اسکرول‌ها همان بیگانگانی‌اند که می‌توانند تغییر شکل دهند و سال‌ها پیش فیوری و کارول دنورز با بازی بری لارسون در فیلم «کاپیتان مارول» به آن‌ها کمک کردند. به لطف تریلری که به تازگی منتشر شده و اطلاعاتی که از گوشه و کنار می‌رسد، به نظر این مجموعه به یکی از منحصربه‌فردترین سریال‌های ساخته شده در دنیای مارول تبدیل خواهد شد.

  • ارتباط «ماتریکس»، «جاودانگان» و «پرومتئوس» با اندیشه‌های مرموز یک فرقه مسیحی
  • نظریه‌ای در باره‌ی فیلم جاودانگان؛ بلید شمشیر دین ویتمن را برای خودش می‌خواهد
  • کدام قهرمانان دنیای مارول در فیلم‌های بعدی انتقام‌جویان حضور دارند

تاریخ انتشار سریال «تهاجم مخفی»

تهاجم مخفی

هنوز تاریخ انتشار رسمی سریال «تهاجم مخفی» مشخص نشده، اما رئیس استودیوی مارول، کوین فایگی تایید کرد که این سریال در بهار ۲۰۲۳ از دیزنی پلاس منتشر شود.

تریلر سریال «تهاجم مخفی»

تهاجم مخفی

پس از اینکه تریلر سریال «تهاجم مخفی» برای اولین بار در سالن اچ کامیک کان و در پشت درهای بسته پخش شد، بالاخره در جریان نمایشگاه D23 2022 دیزنی برای مخاطبان عادی هم به نمایش در آمد. این تیزر بازگشت نیک فیوری به زمین را نشان می‌دهد که ریشی کاملا خاکستری دارد و از چشم بند معروفش هم خبری نیست.

علاوه بر فیوری چهره‌های دیگری هم در این سریال حضور دارند که برخی از آن‌ها را از قبل می‌شناسیم. در این سریال نه تنها می‌توانیم تالوس را در قالب انسان ببینیم، بلکه این تریلر اجمالی و در عین حال شگفت‌انگیز از بازگشت دان چیدل در نقش ماشین جنگی و همچنین مارتین فریمن در نقش مامور اورت راس هم خبر می‌دهد. به‌ علاوه با نگاهی اجمالی به این تریلر می‌توان دریافت که اولیویا کولمن و امیلیا کلارک هم قرار است در آن به ایفای نقش بپردازند، هر چند نقش‌های آن‌ها هنوز فاش نشده است.

به طور کلی لحن و تم تریلر فوق‌العاده تاریک است و بسیار تیره‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسد که بینندگان انتظارش را داشتند. در حقیقت به نظر می‌آید که سریال «تهاجم مخفی» یک سریال درام جاسوسی خشن است که از وجود داستان‌های ترسناک روان‌شناختی و مضامین علمی-تخیلی خیره کننده بهره می‌برد.

این سبک با آنچه پیش‌تر در دنیای سینمایی مارول دیده‌ایم کاملا فرق دارد و به خوبی نشان می‌دهد که رابطه‌ی بین فیوری و اسکرول‌ها نسبت به فیلم «کاپیتان مارول» کاملا فرق کرده است. همین چیزها نشان می‌دهد که بیگانگان این سریال، حیله گری و شرارتی را از خود بروز خواهند داد که هنوز در فیلم‌ها شاهدش نبوده‌ایم.

«تهاجم مخفی» برخاسته از کتاب‌های کمیک است؟

تهاجم مخفی

حال سوالی که پیش می‌آید این است که خاستگاه سریال «تهاجم مخفی» چیست؟ خب، در کمیک‌ها، خط داستانی «تهاجم مخفی» همان‌طور که میستریو با بازی جیک جیلنهال در «مرد عنکبوتی: دور از خانه» می‌گوید، به روایت تهدیدی خواهد پرداخت که جان انتقام جویان را به خطر می‌اندازد.

این سریال که در بازه‌ی زمانی‌ای نه چندان دورتر از خط داستانی «جنگ داخلی» رخ می‌دهد، در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن تونی استارک رئیس گروه شیلد است و برخی از قهرمانان به لطف قانون وضع شده در طی جنگ داخلی، قانون شکن محسوب می‌شوند. این قانون باعث می‌شود که جنجال زیادی به پا شود اما زمانی که قهرمانان یا همان اشرار به نقشه‌ی پنهانی اسکرول‌ها پی می‌برند تلاش می‌کنند تا برای نجات زمین با هم متحد شوند.

اسکرول‌ها به رهبری ملکه‌ی شریر خود، بسیاری از شهروندان زمین، اعم از غیرنظامیان و موجودات فوق‌العاده قدرتمند را می‌ربایند و هم نوعان خود را جایگزین آن‌ها می‌کنند، به‌علاوه آن‌ها موجوداتی را خلق می‌کنند که گرچه در خوابند اما منتظر فرصتی برای حمله هستند. در نهایت مشخص می‌شود که بیگانگان چندین سال است که بر روی این نقشه کار می‌کنند و قهرمانانی مانند الکترا و هنک پیم جزو افرادی بودند که خواسته یا ناخواسته به اسکرول‌ها کمک کرده‌اند. قطعا چنین رویدادی در دنیای مارول، رویداد بزرگی به حساب می‌آید و پیامدهای بزرگی برای بقیه‌ی دنیای مارول به همراه خواهد داشت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قربانی شدن و مرگ زنبورک یا همان ژانت ون داین و ظهور یک نسخه‌ی شیطانی شناخته شده از ایلومیناتی‌ها به نام کابال اشاره کرد.

البته در سریال «تهاجم مخفی» دیزنی پلاس کاراکترهای بسیار کمتری حضور دارند، بنابراین می‌توان اعتراف کرد که این سریال در مقیاس وسیعی ساخته نشده است. با این حال، اگر لوکی چیزی به ما یاد داده باشد، این است که سریال‌های دیزنی پلاس هنوز در ابتدای راه هستند و قطعا در آینده تاثیر بالایی بر دنیای مارول خواهند گذاشت.

چه کسی سریال «تهاجم مخفی» را می‌سازد؟

تهاجم مخفی

طبق معمول پروژه‌های دیگر، کوین فایگی تهیه کننده‌ی اجرایی سریال خواهد بود. خالق این سریال هم کایل برادستریت است که پیش‌تر کار نویسندگی و تهیه کنندگی سریال بسیار موفق آقای ربات را بر عهده داشت. دیگر اعضای گروه عبارت‌اند از رمی آدفارسین، فیلمبردار الیزابت، فرانک والش طراح تولید «گمشده در فضا» و کلر اندرسون طراح لباس «آینه سیاه». گفته می‌شود که این سریال به کارگردانی توماس بزوچا و علی سلیم ساخته خواهد شد.

بازیگران سریال «تهاجم مخفی»

تهاجم مخفی

اگرچه نیک فیوری از زمانی که برای اولین بار در تیتراژ پایانی فیلم «مرد آهنی» ظاهر شد در چیزی در حدود ۱۲ پروژه از دنیای مارول حضور داشته، اما این اولین باری است که سریالی با محوریت او ساخته می‌شود. بن مندلسون در این سریال در نقش اسکرول تالوس ظاهر خواهد شد. سایر کاراکترهای دنیای مارول که در این سریال حضور خواهند داشت عبارتند از: کوبی اسمالدرز در نقش ماریا هیل، دان چیدل در نقش جیمز رودز و مارتین فریمن در نقش اورت کی راس.

ستاره‌ی برنده جایزه اسکار، اولیویا کولمن و امیلیا کلارک که جزو گروه بازیگران سریال تاج و تخت بود هم برای اولین بار به واسطه‌ی این سریال به دنیای سینمایی مارول خواهند پیوست. البته هنوز معلوم نیست که نقش کدام کاراکترها به آن‌ها واگذار شده، البته بسیاری از طرفداران این نظریه را مطرح کرده‌اند که حداقل یکی از آن‌ها ممکن است ملکه اسکرول‌ها باشد که در کمیک‌های تهاجم مخفی به کرات به او اشاره شده است. در نهایت، کریستوفر مک ‌دونالد، کارمن اجوگو، کینگزلی بن ادیر و کیلیان اسکات نقش بازیگران مکمل را بر عهده خواهند داشت.

منبع: collider

نوشته همه‌ چیز درباره سریال «تهاجم مخفی»؛ دنیای مارول تاریک‌تر می‌شود اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala