براساس گزارشی که در سایت Bloomberg منتشر شده، مدل جدیدی از ساعت هوشمند اپل واچ در دست ساخت است که به شکل مستقل از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و برای اتصال به اینترنت نیازی به آیفون نخواهد داشت. حتی گفته شده این مدل تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود.

پشتیبانی این ساعت هوشمند از شبکه LTE باعث می‌شود که بتوان به وسیله آن پیام کوتاه ارسال و دریافت کرد و یا حتی از GPS بهره گرفت. گفته شده مدل جدید اپل واچ از ویژگی‌های مستقل متعددی بهره می‌برد که باعث می‌شود این محصول بسیار متفاوت‌تر از ساعت‌های قبلی اپل باشد.

گفته شده که شرکت اپل در حال مذاکره با اپراتورهای موبایل است تا بتواند Apple Watch جدید را راهی بازار کند. دلیل تاخیر در عرضه این محصول هم همین مذاکره‌ها اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که ظرفیت باتری مدل جدید اپل واچ چه تغییری کرده است. به هر حال اتصال به شبکه LTE هم می‌تواند روی مصرف باتری تاثیر زیادی بگذارد.

سایت Bloomberg گفته که شرکت اینتل وظیفه ساخت تراشه LTE برای مدل جدید اپل واچ را به عهده گرفته است. شایعه شده که سه مدل جدید اپل واچ تا آخر سال ۲۰۱۷ راهی بازار می‌شود. گفته شده یکی از این ساعت‌های جدید به سنسور تشخیص صورت سه‌بعدی مجهز شده.

 

منبع: bloomberg

منبع متن: digikala