتاب جذاب که منتظریم سال ۲۰۲۳ فیلم سینمایی‌شان را ببینیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala