فاز ۴ دنیای سینمایی مارول در نتیجه نبرد ماقبل آخر بین قدرتمندترین قهرمانان زمین و تانوس، با پیامدهای احساسی فراوانی همراه بود. واندا ماکسیموف با تلاش برای بازسازی شخصیت ویژن و هم‌چنین در تلاش برای پیداکردن پسران خیالی خود، با استفاده از جادوی دارک‌هولد، ناامیدانه به خاطرات زودگذر خانواده‌اش چنگ انداخت. استیو راجرز هم تصمیم گرفت لباس ابرقهرمانی کاپیتان آمریکا را به سم ویلسون بسپارد و بقیه روزگار خود را با عشقش، پگی کارتر بگذراند.

  • ارتباط «ماتریکس»، «جاودانگان» و «پرومتئوس» با اندیشه‌های مرموز یک فرقه مسیحی
  • نظریه‌ای در باره‌ی فیلم جاودانگان؛ بلید شمشیر دین ویتمن را برای خودش می‌خواهد
  • ۱۰ شخصیت مکمل دنیای سینمایی مارول که شایسته فیلم اختصاصی هستند

آرامش قبل از طوفان

دنیای سینمایی مارول

اندکی پس از آن، دنیای سینمایی مارول به طور کلی در وضعیت بسیار آرام‌تری قرار گرفت. تماشاگران قبل از این که شاهد ماجراجویی‌ خارق‌العاده مرد عنکبوتی به همراه همتایان خودش در نیویورک و در چندجهانی باشند با بسیاری از شخصیت‌های جدید مانند شانگ‌چی و جاودانگان در فیلم‌های اختصاصی خودشان آشنا شدند و کیت بیشاپ، خانم مارول، شوالیه ماه و شی هالک نیز جزو افرادی بودند که برای اولین بار در سریال‌های اختصاصی خود در دیزنی‌پلاس حاضر شدند. اما همه می‌دانیم که دوران صلح در این دنیای ابرقهرمانی چندان دوام نمی‌آورد.

کانگ فاتح در گذشته فقط یک محقق بود که به طور تصادفی در یک آزمایش با همتایان خود مفهوم چندجهانی را کشف کرد. نفرت‌انگیزترین نسخه کانگ در تلاش برای جمع‌آوری تمام نسخه‌های خود در یک مکان و زمان و برای بررسی احتمالات قریب‌الوقوع چیزی که به تازگی کشف کرده بود، همه چیز را خراب کرد. این نسخه شیطانی اکنون از هر سلاح تکنولوژیکی در گذشته، حال و آینده برای تسخیر جداول زمانی و سیارات استفاده می‌کند.

تیم اصلی فاز ۵ دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول

انتقام‌جویان اکنون از هم جدا شده‌اند (بعضی‌ها از آن‌ها حتی خودشان را فدای دیگران کردند) و فاز ۴ باید از شخصیت‌های جدید مارول برای رویارویی با تهدیدات مختلف رونمایی کند و به مخاطب نشان دهد که این تازه‌واردان توانایی‌ پر کردن جای خالی قهرمانان را دارند. این قهرمانان ظاهرا با پیشروی دنیای سینمایی مارول نقش‌های مهم‌تر و برجسته‌تری خواهند داشت.

اولین قهرمان کیت بیشاپ با بازی هایلی استاینفلد است. بیشاپ به همراه کلینت بارتون در مینی‌سریال «هاوک‌آی» حاضر بود و تحت نظر خود کلینت بارتون آموزش دید. او تا این‌جای کار در نبردهایی با اکو، کینگ‌پین و خواهر کوچک‌تر بیوه سیاه، یلنا بلوا، حضور داشته و جای تعجب نیست که در فازهای بعدی دنیای سینمایی مارول در جایگاه مهم‌تری قرار گیرد.

اکو نیز به عنوان یک رزمی‌کار ناشنوا که اولین حضور خود در دنیای سینمایی مارول را در سریال «هاوک‌آی» تجربه کرد در لیست شخصیت‌های مهم فازهای بعدی دنیای سینمایی مارول قرار دارد. مایا لوپز برای انتقام از کینگ‌پین، مردی که قتل پدرش را سازماندهی کرد، دست از تلاش برنمی‌دارد. ارتباط او با دیگر شخصیت‌های مارول و هم‌چنین پخش سریال اختصاصی‌‌اش در سال ۲۰۲۳ در دیزنی‌پلاس نشان می‌دهد که وی مطمئنا یکی از افرادی است که باید بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

کامالا خان با ۱۶ سال سن در نگاه اول مانند نوجوانانی است که یک شخصیت معروف را الگوی خود قرار می‌دهند. کاپیتان مارول آن الگوی منحصر به فرد کامالا خان است. کامالا خان با پیدا کردن النگوهای اجداد خود که به او توانایی‌های مافوق بشری می‌بخشند، ناگهان شبیه الگوی خود به یک ابرقهرمان تبدیل می‌شود. خان که اولین قهرمان پاکستانی در دنیای سینمایی مارول است، نه تنها با جنیان جهان دیگر بلکه با آژانسی به نام کنترل آسیب که ابرانسان‌ها را سرکوب می‌کند، کلنجار می‌رود. سریال «خانم مارول» به مفهوم جهش‌یافته‌ها در دنیای سینمایی مارول می‌پردازد و به همین خاطر، او در آینده نقش مهم‌تری ایفا خواهد کرد.

دردویل محبوب نیز در بین این قهرمانان قرار دارد. مت مورداک قبل از ایجاد رسمی دنیای سینمایی مارول به مدت سه فصل در سریال رسمی خود حضور داشت و نقش‌آفرینی کرد. مورداک پس از این که دیزنی مارول را خرید، در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» نقشی کوتاه ایفا و در آینده در «شی‌هالک: وکیل دادگستری» نیز بازی خواهد کرد. علاوه بر این، سریال اختصاصی او نیز در بهار ۲۰۲۴ به نمایش درمی‌آید. فرقی ندارد که او فقط در سطح خیابان به اعمال قهرمانانه بپردازد یا در نبردهای چندجهانی شرکت کند، به هر حال طرفداران قدیمی دردویل منتظر بازگشت شیطان به آشپزخانه جهنمی هستند.

شگفت‌انگیزترین قهرمان در این بین، آیرون‌هارت است. علاقه‌مندان به دنیای سینمایی مارول هنوز اطلاعات زیادی درباره این قهرمان یا گذشته او ندارند اما شخصیت ریری ویلیامز قرار است جانشین معنوی تونی استارک باشد. او اولین حضور خود در دنیای سینمایی مارول را در «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» تجربه خواهد کرد. این فیلم به احتمال زیاد موفق خواهد بود و این کاراکتر برای یافتن جایگاه خود در دنیای سینمایی مارول کار سختی نخواهد داشت.

کاپیتان آمریکای جدید نیز جزو نیروهای آینده دنیای سینمایی مارول است. سم ویلسون در فیلم «فالکون و سرباز زمستان» مسئولیتی قهرمانانه را برای متوقف کردن دشمنان بر عهده گرفت و طرفداران باید با آغوش باز از او برای رهبری تیم جدید ابرقهرمانان دنیای سینمایی مارول استقبال کنند.

پردازش همه این شخصیت‌ها در فازهای بعدی دنیای سینمایی مارول، داستان‌های خوبی را برای طرفداران ایجاد می‌کند و همه این افراد برای شرورانی که در مارول دردسر ایجاد می‌کنند مشکل‌‌ساز خواهند بود.

منبع: movieweb

نوشته مهم‌ترین ابرقهرمان‌های فاز ۵ دنیای سینمایی مارول اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala