همین اشتیاق باعث شد که بالاخره هفت سال بعد اولین فیلم ددپول در سال ۲۰۱۶ ساخته شود و پس از آن دو سال بعد در سال ۲۰۱۸، شاهد تولید فیلم «ددپول ۲» باشیم. حتما خوب می‌دانید که فیلم‌های «ددپول» یک حس طنز بی‌ادبانه‌ی خاصی را در درون خود پنهان کرده‌اند که برای یک فیلم ابرقهرمانی کاملا مناسب است.

  • استودیوی مارول ساخت ددپول‌ ۳ را آغاز کرده است
  • ۱۱ فیلم برتر هیو جکمن بر اساس امتیاز راتن تومیتوز؛ از ولورین تا فیلم نولان
  • «ددپول» و فلسفه؛ وقتی نیهیلیسم و پست‌مدرنیسم به خون آغشته می‌شود

با این حال، مدت زیادی بعد از تولید این فیلم‌ها، رقابت بین فاکس قرن بیستم که حقوق شخصیت‌های مردان ایکس را از آن خود کرده بود و شرکت مادر مارول یعنی دیزنی شروع شد و دیزنی، فاکس قرن بیستم و تمام دارایی‌های آن را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. این به معنای پایان غیررسمی فرانچایز مردان ایکس استودیوی فاکس بود، بنابراین این فرنچایز با فیلم‌های «مردان ایکس: ققنوس سیاه» و «جهش یافته‌های جدید» که چندان مورد استقبال قرار نگرفتند به پایان رسید.

اگرچه این اخبار بسیاری از مخاطبان را ناراحت کرد، اما واگذاری فاکس به دیزنی به این معنی بود که شخصیت‌های فرنچایز «مردان ایکس» دیگر به دنیای سینمایی مارول تعلق دارند. بنابراین چندی بعد ایوان پیترز در «وانداویژن» محصول سال ۲۰۲۱ به عنوان کوئیک سیلور ظاهر شد و سپس ما شاهد بازگشت پاتریک استوارت در نقش چارلز خاویر در فیلم «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» بودیم.

ظهور ستارگان مختلف و شخصیت‌های جدید و جهان‌های دیگر بسیار جالب و در نوع خود سرگرم کننده است هر چند ما این امر را مدیون حماسه‌ی چند جهانی دنیای سینمایی مارول هستیم. با این حال، زمانی که رایان رینولدز در کانال یوتیوب خود به ساخت «ددپول ۳» اشاره کرد، گفت که قرار است دوباره یک قهرمان پنجه‌دار در این فرنچایز ظاهر شود. بنابراین حال باید دید که این قهرمان پنجه‌دار چه کسی است و آیا حضور او می‌تواند مخاطبان را شگفت زده کند یا خیر. البته که همه می‌دانیم این قهرمان پنجه‌دار همان ولورین است!

آیا تریلری برای ددپول ۳۳ ارائه شده است؟

ددپول

خب هنوز این اتفاق نیفتاده، زیرا قرار است فیلم‌برداری این فیلم که دنباله‌ی سوم از فرنچایز ددپول است تازه در سال آینده یعنی سال ۲۰۲۳ آغاز شود. همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، رایان رینولدز از طریق کانال یوتیوب خود همیشه ما را در جریان اخبار جدید مربوط به این فرنچایز قرار می‌دهد بنابراین بد نیست که به کانال یوتیوبش سری بزنید.

در آخرین ویدئویی که در کانال رینولدز آپلود شده او در حال انجام کارهای روزانه‌اش مانند کار با کامپیوتر و ورزش کردن است اما برای انجام این کارها نسخه‌ای از لباس ددپول را به تن کرده که کاملا یادآور لباس سیاه و خاکستری شخصیت ایکس فورس کمیک‌هاست. این ردا جدای از ردای استانداردش، یکی از محبوب‌ترین لباس‌های این کاراکتر به حساب می‌آید. با همه‌ی این‌ها رینولدز گفته که واقعا هیچ نظری در رابطه با دنباله‌ی سوم ندارد البته به جز در یک مورد و آن این است که گویا قرار است هیو جکمن هم در کنار او به ایفای نقش بپردازد. هیو جکمنی که درست مانند روز اول است. بنابراین در یکی از صحنه‌ها رینولدز از او می‌پرسد: هی هیو، می‌خواهی یک‌بار دیگر نقش ولورین را بازی کنی؟ و هیو می‌گوید بله و بعد هم آهنگ من همیشه تو را دوست خواهم داشت ساخته‌ی ویتنی هیوستون در پس زمینه شروع به پخش می‌کند. این ویدئوی باورنکردنی با شعار نسخه‌ی جدیدی از هیو و پوستری با لوگوی ددپول به پایان می‌رسد. البته پوستری که یک ولوریون بزرگ در آن حضور دارد.

کمتر از ۲۴ ساعت بعد، رینولدز ویدیوی بعدی را منتشر کرد که جکمن هم در آن حضور داشت و در تلاش بود تا به این سوال پاسخ دهد که ولورین پس از مرگش در لوگان چگونه دوباره بازگشته اما ناگهان ویدئو نصف کاره قطع می‌شود و آهنگی شروع به نواختن می‌کند.

«ددپول ۳» قرار است در چه تاریخی و در کجا به نمایش گذاشته شود؟

ددپول

حال که رینولدز تمام اخبار مربوط به «ددپول ۳» را در کانالش منتشر کرده، مشخص شده که این دنباله قرار است کمتر از دو سال دیگر در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۲۴ وارد سینماهای سرتاسر جهان شود. با توجه به موفقیت دو فیلم اول در باکس آفیس، ددپول ۳ هم به احتمال زیاد هم در سینماها اکران خواهد شد و هم یک ماه و نیم بعد از آن در سرویس استریم دیزنی+ و یا هولو به نمایش در خواهد آمد.

آیا «ددپول ۳» به روایت داستانی در دنیای سینمایی مارول خواهد پرداخت؟

بله فیلم «ددپول ۳» به عنوان یکی از محصولات دنیای مارول در نظر گرفته می‌شود و رئیس این استودیو، کوین فایگی تایید کرده که این فیلم بخشی از دنیای سینمایی مارول خواهد بود. البته، این امر لزوما به این معنا نیست که کل فیلم در دنیای مارول اتفاق می‌افتد. زیرا احتمال چنین چیزی بسیار کم است اما باید به خاطر داشته باشیم که حماسه‌ی چند جهانی فعلی، قبلا شخصیت‌هایی از هر دو فیلم مرد عنکبوتی سم ریمی و «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» را در خود جای داده است. بنابراین فیلم «ددپول ۳» می‌تواند شخصیت‌هایی از خط زمانی قرن بیستم را با خط زمانی دنیای مارول تلفیق کند، البته جزئیات داستان فیلم در حال حاضر همانند یک راز است و بعدا مشخص خواهد شد که کدام شخصیت‌ها در این فیلم حضور خواهند داشت.

آیا «ددپول ۳» هم رده‌بندی R را کسب خواهد کرد؟

ددپول

مدیرعامل سابق شرکت والت دیزنی، باب ایگر و رئیس استودیوی مارول، کوین فایگی، پیش‌تر اعلام کرده‌اند که سومین فیلم ددپول هم درست همانند فیلم‌های قبلی رده‌بندی R را حفظ خواهد کرد، این بدان معنی است که در این فیلم شاهد صحنه‌های خشن زیادی خواهیم بود و زبان فیلم هم به شدت تند و تیز خواهد بود. اگر این وعده‌ها درست باشند، فیلم «ددپول ۳» اولین فیلم دنیای سینمایی مارول است که امتیاز ۱۷ یا بالاتر را دریافت خواهد کرد، مگر اینکه فیلم آتی تیغه محصول سال ۲۰۲۳ با بازی ماهرشالا علی نیز مانند فیلم‌های قدیمی «تیغه» دارای رتبه‌ی R باشد.

آیا فیلم‌های قبلی «ددپول» و «مردان ایکس» برای پخش در دسترس همه قرار دارند؟

ددپول

بله هم فیلم ددپول و هم فرانچایز «مردان ایکس» کمپانی فاکس قرن بیستم برای پخش در دیزنی پلاس و در دسترس همه قرار دارند. «ددپول ۱»، «ددپول ۲» و «لوگان» محصول سال ۲۰۱۷ اوایل سال جاری وارد سرویس استریم دیزنی پلاس شدند و می‌توان آن‌ها را اولین فیلم‌های دارای رتبه‌ی R دانست که در این پلتفرم خانواده‌ پسند به نمایش در آمده‌اند.

چه کسی قرار است کارگردانی «ددپول ۳» را بر عهده داشته باشد؟

ددپول

فرنچایز ددپول تاکنون کارگردانان زیادی داشته، ابتدا تیم میلر که پیش‌تر فیلم «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» را ساخته و بعد از او دیوید لیچ، یعنی کارگردان «قطار سریع السیر» برای این فرنچایز انتخاب شدند و حالا گویا کارگردان جدیدی برای این مجموعه انتخاب شده است. شاون لوی که اخیرا برای کارگردانی سریال «چیزهای عجیب» به شدت مورد تحسین قرار گرفته، پیشتر با رایان رینولدز در فیلم کمدی «مرد آزاد» محصول سال ۲۰۲۱ که با اقتباس از بازی‌های ویدئویی ساخته شده بود و فیلم خانوادگی «پروژه‌ی آدام» محصول سال ۲۰۲۲ که به موضوع سفر در زمان می‌پردازد همکاری کرده است.

وندی مولینوکس و لیزی مولینوکس لوژلین هم قرار است به گروه دست اندرکارن فیلم بپیوندند، البته آن‌ها به عنوان نویسندگان این فیلم حضور خواهند داشت و خود رینولدز نیز قرار است در نوشتن فیلم‌نامه به آن‌ها کمک کند. از دیگر نویسندگان این فیلم می‌توان به رت ریس و پل ورنیک اشاره کرد که داستان دو فیلم اول این مجموعه را نیز به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

چه کسی در «ددپول ۳» به ایفای نقش خواهد پرداخت؟

ددپول

با وجود اینکه داستان ددپول قرار است در دنیای سینمایی مارول اتفاق بیفتد، باز هم رایان رینولدز نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند و قطعا او با شکستن دیوار چهارم، به تغییر جهان‌های موازی این دنیا کمک خواهد کرد. البته هیو جکمن هم قرار است نقش ولورین را برای دهمین و به احتمال زیاد آخرین بار بازی کند. اگرچه وقتی چنین شخصیت‌های چندوجهی‌ای را می‌بینیم، به این نتیجه می‌رسیم که شانس بیشتری برای ساخت یک صحنه‌ی مبارزه عظیم با حضور همه‌ی آن‌ها وجود خواهد داشت.

آخرین بازیگر تایید شده‌ی فیلم «ددپول ۳» که در همه‌ی فیلم‌های این کاراکتر حضور دارد، هم اتاقی و بهترین دوست وید، بلایند آل است که درست همانند قبل، لزلی اوگامس، نقشش را ایفا خواهد کرد. هنوز معلوم نیست که آیا دیگر کاراکترهای مورد علاقه‌ی مخاطبان مانند جاش برولین در نقش کیبل یا زازی بیتز در نقش دومینو در این فیلم حضور خواهند داشت یا خیر، اما به احتمال زیاد چند چهره‌ی آشنا در کنار رینولدز و جکمن حضور خواهند داشت تا فیلم «ددپول ۳» بیش از پیش هیجان انگیز شود.

آخرین بار ددپول و ولورین کجا و در چه حالی دیده شدند؟

ددپول

خب برای پاسخ دادن به این سوال ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا داستان‌های «ولورین» و «ددپول» را برایتان خلاصه کنیم. اگرچه وید ویلسون ابتدا در «خاستگاه مردان ایکس: ولورین» ظاهر شد، اما برای اولین بار در فیلم «ددپول» محصول سال ۲۰۱۶ حضور پررنگی داشت، در این فیلم او نقش مزدوری را بر عهده داشت که سرطان تقریبا از پا درش آورده بود. پس از آن سازمانی مخفی به او قول داد که نه تنها درمانش کند، بلکه قدرت‌هایش را هم افزایش دهد. آن‌ها دارویی به او دادند که هم مداوایش کرد و هم باعث شد که او به موجودی فناناپذیر تبدیل شود، اما این چیزها به قیمت مخدوش کردن رویاهای او و بروز ترس از رویارویی با محبوبش ونسا تمام شد. در ادامه وید به موجودی تبدیل شد که دیوار چهارم را شکست و در دنیای مارول ضرب و شتم و خون زیادی به راه انداخت و درست به همان ابرقهرمانی تبدیل شد که مخاطبان مارول انتظارش را داشتند.

در «ددپول ۲» ونسا در همان اوایل فیلم به طرز تکان ‌دهنده‌ای کشته می‌شود و همین امر باعث می‌شود که وید مجددا به افسردگی مبتلا شود. کلوسوس با بازی استفان کاپیچیچ از مردان ایکس به وید فرصتی دوباره می‌دهد و ددپول در نهایت پدر خواندگی یک جهش یافته‌ی نوجوان به نام راسل با بازی جولیان دنیسون را بر عهده می‌گیرد. او ابتدا از راسل در برابر مسافر زمان انتقام جویی به نام کیبل با بازی جاش برولین محافظت می‌کند، هر چند در نهایت این موضوع ختم به خیر می‌شود و آن‌ها به دوستان هم تبدیل می‌شوند. آخرین بار دیدیم که ددپول از دستگاه سفر در زمان کیبل برای نجات ونسا استفاده می‌کند. با توجه به اینکه مفاهیم سفر در زمان و چند جهانی به هم مرتبط هستند، موضوع سفر در زمان که در فیلم «ددپول» مطرح شده می‌تواند این فیلم را به خوبی به دنیای مارول مرتبط کند.

در مورد ولورین هیو جکمن، باید بگوییم که داستان او کمی طولانی است و پر و بال بیشتری دارد، زیرا او تقریبا از همان روز اول در فیلم «مردان ایکس» محصول سال ۲۰۰۰ حضور داشته است. این جهش یافته‌ی بداخلاق که لوگان نام داشت، بی‌هدف این سو و آن سو پرسه می‌زد، البته قبل از اینکه وارد مدرسه خاویر شود که برای کودکانی با استعدادهای ویژه مهیا شده بود. او در این مدرسه فرصتی پیدا کرد تا به یک قهرمان تبدیل شود و وظیفه‌ی تدریس نسل جدیدی از جهش یافته‌ها را بر عهده بگیرد. او حتی عاشق ژان گری با بازی فامکه یانسن شد، اما متاسفانه هرگز نتوانست زندگی آرامی در کنار او داشته باشد.

آخرین باری که شاهد حضور لوگان بر روی پرده‌ی سینما بودیم سال‌ها بعد را نشان می‌داد یعنی زمانی که تمام مردان ایکس به جز لوگان و چارلز خاویر کشته شده بودند. لوگان بسیار پیر شده و در نهایت به لورا با بازی دافنه کین که نسخه‌ی شبیه ‌سازی خودش است و به گونه‌ای دخترش حساب می‌شود، کمک می‌کند تا از دست گروهی از شکارچیان جهش ‌یافته فرار کند. در پایان، با وجود اینکه لوگان موفق شده بود چندین قرن زندگی کند، پیر و شکسته می‌شود و برای نجات لورا خودش را قربانی می‌کند. البته این فیلم لوگان معمولا به‌عنوان یک روایت مستقل در نظر گرفته می‌شود نه به عنوان بخشی از خط داستانی «مردان ایکس»، بنابراین به احتمال زیاد ما شاهد بازگشت نسخه‌ای از شخصیت لوگان خواهیم بود که هنوز این اتفاقات غیرمنتظره را تجربه نکرده است.

منبع: collider

نوشته هر آنچه درباره‌ی فیلم «ددپول ۳» مارول می‌دانیم اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

منبع متن: digikala