بعد از وقوع این اتفاقات، مشخص شد که بخشی از انتقام‌جویان بیشتر از بقیه تحت تاثیر بشکن تانوس قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه فاز چهارم در پروژه‌هایی مانند «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» و «شی‌هالک» به بررسی تاثیر روانی بشکن تانوس روی شخصیت‌های دنیای مارول پرداخته، هم اکنون بینندگان می‌توانند متوجه شوند که کدام‌ یک از انتقام‌جویان بیشتر از بقیه تحت تاثیر اقدامات تانوس قرار گرفتند.

  • ارتباط «ماتریکس»، «جاودانگان» و «پرومتئوس» با اندیشه‌های مرموز یک فرقه مسیحی
  • نظریه‌ای در باره‌ی فیلم جاودانگان؛ بلید شمشیر دین ویتمن را برای خودش می‌خواهد
  • رتبه‌بندی تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول از بدترین تا بهترین

۱. پیتر پارکر

مارول

پیتر پارکر یکی از آن انتقام‌جویانی بود که در نتیجه‌ی کارهای تانوس در «جنگ ابدیت» به شدت ضربه خورد و به مشتی خاک تبدیل شد. پیتر که به مدت پنج سال مرده بود، دوباره برای جنگیدن بر روی زمین به زندگی بازگشت اما متوجه شد که همه چیز به شدت تغییر کرده است.

دنیایی که پیتر می‌شناخت دستخوش تغییرات زیادی شده بود و حتی بازگشت او به زندگی به قیمت مرگ مربی‌اش تونی استارک تمام شد. غم و اندوه پیتر در فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به وضوح به مخاطبان نشان داده شد و بینندگان دیدند که این ابرقهرمان معروف تنها می‌خواهد به آرامش برسد.

۲. استیون استرنج

مارول

اگرچه دکتر استرنج تا حدی مسئول رخ دادن رویداد اسنپ و بلیپ بعدی بود، اما خود او هم به شدت تحت تاثیر این رویداد قرار گرفت. نه تنها وانگ به عنوان یک جادوگر عالی جای استرنج را گرفت، بلکه این استاد هنرهای عرفانی دریافت که چگونه تصمیماتش جان جهانیان را به خطر انداخته است.

بنابراین استرنج مدام به این فکر بود که آیا کار درست را انجام داده یا نه. در نهایت این جادوگر با عواقب اعمال خود در «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» رو در رو شد و سعی کرد جوابی برای این سوالش بیابد که آیا واقعا راه دیگری هم وجود داشت یا خیر.

۳. واندا ماکسیموف

مارول

واندا ماکسیموف یکی از انتقام‌جویانی بود که هرگز نتوانست از شر اثرات بلیپ خلاص شود. او نه تنها به مدت پنج سال در اثر ضربه‌ای که تانوس به او وارد کرد مرده بود، بلکه وقتی بازگشت متوجه شد که شوهرش که واندا او را برای محافظت از جهان کشته بود بیهوده جان خود را از دست داده است.

غم و اندوه واندا او را وارد مسیری به شدت تاریک کرد و در نتیجه این انتقام جوی سابق به یکی از قدرتمندترین تبهکاران دنیای سینمایی مارول تبدیل شد. در حالی که او از اثرات مخرب دارکلد نیز رنج می‌برد، این غم و اندوه ناشی از اثرات بلیپ بود که باعث شد به یک تبهکار بزرگ تبدیل شود.

۴. اسکات لانگ

مارول

اگرچه اسکات لانگ در فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» و رویداد بلیپ حضور نداشت، اما برای چیزی در حدود پنج سال مفقود شد و بعدها مشخص شد وقتی بسیاری از دوستان و همکارانش به خاک سپرده می‌شدند، در قلمروی کوانتومی به دام افتاده بود. او پس از بازگشت، متوجه شد که دوستانش مرده و دخترش هم بزرگ شده است.

در حالی که تاکنون رابطه‌ی اسکات با کیسی چندان مورد بررسی قرار نگرفته، اما این پدر مهربان باید با این واقعیت کنار بیاید که مهم‌ترین سال‌های زندگی دخترش را از دست داده است. بنابراین قطعا رابطه‌ی بین این پدر و دختر در فیلم «مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی» که سال آینده منتشر خواهد شد بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۵. بروس بنر

مارول

زمانی که مخاطبان در «انتقام‌جویان: پایان بازی» با بروس بنر آشنا شدند، نسخه‌ی جدیدی از هالک را مشاهده کردند که دوره‌ی بلیپ را در آزمایشگاه تشعشعات گاما سپری کرده است. در طول بلیپ، مغز بنر و مغز هالک با هم ترکیب شد و در نهایت موجودی به وجود آمد که هم اکنون به هالک هوشمند معروف است.

به نظر می‌رسد بروس یکی از معدود انتقام‌جویانی است که توانسته پس از بلیپ بهبود یابد. با این حال، پس از قربانی شدن دو انتقام‌جوی اصلی، بروس با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در زندگی‌اش کرده بود، باید با غم و اندوه ناشی از از دست دادن دوستانش کنار می‌آمد.

۶. تونی استارک

مارول

تونی استارک پس از شکست در جنگ ابدیت، دیگر گروه انتقام جویان را کنار می‌گذارد و خانواده‌ای را با پپر پاتس تشکیل می‌دهد. در طول بلیپ، او و پپر صاحب یک فرزند می‌شوند و علیرغم اتفاق ناخوشایندی که برای جهان افتاد زندگی خوبی را در کنار هم تشکیل می‌دهند.

تونی ثابت کرد که در بین انتقام‌جویان تنها فردی است که چندان میلی برای پیوستن به ایده‌ی پرش زمانی  ندارد، چرا که اعتقاد دارد اتفاق غم انگیزی که برای جهان روی داده این شانس را به او داد تا دوباره زندگی‌اش را از نو بسازد. با این حال، از آنجایی که او یکی از باهوش‌ترین افراد دنیای سینمایی مارول است، نمی‌تواند در برابر این وسوسه که دوباره به یک انتقام‌جو تبدیل شود مقاومت کند.

۷. استیو راجرز

مارول

استیو راجرز در نبرد واکاندا به شدت از تانوس شکست خورد. بعد از آن در اسنپ، استیو چندین دوست صمیمی از جمله باکی بارنز و سم ویلسون را از دست داد. بنابراین پنج سال بعدی را صرف شرکت در جلسات گروه درمانی کرد و به دیگران کمک کرد تا بتوانند با غم و اندوه ناشی از از دست دادن عزیزانشان کنار بیایند.

اگرچه استیو سعی کرد به دیگران کمک کند، اما خود او هم به شدت به واسطه‌ی این حادثه آسیب دیده بود. دنباله‌ی «پایان بازی» به وضوح نشان داد که استیو، مانند بسیاری دیگر از انتقام جویان، دچار غم و اندوه شدیدی شده بود، اما این اندوه را با گرفتن چهرهای شجاعانه پنهان کرد.

۸. ناتاشا رومانوف

مارول

پس از اسنپ، ناتاشا رومانوف تمام تلاش خود را کرد تا انتقام‌جویان را کنار هم نگه دارد، اگرچه چندان نتوانست در این راه موفق باشد. زیرا در طول بلیپ، خواهرخوانده‌ی ناتاشا، یلنا و بسیاری از دوستان نزدیکش، از جمله کل خانواده‌ی بهترین دوستش، کلینت بارتون، کشته شده بودند.

اولین سکانس فیلم «پایان بازی» به وضوح غم ناتاشا را پس از پیروزی تانوس نشان می‌دهد و مخاطب به خوبی درمی‌یابد که او تا چه حد از اینکه کلینت در دریای غم و اندوهش غرق شود واهمه دارد. همه‌ی این احساسات باعث شد که ناتاشا در فیلم بعدی خودش را فدا کند تا همه‌ی کسانی که در طول این ۵ سال مرده بودند به زندگی بازگردند

۹. ثور

مارول

ثور یکی از انتقام جویان بود که در دوره‌ی بلیپ به شدت آسیب دید. این خدای رعد و برق که آخرین خط دفاعی انتقام‌جویان در برابر تایتان دیوانه بود در درجه اول خودش را مسئول شکست انتقام جویان به دست تانوس می‌دانست، اما با همه‌ی این‌ها نسبت به سایر انتقام‌جویان وضعیت بهتری داشت.

دنباله‌ی «پایان بازی» به وضوح به بررسی احساس گناهی می‌پردازد که ثور پس از شکستش در برابر تانوس احساس می‌کند و نسخه‌ای کاملا جدیدی از این شخصیت را ارائه می‌دهد. در طی پنج سال پس از اسنپ، ثور به طور کامل انتقام جویان را رها می‌کند و وقتش را به دوستان و همکارانش اختصاص می‌دهد و سعی می‌کند برای کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند کاری کند.

سال‌ها طول می‌کشد تا این شخصیت بر احساس گناه خود غلبه کند، اگرچه در نهایت در «ثور: عشق و تندر» این اتفاق روی می‌دهد. حالا که این شخصیت بالاخره توانسته خودش را از غم و اندوهی که داشته رها کند، طرفداران هیجان زده هستند تا ببینند داستان ثور در دنیای سینمایی مارول به کدام سمت و سو پیش می‌رود.

۱۰. کلینت بارتون

مارول

کلینت بارتون در جریان بلیپ همه چیزش را از دست داد. بعد از اینکه اسنپ تانوس، تمام خانواده‌اش را از بین برد، کلینت برای انتقام گرفتن به سمت دنیای زیرزمینی جنایتکاران کشیده شد و پنج سال را صرف کشتن وحشیانه‌ی اشرار سراسر جهان کرد.

اما زمانی که دوستش، ناتاشا رومانوف به کمکش آمد در نهایت توانست به ریشه‌های قهرمانانه‌ی خود بازگردد. کلینت نه تنها عزیزان خود را در جریان بلیپ از دست داد، بلکه خودش هم کاملا نابود شد.

همه چیزهایی که او زمانی به عنوان یک انتقام‌جو از آن دفاع می‌کرد، به نظرش مشتی آرمان‌های بی‌ارزش می‌آمدند و اگرچه او در نهایت هم خانواده و هم طبیعت قهرمانانه‌اش را به دست می‌آورد، اما بازگشتش به زندگی قبلی به قیمت جان ناتاشا رومانوف تمام شد یعنی در نهایت باز هم او یکی از عزیزترین کسانش را به خاطر رویداد بلیپ از دست داد.

منبع: screenrant

نوشته ۱۰ انتقام‌‌جوی دنیای مارول که بیشتر از بقیه تحت تاثیر بشکن تانوس قرار گرفتند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala