«لبخند» با پشت سر گذاشتن «بربرها» (Barbarian) با افتتاحیه‌ی ۱۰ میلیون دلاری و «دعوت‌نامه» (The Invitation) با افتتاحیه‌ی ۷ میلیون دلاری، فعلا عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ی فیلم‌های ترسناک امسال را به خودش اختصاص داده است. البته ماه اکتبر را می‌توان بهشت فیلم‌های ترسناک دانست؛ از دو هفته‌ی دیگر «پایان‌هالووین» (Halloween Ends) اکران و پیش‌بینی می‌شود به راحتی از سایر رقبا جلو بزند.

  • ۱۰ فیلم ترسناک برتر درباره‌ والدین
  • ۱۲ فیلم ترسناک برتر که هیچ حد و مرزی در نمایش خشونت ندارند

بودجه‌ی ساخت «لبخند» تنها ۱۷ میلیون دلار بوده و از ابتدا هم پیش‌بینی می‌شد به صورت استریم منتشر شود؛ با این اوصاف فروش فیلم در نخستین هفته‌ی اکران فراتر از تصور است. این اثر ترسناک فرآیند تولید عجیبی را پشت سر گذاشت؛ پس از این که فیلم در نمایش‌های آزمایشی نتیجه داد، پارامونت تصمیم گرفت آن را به صورت گسترده اکران کند. از تبلیغات خلاقانه‌ی «لبخند» هم نباید چشم‌پوشی کرد که نقش مهمی در این افتتاحیه‌ی جنجالی و پرفروش داشت. قضیه از این قرار بود که پارامونت چند بازیگر را استخدام می‌کند. تا لباسی با کلمه‌ی smile (لبخند) را بپوشند و با لبخندی وحشتناک میان تماشاگران یکی از بازی‌های لیگ برتر بیس بال که پخش تلویزیونی داشت بنشینند. کم‌کم توجه مخاطبان شبکه‌های اجتماعی به این تماشاگران عجیب و غریب جلب می‌شود و ظاهر آن‌ها جنجال زیادی به پا می‌کند. در نهایت مشخص می‌شود این ترفند تبلیغاتی تازه‌ی پارامونت برای فیلم ترسناک تازه‌اش است و از قضا بسیاری از مخاطبان با همین تبلیغ عجیب و ساده برای رفتن به سینماها ترغیب شدند.

«لبخند» توسط  پارکر فین کارگردانی شده و بازیگرانی مثل سوسی بیکن، جسی تی آشر و کایل گالنر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. فیلم روایتگر داستان پزشکی به نام رز کوتر است. او پس مشاهده‌ی یک حادثه‌ی دل‌خراش در رابطه با یکی از بیمارانش، اتفاقات وحشتناکی را تجربه می‌کند که توضیحی برایشان ندارد. دکتر کوتر باید برای زنده ماندن و فرار از این شرایط باید با گذشته‌اش رو به‌ رو شود. تا لحظه‌ی نوشتن این گزارش برای این فیلم امتیاز راتن تومیتوز ۷۵ از ۱۰۰ و متاکریتیک ۶۸ از ۱۰۰ به ثبت رسیده که نشان می‌دهد منتقدان هم مثل مخاطبان فیلم را دوست داشتند.

نگران نباش عزیزم

«نگران نباش عزیزم» (Don’t Worry Darling) به عنوان قهرمان هفته‌ی گذشته، در دومین هفته اکران افت ۶۲ درصدی را تجربه کرد و با فروش داخلی ۷.۳ میلیون دلاری در جایگاه دوم جدول باکس آفیس قرار گرفت و مجموع فروش داخلی‌اش را به ۳۲.۸ میلیون دلار رساند؛ با این اوصاف فیلم تازه‌ی هری استایلز تا این جای کار در سراسر دنیا ۵۴.۷۰ میلیون دلار فروخته است.

«نگران نباش عزیزم» ساخته‌ی جنجالی اولیویا وایلد با حضور ستاره‌هایی مثل هری استایلز، فلورانس پیو، اولیویا وایلد و کریس پاین ماجرای زوجی به نام‌های آلیس و جک را دنبال می‌کند که در شهرک عجیبی که توسط شرکت جک ساخته شده زندگی می‌کنند. تا این که آلیس به ماهیت شغل همسرش مشکوک می‌شود و به دنبال پاسخ سوال‌هایش می‌رود.

«پادشاه زن» (The Woman King) حماسه تاریخی سونی در سومین هفته‌ی اکران ۶.۹۹ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. با احتساب فروش بین‌المللی ۳.۴۰ میلیون دلاری، فیلم تازه‌ی وایولا دیویس تا این جای کار ۵۰.۱۱ میلیون دلار فروخته است. «پادشاه زن» توسط جینا پرینس-بایتوود کارگردانی شده و بازیگرانی مثل وایولا دیویس و لوپیتا نیونگو در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجرا از یک داستان واقعی الهام گرفته شده و روایتگر زندگی یک زن جنگجو است که حوالی قرن هفدهم میلادی از پادشاهی داهومی در غرب آفریقا محافظت می‌کند.

«برادران» کمدی رمانتیک تازه‌ی یونیورسال هم در نخستین هفته‌ی اکران ۴.۸۰ میلیون دلار فروخت و در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی نیکلاس استولر و حضور ستارگانی مثل ابیلی آیکنر و لوک مکفارلین روایتگر ماجراهای عاشقانه‌ی یک زوج جوان است.

آواتار

در رتبه‌ی پنجم جدول باکس آفیس «آواتار» (Avatar) جیمز کامرون قرار دارد که در دومین هفته‌ی اکران دوباره‌اش، ۴.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت. داستان این فیلم علمی- تخیلی خاطره‌انگیز با بازی سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، میشل رودریگز و سیگورنی ویور در آینده‌ای خیالی و سیاره‌ای به نام پندورا می‌گذرد که به دلیل حمله انسان‌ها به منابع باارزشش در معرض خطر قرار دارد. «آواتار» تا این جای کار در سراسر دنیا ۵.۰۹ میلیون دلار فروخته است.

فیلم هندی «پونین سلوان» (Ponniyin Selvan)  به کارگردانی مانی راتنام و حضور بازیگرانی مثل ویکارام، جایم راوی، کارتی، آیشواریا رای باچان در نخستین هفته‌ی اکران ۴.۰۱ میلیون دلار فروش داخلی داشت و در جایگاه ششم جدول باکس آفیس قرار گرفت.

«بربرها» (Barbarian) این هفته با فروش داخلی ۲.۸۱ میلیون دلاری به رتبه‌ی هفتم جدول باکس آفیس سقوط کرد. این فیلم ترسناک توسط زک کرگر کارگردان شده و بازیگرانی مثل جورجینا کمپبل ، بیل اسکارسگارد و جاستین لانگ در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. داستان درباره‌ی زنی است که اتاقی را اجاره می‌کند و متوجه می‌شود هم زمان با او مرد مرموزی همان جا را اجاره کرده. آن‌ها مجبورند یک شب ترسناک و عجیب را با هم بگذرانند.

«قطار سریع‌السیر» (Bullet Train) در نهمین هفته‌ی اکران با فروش داخلی ۱.۴۰ میلیون دلاری در جایگاه هشتم جدول باکس آفیس قرار گرفت. اکشن تازه‌ی برد پیت با احتساب فروش بین‌المللی ۱۳۳.۸۰ میلیون دلاری، در مجموع ۲۳۵.۱۳ میلیون دلار فروخته است. «قطار سریع‌السیر» توسط دیوید لیچ کارگردانی شده که زمانی به عنوان بدلکار برد پیت مشغول به کار بود. همچنین بازیگرانی مثل برد پیت، جوئی کینگ، اندرو کوجی، آرون تایلر-جانسون، برایان تایری هنری، زازی بیتز و هیرویوکی سانادا در این فیلم به عنوان محصول مشترک ژاپن و ایالت متحده‌ی آمریکا حضور دارند. «قطار سریع‌السیر» ماجرای آدمکش نگون‌بختی را دنبال می‌کند که باید یک چمدان پر از پول نقد را در قطار سریع‌السیر ژاپن به دست آورد اما از شانس بد با گروهی از آدمکش‌ها، دزدها و منحرف‌های اجتماعی درگیری وحشیانه‌ای پیدا می‌کند.

ابر حیوانات لیگ دی سی

«ابر حیوانات لیگ دی سی» (DC League of Super-Pets) با فروش ۱.۳۰ میلیون دلاری، این هفته در جایگاه نهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. «ابر حیوانات لیگ دی سی» به کارگردانی جارد استرن و صداپیشگی چهره‌های معروفی مثل دواین جانسون، کوین هارت، کیت مک‌کینون، جان کرازینسکی، ونسا بایر، ناتاشا لیون، دیه‌گو لونا و کیانو ریوز داستان گروهی از حیوانات خانگی را دنبال می‌کند که پس از تسخیر لیگ عدالت به دست لکس لوتور، توسط سگ سوپرمن به نام کریپتو دور هم جمع می‌شوند. هر کدام از این حیوانات خانگی قدرت‌های فرا طبیعی دارند که به کمک آن‌ها می‌توانند دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.

رتبه‌ی دهم جدول باکس آفیس را «تاپ گان: ماوریک» (Top Gun: Maverick) تصرف کرد که ۱.۲۳ میلیون دلار فروش داخلی داشت. با احتساب فروش بین‌المللی ۷۶۲.۹۰ میلیون دلاری، فیلم اکشن تازه‌ی تام کروز در نوزدهمین هفته‌ی اکران ۱.۴۷ میلیارد دلار فروخته است. «تاپ گان: ماوریک» توسط  جوزف کوشینسکی کارگردانی شده و علاوه بر تام کروز بازیگران دیگری مثل مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. ماجراهای قسمت دوم، سی‌وشش سال پس از فیلم اصلی اتفاق می‌افتد و کاپیتان ماوریک (تام کروز) را دنبال می‌کند که برای آموزش گروهی از خلبان‌های جوان و یاغی بازگشته است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
لبخند
Smile
۱ ۲۲ ۲۲
نگران نباش عزیزم
Don’t Worry Darling
۲ ۷.۳۰ ۳۲.۸۰
زن پادشاه
The Woman King
۳ ۶.۹۹ ۴۶.۷۱
برادران
Bros
۱ ۴.۸۰ ۴.۸۰
آواتار
Avatar
۲ ۴.۶۹ ۱۸.۵۹
پونین سلوان
Ponniyin Selvan
۱ ۴.۰۱ ۴.۰۱
بربرها
Barbarian
۴ ۲.۸۱ ۳۳.۱۰
قطار سریع‌السیر
Bullet Train
۹ ۱.۴۰ ۱۰۱.۳۳
ابر حیوانات لیگ دی سی
DC League of Super-Pets
۱۰ ۱.۳۰ ۹۱.۶۹
تاپ گان: ماوریک
Top Gun: Maverick
۱۹ ۱.۲۳ ۷۱۳.۴۵

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم‌ها در آمریکای شمالی را شامل می‌شود.

منبع: boxofficemojo

نوشته «لبخند» به چهره‌ی گیشه بازگشت (باکس آفیس هفته) اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala