چگونه با وجود این همه جادو، الف‌، اژدها، هیولا، شمشیر و مبارزه، شیفته این سبک نباشیم؟ پس با هم چند اقتباس از کتاب‌های فانتزی دیگر را در حالی که بی‌صبرانه منتظر قسمت‌های جدید این سریال‌ها هستیم بررسی می‌کنیم.

  • ۷ شخصیت سریال «چیزهای عجیب» که احتمال مردن‌شان در فصل پنجم بیشتر است
  • مقایسه «خاندان اژدها» و «حلقه‌های قدرت»؛ کدام سریال برای مخاطب نامطلع بهتر است؟
  • تاریخچه جادوگرها در سرزمین میانه؛ آیا مرد مرموز سریال «حلقه‌های قدرت» جادوگر است؟

۱۱. فال نیک (Good Omens) – نیل گیمن و تری پرچت

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: داگلاس مکینون
  • بازیگران: مایکل شین، دیوید تنانت، جان هام
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۴ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸ از ۱۰

در اقتباس پرایم‌ویدیو از رمان فانتزی نیل گیمن و تری پرچت با همین نام، یک زوج جالب و متفاوت‌ متشکل از یک فرشته و یک شیطان را داریم که سعی می‌کنند جهانی را که عاشق آن شده اند از آرماگدونی پیشگویی‌شده توسط یک جادوگر قدرتمند نجات دهند. پسر جوانی که به‌ عنوان دجال معرفی‌ می‌شود رهبر و پیشتاز این روز رستاخیز است! این دو نفر در تلاش برای حفظ رابطه بین بهشت ​​و جهنم و جلوگیری از ایجاد فاجعه، تلاش می‌کنند تا این پسر را طوری تربیت کنند که دنیا را همان‌طور که آن‌ها می‌بینند ببیند. البته آزیرافال (مایکل شین) و کراولی (دیوید تنانت) متوجه می‌شوند که فرزند اشتباهی را تربیت کرده‌اند و دجال واقعی آدام یانگ (سم تیلور باک) است و با چالش‌های فراطبیعی جدیدی روبه‌رو می‌شوند.

سریال «فال نیک» هیچ کمبودی در ایجاد تنش، کنجکاوی و تعلیق ندارد و دارای شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای در اساطیر و افسانه‌ها مانند خدا، شیطان، بیلزبوب، چهار سوار آخرالزمان، فرشته گابریل (با بازی جان هام افسانه ای) و حتی ویلیام شکسپیر است! این سریال دیدنی بر هماهنگی بین آزیرافال و کراولی به عنوان دو دوست دیرینه متکی است که به قدری عاشق زندگی روی زمین می‌شوند که تقریبا همه چیز را برای نجات آن فدا می‌کنند. این مجموعه اقتباسی به کارگردانی داگلاس مکینون تا اواخر کار به منبع خود وفادار می‌ماند و پایان‌بندی آن حتی طرفداران این رمان را هم غافلگیر می‌کند.

۱۰. جادوگران (The Magicians) – لو گروسمن

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: سرا گمبل
  • بازیگران: جیسون رالف، هیل اپلمن، اولیویا دادلی
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۶ از ۱۰

«جادوگران» بر اساس سه گانه کتاب لو گراسمن، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ در سای‌فای پخش شد و داستان کوئنتین کلدواتر (جیسون رالف) را دنبال کرد که متوجه می‌شود دنیای فانتزی مجموعه کتاب‌های مورد علاقه‌اش واقعی است. این سریال که با حماسه‌های فانتزی ماورایی مانند «هری پاتر» و «سرگذشت نارنیا» مقایسه می‌شود، خط داستانی شخصیت‌های خود را مانند خود کتاب‌ها روایت می‌کند و البته در برخی مواقع سرنوشت‌های جادویی و جدیدی برایشان رقم می‌زند. گروسمن در مصاحبه‌ای، با مقایسه کتاب‌هایش با بیش از چند سریال فانتزی الهام‌بخش، بیان کرد که فیلم «کوه‌نشین» در سال ۱۹۸۶ بیشتر از همه الهام‌بخش دنیای داستانی فیلوری در این مجموعه بوده است.

«جادوگران» که توسط سرا گمبل و جان مک‌نامارا برای تلویزیون ساخته شد، ماجراجویی کوئنتین را به تصویر می‌کشد و او درباره دنیای جادو و چالش‌های آن اطلاعات پیدا می‌کند و هوش و اشتیاقش به این حرفه فراتر از تمایلات اجتماعی ناهنجار اوست و همین قضیه، وی را به نیرویی محسوس و قدرتمند تبدیل می‌کند. این سریال برای دوستداران مفاهیم و مضامینی مانند «مدارس شبانه‌روزی جادویی که به بعد دیگری متصل هستند» و اغلب در ژانر فانتزی روایت می‌شوند جالب است اما موضوعات عمیق‌ترش آن را از این حال و هوای کودکانه جدا می‌کند.

۹. غیرعادی‌ها (The Irregulars) – سر آرتور کانن دویل

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: تام بیدول
  • بازیگران: تادا گراهام، هریسون اوسترفیلد، داستی شاو
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۰ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۵.۹ از ۱۰

«غیرعادی‌ها» یک درام جنایی فراطبیعی جالب و سرگرم‌‌کننده است که در لندن دوران ویکتوریایی می‌گذرد و بر روی گروهی از نوجوانان تمرکز دارد که سعی در حل معمای یک جنایت برای دکتر جان واتسون (رویس پیرسون) و شریک مرموزش، شرلوک هولمز (هنری لوید هیوز) دارند. این سریال بر اساس چندین داستان در قرن ۱۹ میلادی به قلم سر آرتور کانن دویل ساخته شده و جان تازه‌ای به داستان‌های تکراری کارآگاهان نوجوان می‌بخشد. این اقتباس لایواکشن که در خود سری کتاب‌ها با نام مستعار «غیرعادی‌های خیابان بیکر» شناخته می‌شود، تغییرات و تحولاتی فراتر از نامش دارد. اولا، شخصیت‌های این مجموعه فقط بچه‌های خیابانی معمولی نیستند، بلکه بچه‌های خیابانی با قدرت‌های ویژه هستند.

بی با بازی تادیا گراهام که شخصیتش در کتاب‌ها جنسیت دیگری (پسر) دارد به همراه سایر دوستان خود موافقت می‌کنند که به واتسون در حل معماها کمک کنند و بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کردند درگیر این ماجراها می‌شوند. این گروه از نوجوانان در ادامه با هیولاها مبارزه و سعی می‌کنند شکاف بین بعدی انسان‌ها و کسی که این غول‌ها و شیاطین را به دنیا آورده، ببندند. این سریال برای بینندگانی که عاشق کشف یک معمای جدید در هر قسمت و تماشای رویارویی جوانان با شروران بزرگ و قدرتمند هستند عالی است.

۸. نیروی اهریمنی او (His Dark Materials) – فیلیپ پولمن

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: لورن بالفی
  • بازیگران: دافنه کین، راث ویلسون، جیمز مکاوی
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰

پورتال‌ها، شیاطین و حتی خرس‌ها… این سریال همه چیز دارد. «نیروی اهریمنی او» بر اساس سه‌گانه پرفروش فیلیپ پولمن، یک ماجراجویی هوشمندانه و سیاسی است که به شدت حول موضوعات اقتدار، قدرت و انسانیت می‌چرخد. این سریال برخلاف «قطب‌نمای طلایی» که در سال ۲۰۰۷ به واسطه استودیوی نیو لاین سینما اقتباس شد، از برداشت و رویکرد درست و آگاهانه نویسنده نسبت به کلیسای کاتولیک در دنیای واقعی دور نمی‌شود. یک دختر جوان در جامعه‌ای تا حدودی شبیه به جامعه ما که در آن سازمانی متشکل از افراد ظالم حکومت می‌کنند، پس از ربوده شدن ناگهانی کودکان مختلف، از نقشه‌ای بسیار شوم پرده‌برداری می‌کند.

لایرا بلاکوا (دافنه کین) به عنوان یک جوان پرهیاهو در محوطه کالج سنت جروم زندگی می‌کند که اتفاقا مقر دولت جینیو است. متعصبان و سران این دولت سعی دارند به هر وسیله‌ای که لازم باشد، از جمله از بین بردن حقایق یا لاپوشانی اعمال شنیع خود بر منصب قدرت باقی بمانند. این دولت تقریبا مانند کلیسای کاتولیک در قرن‌های گذشته اراده خود را بر جهان تحمیل می‌کند و هر کسی را که ممکن است آن‌ها را به چالش بکشد از بین می‌برد (مانند عموی لایرا، لرد آسریل که سعی در نابودی او دارند). آسریل با کشف وجود ماده‌ای مرموز به نام داست که به نظر می‌رسد مانع آزادی اراده بشریت است، به دشمن اصلی دولت تبدیل می‌شود. نابودی داست باعث می‌شود تا مردم به اقدام علیه اتوریته که دولت او را به عنوان خدای مردم معرفی می‌کند روی آورند.

لایرا با ربوده شدن بهترین دوستش، راجر (لوین لوید) توسط گابلرها، به همراه دیگر دوست قابل اعتمادش، پان (کیت کانر) که یک دیمون است به دنبال او می‌رود. دیمون‌ها در دنیای لایرا مظهر جسمانی روح یک فرد و مستقیما با شریک زندگی خود در ارتباط هستند. رابطه بین کاراکترها و دیمون‌های آن‌ها یک نقطه داستانی مهم در طول سریال است اما لایرا در ادامه دوستان جدیدی از جمله شورشیان جیپتی و خرس‌های زره‌پوش پیدا می‌کند. او در ماجراجویی خود برای نجات راجر و افشای نقشه‌های وحشتناک دولت از قطب‌نمای بسیار مفیدی به نام التیومتر استفاده می‌کند که پاسخ هر سوالی را می‌داند. «نیروهای اهریمنی او» وفادار به منبع اصلی، جذاب و به طور عجیبی سرگرم‌کننده است.

۷. سایه و استخوان (Shadow and Bone) – لی باردوگو

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: اریک هایسر
  • بازیگران: بین بارنز، جسی میلی، فردی کارتر
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۶ از ۱۰

این سریال بر اساس داستانی از لی باردوگو ساخته شده و عناصر اولین کتاب «سایه و استخوان» و هم‌چنین رمان «شش کلاغ» او را ترکیب می‌کند. این مجموعه ماجراجویی‌ آلینا استارکوف (جسی میلی) به عنوان احضارگر خورشید و نبرد قهرمانانه او علیه تاریکی را دنبال می‌کند. آلینا در دنیایی زندگی می‌کند که به واسطه یک دیوار بلند مشکی که به آن فولد می‌گویند به دو بخش تقسیم شده و وقتی که منابع کمپش تمام می‌شود به همراه دوستش مال (آرچی رنو) و سربازانی دیگر به سمت فولد می‌روند. این گروه مورد حمله هیولاهای تاریکی ولکرا قرار می‌گیرند و همه چیز به سرعت از کنترل خارج می‌شود. آلینا لحظاتی قبل از این که این جانوران خفاش‌مانند به او نزدیک شوند، نور سفیدی به سمت فولد می‌اندازد و سرنوشت واقعی و حماسی خود را متوجه می‌شود.

به محض این که اخباری درباره حضور احضارگر خورشید منتشر می‌شود، شخصیت‌های پیچیده‌ای از سراسر دنیا مانند ژنرال کریگان (بن بارنز) به داستان سریال اضافه می‌شوند. کریگان به عنوان یک احضارگر سایه، قرار است دشمن آلینا باشد اما در عوض کاملا گرفتار او می‌شود. فصل اول سریال داستان آلینا را در حال مبارزه با تاریکی نشان می‌دهد که یاد می‌گیرد قدرت‌هایش را کنترل و احساساتش را نسبت به کریگان و مال هدایت کند و سرنوشت خود را در رویارویی با احضارگر سایه اصلی که فولد و هیولاهایش را ایجاد کرده، به واقعیت تبدیل کند.

۶. کشف جادوگران (A Discovery of Witches) – دبورا هارکنس

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: راب لین
  • بازیگران: متیو گود، ترزا پالمر، ادل لیونس
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۶ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۹ از ۱۰

اولین اقتباس از سه‌گانه جادویی دبورا هارکنس، «کشف جادوگران» است که از کتاب‌های سایه شب و کتاب زندگی ریشه می‌گیرد. این سریال عاشقانه فانتزی حول محور دایانا بیشاپ (ترزا پالمر)، یک مورخ و جادوگر روایت می‌شود که به طور تصادفی به کتابی قدیمی برخورد می‌کند که به یک جنگ چند صد ساله بین خون‌آشامان، جادوگران و شیاطین می‌پردازد. با پیدا شدن این کتاب بسیار مهم، ناگهان و به طور جادویی سر و کله موجوداتی فراطبیعی که به دنبال آن بوده‌اند، از جمله خون‌آشامی به نام متیو کلرمونت (متیو گود) پیدا می‌شود. دایانا که بیشتر عمر خود را صرف سرکوب توانایی‌هایش و دور شدن از میراث جادویی خود کرده، با پیدا شدن این موجودات فراطبیعی قدرتمند که به دنبال او می‌آیند، باید با سرنوشت خود روبه‌رو شود.

البته خصومت بین جادوگران و خون‌آشامان قرن‌ها قدمت دارد و به نظر می‌رسد دایانا و متیو پیوندی مشترک و به نوعی عشقی ممنوعه دارند. مشکل اصلی این نژادهای جادویی در حال حاضر احتمال انقراضشان است، به خصوص خون‌آشامان که به سختی تولید مثل می‌کنند. اما همه چیز تغییر می‌کند، چرا که متیو به دایانا فاش می‌کند که این کتاب متنی است حاوی اسرار آفرینش و به طور بالقوه می‌تواند به جلوگیری از انقراض خون‌آشامان کمک کند و در عین حال برای همیشه موجب نابودی دشمنان آن‌ها شود.

۵. سندمن (The Sandman) – نیل گیمن

کتاب‌های فانتزی

  • خالقان: نیل گیمن، دیوید گویر، آلن هاینبرگ
  • بازیگران: تام استوریج، گوندولین کریستی، جنا کولمن
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۷ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۸ از ۱۰

اقتباس نتفلیکس از رمان گرافیکی نیل گیمن، نویسنده پرکار سازنده جهان‌های رویایی، به لطف مشارکت گیمن در توسعه سریال، فراتر از طرح اولیه خود است. این مجموعه پس از اقدامات و تلاش‌های مختلف برای تولید، سرانجام در سال ۲۰۲۲ با همکاری گیمن، دیوید گویر و آلن هاینبرگ به نمایش درآمد. فصل اول، اقتباسی از دو مدخل اول مجموعه‌ کمیک‌های «پیش‌درآمد و شبانه» و «خانه عروسک» است و داستان «سندمن» را با احضار مورفیوس (تام استوریج) بر روی زمین آغاز می‌کند.

«سندمن» پر از موجودات جاودانه و پیام‌های پنهان در رابطه با دنیای دی‌سی است و به منابع اصلی وفادار می‌ماند و به همین دلیل عجیب و غریب و سرگرم‌کننده به حساب می‌آید. مورفیوس، ارباب رویاها، سرانجام از سال‌ها تنهایی بر روی زمین نجات پیدا می‌کند و در ادامه متوجه می‌شود که انسان‌های حریص اشیا با ارزشش را دزدیده‌اند. او ماجراجویی پر فراز و نشیبی را برای یافتن مکان آن‌ها آغاز می‌کند و ما با شخصیت‌هایی مانند لوسیفر (گوندولین کریستی)، یوهانا کنستانتین (جنا کولمن)، مرگ (کربی هاول باپتیست) و در نهایت هوس (میسون الکساندر پارک) آشنا می‌شویم. مورفیوس قدرتی فراتر از درک انسان‌ها دارد و در تلاش برای متوقف کردن نقشه پیچیده هوس، باید هدف اصلی پیدایش خانواده خود در جهان و هم‌چنین اهمیت رویاها را به یاد همگان آورد.

۴. غریبه (Outlander) – دایانا گابالدون

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: رونالد مور
  • بازیگران: کایتریونا بالفی، سم هیوگن، ریچارد رنکین
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۴ از ۱۰

«غریبه» یکی از حماسی‌ترین داستان‌های عاشقانه تلویزیون محسوب می‌شود که بر اساس مجموعه کتابی به همین نام نوشته دایانا گابالدون ساخته شده و داستان پرستاری بازنشسته را دنبال می‌کند که از خط مقدم جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده و هنگام ماه عسل خود به طور مرموزی به زمان گذشته منتقل می‌شود. کلیر رندال (کایتریونا بالف) به همراه همسرش فرانک (توبیاس منزیس) به ماه عسل می‌روند و او به طور تصادفی در زمان و به اسکاتلند قرن ۱۸ میلادی سفر می‌کند. او نه تنها در طول یک تعطیلات عاشقانه با همسرش ناپدید می‌شود، بلکه زندگی‌اش نیز بلافاصله پس از انتقال به گذشته به خطر می‌افتد.

وی برای حفظ امنیت خود مجبور به ازدواج با یک جنگجوی اسکاتلندی جوان به نام جیمی فریزر (سم هیوگن) می‌شود و در ادامه یک رابطه پرشور بین آن‌ها شکل می‌گیرد و قلب کلیر را بین این دو دنیا گرفتار می‌کند. کلیر برای پیوستن به شورشیان کوه‌نشین اسکاتلندی در قبیله مکنزی می‌ماند و سربازان بریتانیایی او و اعضای این قبیله را دستگیر می‌کنند. کاپیتان جاناتون رندال که از قضا جد فرانک است (و توبیاس منزیس نقش او را بازی می‌کند) رهبر این ارتش بریتانیایی است و در ادامه همه چیز برای کلیر به طور عجیبی پیچیده می‌شود.

۳. چرخ زمان (The Wheel of Time) – رابرت جوردن

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: ریف جادکینز
  • بازیگران: روزاموند پایک، بارنی هریس، جوشا استرادوفسکی
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۱ از ۱۰

جیمز اولیور ریجنی جونیور اولین مدخل این سری کتاب را در سال ۱۹۹۰ با نام مستعار رابرت جردن منتشر کرد و حالا زمان آن فرا رسیده بود که این مجموعه کتاب‌های حماسی در قالب یک مجموعه تلویزیونی اقتباس شود. «چرخ زمان» در دنیایی می‌گذرد که در آن، زمان و واقعیت توسط چرخی کنترل می‌شود که چرخش آن جریان همه چیز از جمله جادو را کنترل می‌کند. جوردن از دریای طوفان تا کوه‌های دووم، دنیایی پیچیده و قابل تامل و پر از فانتزی و جادو ایجاد کرد که طرح داستان آن به طور هم‌زمان مردان و زنان در جوامع سراسر جهان را در کنار هم قرار می‌دهد. فصل اول سریال به طرزی مبهم مخاطبان را با این دنیای فانتزی آشنا می‌کند اما از همان ابتدا مشخص است که نه تنها زنان قوی‌تر از مردان هستند، بلکه گروهی از آن‌ها به نام آئس سدای قدرت‌های ویژه‌ای دارند.

مردان و زنان قبل از عصر افسانه‌ها می‌توانستند جادوهای خیر و شر را هدایت کنند. دارک‌وان در عصر افسانه‌ها از اسارت آزاد شد و توطئه‌ای را برای کنترل چرخ آغاز کرد. چرخ نیز برای این که جلوی خیانت او را بگیرد، اژدهای خود را مسئول مقابله با او کرد. اژدها در زندانی کردن دارک‌وان موفق بود اما این پایان کار نبود. دارک‌وان قبل از اسارت، نیروی خیر را نفرین کرد و بدین ترتیب هر انسانی که نیروی واحد را هدایت می‌کرد، به جنون کشیده می‌شد. دارک‌وان تاثیر خود را بر روی افراد فاسد جهان گذاشت اما اژدها برای متوقف کردن دوباره او تناسخ خواهد یافت.

یکی از نیروهای قدرتمند آئس سدای به نام موراین (رزاموند پایک)، به دنبال پنج جوان مختلف می‌رود که حس می‌کند می‌توانند آن اژدهای موعود باشند اما مطمئن نیست که کدام جوان ناجی آن‌هاست و همه آن‌ها را با خود می‌برد و این گروه را در یک ماجراجویی خطرناک در جهانی پر از هیولاها و تاریکی راهنمایی می‌کند. این مجموعه تا حدی به داستان کتاب‌ها وفادار می‌ماند اما برخی از جنبه‌های فصل اول به نظر مدرن شده یا به نوعی متناسب با قالب تلویزیون ساخته شده‌اند. اگر منبع اصلی را واقعا ریشه سریال بدانیم باید گفت که چرخ زمان تازه در ابتدای کار خود است.

۲. بازی تاج و تخت (Game of Thrones) – جرج آر آر مارتین

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: دیوید بنیوف
  • بازیگران: امیلیا کلارک، سوفی ترنر، کیت هرینگتون
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۹.۲ از ۱۰

یکی از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی دهه گذشته، «بازی تاج و تخت» حداقل از فصل دوم تا آخرین فصل، مهم‌ترین سریال همه طرفداران بود. فصل آخر آن با انتقادات زیادی مواجه شد اما با این وجود به اندازه‌ای موفق بود که «خاندان‌ اژدها» را ایجاد کرد که اسپین‌آفی است که چند قسمت اول آن تاکنون بیش از ۵۰ میلیون بازدید جمعی داشت. این سریال موفق به مدت هشت فصل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ پخش و بر اساس مجموعه کتاب‌های پرفروش جورج آر.آر مارتین ساخته شده است.

مارتین از نزدیک درگیر ساخت سریال نبود و دیوید بنیوف در قامت خالق مجموعه «بازی تاج و تخت» داستان نه خانواده نجیب‌زاده را روایت می‌کند که برای کنترل وستروس و تاج و تخت آهنین با یک‌دیگر می‌جنگند، همدیگر را می‌کشند، دروغ می‌گویند و دزدی می‌کنند و در همین حال، یک دشمن باستانی پس از هزاران سال خواب زمستانی دوباره ظاهر می‌شود.

این سریال شامل بازیگرانی از جمله کیت هرینگتون در نقش جان اسنو، پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر، سوفی ترنر در نقش سانسا استارک و امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین بود. «بازی تاج و تخت» به عنوان یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین درام‌های سیاسی هرگز از مضامین جذاب و عمیق و روایت ظلم دریغ نکرد. این سریال پر از رسوایی، دروغ، خشونت و حرص بود و به نوعی برند سرویس استریم اچ‌بی‌او به حساب می‌آمد و از آن نوع سریال‌های تلویزیونی بود که هر هفته شما را وادار به پیگیری می‌کرد!

۱. ویچر (The Witcher) – آندری ساپکوفسکی

کتاب‌های فانتزی

  • خالق: لورن اشمیت
  • بازیگران: هنری کویل، آنیا چالوترا، فریا آلن
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۸۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۲ از ۱۰

«ویچر» بر اساس یک مجموعه کتاب به قلم نویسنده‌ی فانتزی لهستانی آندری ساپکوفسکی و با بازی هنری کویل در نقش گرالت از ریویا (یک نیروی فوق بشری و شکارچی هیولا که از او به عنوان گرگ سفید نیز یاد می‌شود) ساخته شده است. گرالت که فردی جهش‌یافته و مطرود است، با هیولاها و موجودات اهریمنی در سراسر جهان مبارزه می‌کند اما سرنوشت‌ در ادامه، او را به مسیری از پیش‌ تعیین‌ شده هدایت می‌کند. گرالت شوخ‌طبع، حرفه‌ای و فردی ماهر در جادوگری محسوب می‌شود و به همین خاطر تماشای هر قسمت از سریال واقعا سرگرم‌کننده است، زیرا ماجراهای گرالت هرگز کسل‌کننده یا بدون حادثه نیستند. او سرانجام با ینفر ونگربرگ (آنیا چالوترا) و پرنسس سیریلا سینترا (فریا آلن)، دو زن قدرتمند که سرنوشت‌شان با او در هم تنیده، آشنا می‌شود

به جرات می‌توان گفت که وی با حضور هیولاهایی مانند استریگا، بروکسا، لشی، چرنوباگ و باسیلیسک هرگز بیکار نخواهد شد و در ادامه حتی‌ هیولاهای بیشتری به طور مرموزی در سراسر جهان ظاهر می شوند. گرالت در طول فصل اول سریال، متوجه می‌شود که سرنوشت او مستقیما به سیری که به تازگی قدرت‌های فراطبیعی را تجربه می‌کند گره خورده است. سیری کار خود را به عنوان یک شاهزاده جوان شروع می‌کند اما یکی از جالب‌ترین جنبه‌های سریال، آموزش‌های گرالت به اوست. هر دوی این نفرات بی‌نقص نیستند اما رابطه و سرنوشتشان همان چیزی است که طرفداران سریال را راغب به تماشای داستان آن‌ها می‌کند.

البته این لیست می‌توانست شامل سریال‌های «حلقه‌های قدرت» و «خاندان اژدها» هم باشد. اما با توجه به اینکه در زمان نگارش این مقاله، این دو سریال در حال پخش فصل اول بودند، از قرار دادن نام آن‌ها در لیست صرف نظر شد.

منبع: collider

نوشته ۱۱ سریال اقتباسی برتر از کتاب‌های فانتزی مانند «حلقه‌های قدرت» و «خاندان اژدها» اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala