برخی از شخصیت‌های فرعی در این جهان توجه همه را به خود جلب می‌کنند و برخی دیگر فقط آزاردهنده و منفورند. این شخصیت‌ها چه به خاطر اعمالشان و چه به خاطر نحوه طراحی خط داستانی از جمله کاراکترهای منفور جهان مارول به حساب می‌آیند.

  • شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه؛ دومین تریلر فیلم ابرقهرمانی جدید مارول را تماشا کنید
  • جاودانگان؛ ۸ نکته درباره‌ی فیلم ابرقهرمانی کلوئی ژائو برای مارول
  • ۱۰ فیلم ابرقهرمانی که با شخصیت شرورشان احساس همدردی می‌کنید

۲۰. هیوارد

دنیای سینمایی مارول

می‌توان تقریبا با اطمینان خاطر گفت که همه طرفداران از مقامات دولتی دنیای سینمایی مارول متنفر هستند. با این حال، هیوارد، رئیس سازمان سورد، در ابتدا چندان آدم بدی به نظر نمی‌رسید، زیرا اشتراکات زیادی با مونیکا رمبو داشت.

اما او با آشفته شدن وضعیت وست‌ویو در سریال «وانداویژن»، خود را یک عوضی فرصت‌طلب نشان داد که حاضر است برای مخفی نگه داشتن اقدامات کثیف خودش افراد زیادی را به کشتن دهد. اقدام به ترور واندا به اندازه کافی بد بود اما تلاش او برای تیراندازی به فرزندانش، این شخصیت را به عنوان یک شرور در ذهن مخاطبان تثبیت کرد.

۱۹. ملکیث

دنیای سینمایی مارول

بدیهی است که شروران این نوع داستان‌ها برای القای نفرت به مخاطبان طراحی می‌شوند اما افراد بدی مانند کیلمونگر و تانوس واقعا از برخی جهات دوست‌داشتنی هستند. ملکیث فردی منفور و یک شرور پست‌فطرت در دنیای سینمایی مارول است.

رهبر الف‌های تاریک در «ثور: دنیای تاریک» شخصیت یا انگیزه‌های جالبی ندارد. او فقط برای اعمال و اقدامات شیطانی ساخته شده و در چند صحنه ظاهر می‌شود و سپس طرفداران به طور کامل وی را فراموش می‌کنند.

۱۸. اسپرایت

دنیای سینمایی مارول

قهرمانان جدید زیادی در فیلم «جاودانگان» به دنیای سینمایی مارول معرفی شدند اما به نظر تعداد کمی از آن‌ها تاثیری ماندگار بر روی طرفداران بگذارند. با این حال، اسپرایت صرفا به عنوان عضوی ناسازگار از این تیم در یاد مخاطبان باقی مانده است.

او چند صد سال سن دارد اما به عنوان یک نوجوان ظاهر می‌شود و شخصیتی غرغرو است. اسپرایت به ایکاریس می‌پیوندد و کارنامه خود را سیاه‌تر می‌کند و از پشت به سرسی خنجر می‌زند.

۱۷. مامور دیور

دنیای سینمایی مارول

تونی استارک سازمان کنترل آسیب را ایجاد کرد اما این اداره دولتی خیلی زود به یک سازمان کثیف در دنیای سینمایی مارول تبدیل شد. این جریان در سریال «خانم مارول» سرعت بیشتری پیدا کرد و مامور دیور در تلاش برای یافتن شخصیت فوق‌العاده مرموز داستان نقشی مهم در این امر داشت.

او کاملا نفرت‌انگیز است و به مکان‌های محلی و مذهبی حمله می‌کند و جامعه را صرفا برای یافتن کامالا خان آزار می‌دهد. با این حال، وی فردی ناموفق محسوب می‌شود که رفتاری عجیب دارد و دستورات مافوق خود را نادیده می‌گیرد و بدون هیچ دلیلی عملیاتی خطرناک را به راه می‌اندازد و در نهایت به طور قابل پیش‌بینی و بدون کشمکش زیاد اخراج می‌شود. این اعمال و رفتار، او را به یک ضدقهرمان نسبتا ناکارآمد تبدیل می‌کنند.

۱۶. زئوس

دنیای سینمایی مارول

معرفی هرکول طرفداران زیادی را به وجد آورد اما زئوس با حضور در فیلم «ثور: عشق و تندر» تصویر بدی برای خدایان یونانی در دنیای سینمایی مارول ایجاد کرد. البته تجسم او بر اساس اساطیر تقریبا دقیق بود و او خدایی به حساب می‌آید که بیشتر به عیش و نوش علاقه دارد تا اقدامات موثر.

نادیده گرفتن هشدارهای ثور درباره گور قصاب خدایان، او را بسیار ناتوان و بزدل جلوه می‌دهد. وی حتی‌ در ادامه نزدیک بود دوست محبوب ثور، کورگ را هم بکشد و دیگر واقعا پای خود را از مرزها فراتر گذاشت و به کاراکتری منفور تبدیل شد.

۱۵. هارلی کینر

دنیای سینمایی مارول

تونی استارک مدت‌ها قبل از این که تماشاگران مجذوب دوستی و رفاقت مرد آهنی و مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول شوند، یک دستیار و شاگرد جوان دیگر داشت. هارلی کینر در فیلم «مرد آهنی ۳» به عنوان یک نوجوان معرفی شد که در کارهای تونی به او کمک می‌کند.

حضور یک دستیار نوجوان در داستان، ریسکی است و یا بسیار موفقیت‌آمیز خواهد بود یا فاجعه به بار خواهد آورد. این فیلم به خوبی با کلیشه‌ها بازی کرد و این شخصیت در واقع بسیار سرگرم‌کننده بود اما طرفداران واقعا علاقه‌ای به دیدن تونی در نقش یک پرستار بچه نداشتند! با این حال، بسیاری از حضور هارلی در تشییع جنازه تونی در فیلم «انتقام‌جویان: بازی پایانی» متاثر شدند.

۱۴. فلش تامپسون

دنیای سینمایی مارول

پیتر پارکر با بازی تام هالند آن‌قدر جذاب و دوست‌داشتنی است که به راحتی می‌توان از هر کسی که با او دشمنی دارد متنفر شد. برخی از شروران سعی کرده‌اند تا مرد عنکبوتی را بکشند اما فلش تامپسون همیشه به شکلی بی‌رحمانه خود پیتر را هدف قرار می‌دهد.

فلش تجسمی از یک قلدر کلاسیک دبیرستانی است، یک بچه پولدار که فکر می‌کند از همه بهتر است. او در حضور همه پیتر را مسخره و در هر فرصتی به او توهین می‌کند. این اتفاقات لحظاتی جالب و سرگرم‌کننده در خط داستانی پیتر در زندگی روزمره‌اش است اما ما بدمان نمی‌آید که مرد عنکبوتی روزی حساب فلش را کف دستش بگذارد.

۱۳. کوئیک‌ سیلور

دنیای سینمایی مارول

کوئیک‌ سیلور کوتاه‌ترین دوره را به عنوان یکی از قدرتمندترین قهرمانان زمین داشت و شخصیت او چندان به مذاق طرفداران خوش نیامد. کوئیک‌ سیلور و خواهرش اسکارلت ویچ در فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران» به عنوان شرورانی معرفی می‌شوند که به قهرمانان می‌پیوندند تا ضدقهرمان اصلی را شکست دهند.

او قبل از پایان فیلم، خود را قربانی می‌کند تا هاوک‌آی و یک کودک را نجات دهد اما حتی این اتفاق هم برای جلب نظر طرفداران کافی نبود. شاید به دلیل کاراکتر به یاد ماندنی‌تر او در فیلم‌های مردان ایکس بود که نسخه مارول وی بسیار ضعیف ظاهر شد و تعداد کمی از طرفداران از تداوم خط داستانی او راضی بودند.

۱۲. داتی جونز

دنیای سینمایی مارول

داتی جونز شخصیتی کاملا منفور بود. او در سریال «وانداویژن»، نقش یک همسایه معمولی بی‌ادب و پرافاده را ایفا کرد و اتفاقا به خوبی این وجهه خود را بروز داد و به فردی منفور در ذهن مخاطبان تبدیل شد.

کمی بی‌انصافی است که درباره او تند اظهار نظر کرد، زیرا او مجبور بود این‌گونه رفتار کند. داتی مانند دیگر افراد وست‌ویو زندانی واندا بود. با این حال، این وضعیت چندان به چشم مخاطبان نمی‌آید و آن‌ها او را یک عنصر نامطلوب و ناخوشایند می‌دانند.

۱۱. هنک پیم

دنیای سینمایی مارول

هنک پیم یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول و مرد مورچه‌ای اصلی است. او اکنون در دوران بازنشستگی به دو قهرمان داستان، اسکات لانگ و هوپ ون داین کمک می‌کند تا فناوری اختصاصی خود را از دست افراد نادرست دور نگه دارد.

با این حال، طرفداران هنک را دوست ندارند و از او بدشان می‌آید، زیرا او یک آدم عنق است. هنک یک پیرمرد بداخلاق است که به دیگران اجازه نمی‌دهد تا اقدامات و پیشرفت‌های علمی او را متوجه شوند. شاید او حالا که همسرش از قلمرو کوانتومی نجات یافته، کمی در رویکرد خود تجدیدنظر کند.

۱۰. راونا رناسلیر

دنیای سینمایی مارول

سریال «لوکی» علاوه بر نشان دادن جنبه‌های جدید خدای شیطنت، شخصیت‌های بسیار جالبی را هم معرفی کرد. با این حال، راونا رناسلیر آن‌قدرها هم مهربانانه مورد استقبال طرفداران قرار نگرفت و یک پای ثابت اتفاقات بد پیرامون لوکی در ماجراجویی‌های وی بود و مدام چوب لای چرخ او می‌گذاشت.

راونا پیرو قوانینی بود که در ادامه مشخص شد دروغین بودند و او پس از آن بسیار ناامید شد. با این حال، وظیفه تزلزل‌ناپذیر او نسبت به این قوانین، وی را به مسیری تاریک سوق داد و راونا حتی با موبیوس مقابله کرد که همین اقدام مهری بر تنفر طرفداران از او بود.

۹. شارون کارتر

دنیای سینمایی مارول

شارون کارتر در واقع برای مدتی یکی از دست‌کم‌گرفته‌شده‌ترین قهرمانان دنیای سینمایی مارول بود. او دائما خود را در خط مقدم نبردها قرار می‌داد تا به قهرمانان کمک و اوضاع را روبه‌رو کند. وی هم‌چنین با بدشانسی‌ وارد یک مثلث عشقی ناخوشایند شد اما استیو راجرز به گذشته سفر کرد تا با عمه‌ شارون، پگی کارتر، ازدواج کند و او مدت کوتاهی درگیر این مسئله بود.

با توجه به پیچیدگی وقایع پیرامون او، شاید خیلی عجیب نبود که شارون به سمت و سویی تاریک کشیده شود. در «فالکون و سرباز زمستان» مشخص شد که شارون همان پاور بروکر است و نیات شرورانه‌اش هنوز مشخص نیست. به هر حال، او اکنون طرفداران چندانی ندارد.

۸. پپر پاتس

دنیای سینمایی مارول

پپر پاتس از همان ابتدا با دنیای سینمایی مارول همراه بود اما مدت زیادی طول کشید تا طرفداران او را بپذیرند. مشخص نیست که کدام خصوصیت وی طرفداران را از او دلزده می‌کرد. شاید نحوه نگارش خط داستانی او باعث شده بود که پپر مانند یک همسر غرغرو و آزاردهنده برای قهرمان ماجراجوی داستان به نظر برسد که البته این موضوع در برخی از فیلم‌ها کاملا درست است.

به نظر می‌رسید که با ادامه این فرانچایز، طرفداران از عاشقانه بین تونی و پپر، به خصوص با توجه به هماهنگی و همدلی بین آن‌ها خوشحال بودند اما به هر حال او کمی روی اعصاب مخاطبان است.

۷. جین فاستر

دنیای سینمایی مارول

جین فاستر یکی دیگر از شخصیت‌هایی است که به خاطر خط داستانی ضعیف و رابطه عاشقانه‌ خود با ثور به فردی نامحبوب تبدیل شد. ناتالی پورتمن در نقش دانشمندی درخشان، اجرایی سرگرم‌کننده و انرژیک داشت اما طرفداران هرگز رابطه‌ی جین و ثور را دوست نداشتند.

بدتر از آن، این فیلم‌ها جین را بیش از حد به عشق ثور متکی کردند و او به اندازه کافی مستقل نبود. خوشبختانه جین با بازگشت قهرمانانه و جالبش در «ثور: عشق و تندر» فرصتی دوباره پیدا کرده است.

۶. تاندربولت راس

دنیای سینمایی مارول

بسیاری از شروران دنیای سینمایی مارول واقعا منفور هستند اما تاندربولت راس صرفا یک آناتومیست و عنصری نامطلوب محسوب می‌شود. راس در فیلم «هالک شگفت‌انگیز» به عنوان یک نظامی مصمم معرفی و از آن زمان تبدیل به خاری در چشم انتقام‌جویان شد.

او مرتبا در اعمال و اقدامات آن‌ها دخالت می‌کند اما قهرمانان هرگز او را جدی نمی‌گیرند. به نظر می‌رسد که انتقام‌جویان هر زمان که راس با آن‌ها مخالف باشد، اقتدار و قدرت او را نادیده می‌گیرند که همین قضیه باعث می‌شود تا راس شخصیتی سطحی به نظر برسد.

۵. رالف بونر

دنیای سینمایی مارول

حتی با وجود تمام تئوری‌های ممکن پیرامون سریال «وانداویژن»، تعداد کمی از طرفداران پیش‌بینی می‌کردند که ایوان پیترز در نقش کوئیک‌سیلور در این مجموعه ظاهر شود. به نظر می‌رسد که این اتفاق اولین تاییدیه وقوع چندجهانی در دنیای سینمایی مارول (که شخصیت‌های مارول را از دیگر فرانچایزها گرد هم می‌آورد) بود.

اما حضور او بسیار کم‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفت سرگرم‌کننده ظاهر شد. شخصیت پیترز در واقع نه همان کوئیک‌سیلور فیلم‌های مردان ایکس، بلکه یکی دیگر از ساکنان وست‌ویو به نام رالف بونر بود که شستشوی مغزی داده شده بود. آشکار شدن این قضیه بعد از تمام حدس‌ها و فرضیات، بسیار مضحک و خنده‌دار و البته ناامیدکننده محسوب می‌شد.

۴. جان واکر

دنیای سینمایی مارول

جان واکر با حضور در فیلم «فالکون و سرباز زمستان»، تقریبا همه طرفداران مارول در جهان را عصبانی کرد. منصفانه باید گفت که هرگز آسان نیست که فردی پا جای پای استیو راجرز بگذارد و لباس کاپیتان آمریکا را به تن کند.

البته نکته خط داستانی شخصیت جان واکر همین بود که او در واقع استیو نیست و طرفداران باید از او متنفر باشند. واکر با اجرای عالی وایات راسل، به جذاب‌ترین قسمت داستان تبدیل شد و به تدریج کنترل خود را از دست داد و همان کارهایی را که استیو راجرز مخالف آن‌ها بود انجام داد.

۳. اودین

دنیای سینمایی مارول

اودین یکی از قدرتمندترین و پیچیده‌ترین شخصیت‌ها در دنیای سینمایی مارول است. او به عنوان پادشاه آسگارد، بر قلمرو نه‌گانه نظارت می‌کند و به همین خاطر کاراکتری قهرمان به حساب می‌آید. با این حال، او علاوه بر این، بعضی مواقع ظالم، خشن و بی‌رحم است.

اودین در واقع ثور را طرد کرد، لوکی را از سرزمین اصلی خود دزدید، ارتش خود را برای دستگیری ثور فرستاد، قلمرو نه‌گانه را به زور تصرف و دخترش را زندانی کرد. در کنار این موارد، وی کارهای خوبی نیز انجام داده است اما طرفداران چندان از اودین خوششان نمی‌آید و با او مشکل دارند.

۲. دارسی لوئیس

دنیای سینمایی مارول

شخصیت‌های شوخ‌طبع دنیای سینمایی مارول مانند لوئیس و شوری می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند اما دارسی لوئیس یکی از شخصیت‌های مکملی است که طرفداران از او استقبال نکردند. دارسی در «ثور» به عنوان کارآموزی که با جین فاستر کار می‌کند معرفی می‌شود. با این حال، او به جای کمک، فقط تنبلی می‌کند و وسط حرف دیگران می‌پرد.

کت دنینگز جذابیت زیادی به این شخصیت می‌بخشد اما او باب میل همه نیست. برخی از شوخی‌های او مسخره هستند و شاید فیلم‌ها برای عنصر طنز داستان خود بیش از حد به این شخصیت تکیه کرده باشند. با این حال، دارسی با حضور خود در وانداویژن توانست بسیاری از مخالفان سابق خود را به طرفداران جدیدش تبدیل کند.

۱. ترور اسلتری

دنیای سینمایی مارول

طرفداران از نقش‌آفرینی تونی لئونگ به عنوان ونوو در «شانگ‌چی» هیجان‌زده بودند اما تاریخچه شخصیت او در دنیای سینمایی مارول کاملا بحث‌برانگیز است. طرفداران ابتدا انتظار داشتند که ماندارین، نمادین‌ترین شخصیت شرور مرد آهنی را در فیلم «مرد آهنی ۳» ببینند. ماندارین در آن فیلم یک تروریست فرضی محسوب می‌شد که یک بازیگر دائم‌الخمر به نام ترور اسلتری خود را جای او زده بود.

بسیاری از مخاطبان از این پیچ و تاب غیرمنتظره لذت بردند اما برخی دیگر از عدم حضور ماندارین واقعی به شدت ناامید شدند. شاید نقش ونوو در «شانگ‌چی» و بازگشت ترور، به تغییر نظر مخاطبان درباره این شخصیت کمک کرده باشد.

منبع: screenrant

نوشته ۲۰ شخصیت مکمل منفور دنیای سینمایی مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala