از همه نظر کم‌یاب است؛ از رنگش گرفته تا مدل و نوع اتاق و قدرتش. ب‌ام‌و M5 touring با کد E34 برای یک حراجی آماده شده است. از خودرو با این مشخصات فنی و ظاهری تنها ۲ دستگاه در دنیا تولید شده است.

E34 درحقیقت کد انحصاری سومین نسل از ب‌ام‌و سری ۵ است. این اتاق به جرات جزو یکی از اسپرت‌ترین سری‌ ۵ های ب‌ام‌و بود؛ دینامیک بالای رانندگی، سرعت و شتاب بالا و هندلینگ و تعلیق مطلوب از ویژگی‌های خوب این خودرو بود. نمونه‌ی M5 این خودرو در فیلم Ronin به عنوان خودروی قدرتمند و هیجان‌انگیز حضور پیدا کرد و باعث انتقال هیجان‌ بی‌حد و مرزی از یک فیلم تعقیب و گریز به تماشاچیان شد.

سکانسی از فیلم Ronin که اتاق e34 در آن دیده می‌شود

حالا قرار است  قدرتمندترین نمونه‌ی کلاس واگن این خودرو با رنگ خاص آبی در بهترین وضعیت سلامت ظاهری و فنی به فروش برود. قلب توانمند این خودرو، یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی با حجم ۳٫۸ لیتری با توان ۳۳۵ اسب‌بخار است. یک گیربکس ۶ سرعته دستی این آلمانی ویژه را همراهی می‌کند. این اعداد و ارقام باعث شده تا در این اتومبیل کدل ۱۹۹۵ میلادی، شاهد شتاب صفر تا صد ۶ ثانیه‌ای باشیم!

این اتومبیل ۱۴۳ هزار کیلومتر راه رفته و تمام سرویس‌های آن انجام شده است. قیمت حراجی آن ۱۲۹٫۹۰۰ دلار یا راحت‌تر بگوییم، ۱۳۰ هزار دلار است. با این قیمت انتخاب‌های دیگری وجود دارد؛ مثلا می‌توان یک ب‌ام‌و i8 کاکرده مدل ۲۰۱۵ تهیه کرد. حتی با نصف این مبلغ یعنی با ۶۲ هزار دلار می‌توان مدل ۲۰۱۷ ب‌ام‌و سری ۵ گرن‌توریزمو ۵۳۵i را که یک خودروی نو و جدید است را خرید.

شما اگر حق انتخاب یک خودرو را داشتید؛ کدام‌یک از این مدل‌های ب‌ام‌و را انتخاب می‌کردید؟ کلاسیک خاص یا مدرن هیجان‌انگیز؟

منبع: Motor1

مطلب حراجی یکی از مدل‌های کم‌یاب و خاص ب‌ام‌و برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala