امروز گزارشی منتشر شده که پیش‌بینی می‌کند هوآوی، شرکت چینی سازنده‌‌ی گوشی‌های تلفن همراه، تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی فروش بیشتری از اپل در بخش گوشی‌های تلفن همراه خواهد داشت. اکنون تقریبا در میانه سه‌ماهه سوم هستیم و ظاهرا گزارش‌های مالی هوآوی طوری بوده که چنین فروش رکوردشکنی را در یک ماه ونیمِ پیش رو (تقریبا تا اواخر تابستان و روزهای اول پاییز) منطقی جلوه می‌دهد.

البته هوآوی در چشم‌انداز خود در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ میلادی از اپل و سامسونگ عبور کرده و به‌عنوان برند درجه یک تولیدکننده‌ی گوشی‌های تلفن همراه در سراسر دنیا شناخته شود. این شرکت برنامه‌ی خود برای رسیدن به این هدف را هم شروع کرده است. منابعی از داخل شرکت هوآوی می‌گویند انتظار شرکت از فروش گوشی‌های مدل سری M و P تا پایان فصل مالی جاری بیش‌تر از این حرف‌ها هم هست و در کنار این، به فروش خوب گوشی‌های پایین‌رده‌تر با زیربرند Honor هم امیدوار هستند.

تا به اینجای کار در سه ماهه سوم، هوآوی بیش از ۴۰ میلیون دستگاه گوشی تلفن همراه را به فروش رسانده که به‌روشنی از آمار فروش سه‌ماهه دوم این شرکت که  ۳۸٫۵ میلیون دستگاه بوده، بیشتر است. این در حالی‌ست که فروش آیفون این روزها در رکود به سر می‌برد؛ چرا که طرفداران این گوشی هوشمند احتمالا دست نگه داشته‌اند تا پرچم‌دار جدید اپل به‌زودی و در یک ماه آینده معرفی شود. اپل در این مدت ۴۱٫۳ میلیون دستگاه آیفون را به دست مشتری‌ها رسانده است.

برای این‌که دقیق‌تر مقایسه کنیم خوب است به سهم برندها در بازار گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه پیشین (حدودا بازه زمانی فصل بهار امسال) بپردازیم. در این فصل سهم هوآوی ۱۱٫۳ درصد از فروش در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بوده و اپل سهمی ۱۲ درصدی داشته است. با روندی که اکنون پیش می‌رود به احتمال بسیار زیاد هوآوی می‌تواند با فروش چیزی در حدود ۲٫۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند تا آخر تابستان، به سهم بیشتری برسد و جایگاه دومین برند پرفروش را از اپل بگیرد و در این سه‌ماهه این رتبه را از آن خود کند.

مطلب هوآوی تا پایان فصل بیش‌تر از اپل می‌فروشد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala