چیزی تا معرفی رسمی گلکسی نوت ۸ باقی نمانده است. در واقع ۱ شهریور ماه این گوشی رسما معرفی خواهد شد. محصولی که می‌خواهد ناکامی گلکسی نوت ۷ را جبران کند و دوباره گوشی‌های سری نوت را زنده کند. گوشی جدید سامسونگ کاملا براساس موفقیت گلکسی اس ۸ ساخته شده و بسیاری از ویژگی‌های این گوشی را در اختیار دارد و تمام شایعات منتشر شده هم این موضوع را تایید می‌کنند.

اگر از جمله افرادی هستید که می‌خواهید عضو جدید خانواده سامسونگ را خریداری کنید، در این مطلب سعی کردیم همه شایعات را بررسی کنیم و آن‌ها را در کنار هم قرار دهیم. اطلاعاتی که احتمال درست بودن آن‌ها بسیار زیاد است و قطعا مدل نهایی بسیار شبیه به اطلاعات لو رفته خواهد بود.

طراحی

همان طور که گفتیم گلکسی نوت ۸ از گلکسی اس ۸ الگو برداری کرده است. این گوشی از نظر طراحی بسیار به اس ۸ شبیه خواهد بود و بیشتر مانند این می‌ماند که نوت ۸ مدل بزرگ‌تر و کشیده‌تر اس ۸ باشد. البته یکسری تغییرات را در ظاهر گوشی جدید سامسونگ می‌توان مشاهده کرد. مثلا لبه‌های صفحه نمایش کمی‌ تیزرتر شده‌اند و آن گردی صفحه نمایش اس ۸ را ندارند. این موضوع باعث شده که فضای بیشتری برای نشان دادن مضامین مختلف روی گوشی وجود داشته باشد.

گوشی Galaxy Note 8 از بدنه‌ای فلزی با روکش شیشه‌ای بهره می‌برد. صفحه نمایش بزرگ بدون لبه روی آن قرار گرفته و خودش گوشی هم خمیده ساخته شده و لبه‌های گردی دارد. همچنین یک دکمه اضافی در کنار گوشی مشاهده خواهید کرد که مربوط به دستیار صوتی Bixby می‌شود. تا این لحظه چیزی از حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدای این گوشی منتشر نشده و نمی‌دانیم که سامسونگ این جک را حفظ کرده یا آن را از روی گوشی برداشته است.

همانند مدل‌های قبلی قلم S Pen هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که در مقایسه با مدل قبلی با پیشرفت‌هایی مواجه بوده است. البته هنوز جزییات زیادی از قلم این گوشی به بیرون درز نکرده، اما قطعا حساسیت بسیار زیادی نسبت به فشار خواهد داشت. همچنین گفته شده این قلم از ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتری بهره می‌برد.

ظاهر گلکسی نوت ۸ از زاویه‌های مختلف

یکی دیگر از مسائلی که در طراحی گلکسی نوت ۸ می‌توانیم به آن اشاره کنیم محل قرار گرفتن سنسور تشخیص اثر انگشت است. این سنسور به پشت گوشی منتقل شده و کنار دوربین دوتایی قرار گرفته است. تا چند ماه پیش شایعات به این موضوع اشاره می‌کردند که سامسونگ می‌خواهد حسگر تشخیص اثر انگشت را از روی گوشی خودش حذف کند و آن را به زیر صفحه نمایش ببرد؛ اما مشکلاتی به وجود آمد که باعث شده این سنسور به پشت گوشی منتقل شود. البته قرار گرفتن آن کنار دوربین می‌تواند مشکلاتی به وجود بیاورد. مثلا برای هر بار باز کردن قفل گوشی احتمالا انگشت‌تان از روی دوربین عبور می‌کند که این موضوع می‌تواند لنزها را کثیف کند. البته به نظر نظر می‌رسد که سامسونگ کمی فاصله این سنسور از دوربین‌ها را بیشتر کرده تا کاربران راحت‌تر با گوشی کار کنند؛ اما به نظر نمی‌رسد که این مشکل به کلی برطرف شود.

تا این لحظه مشخص شده که نوت ۸ در اندازه ۱۶۲٫۵ در ۷۴٫۶ در ۸٫۵ میلی‌متر ساخته شده و کمی بزرگ‌تر از گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. گفته شده این گوشی از گواهی IP 68 هم بهره می‌برد که باعث شده در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد.

صفحه نمایش

سامسونگ با ساخت صفحه نمایش بزرگ و بدون حاشیه گلکسی اس ۸ فصل جدیدی را در دنیای صفحه نمایش گوشی‌های موبایل به وجود آورد. در چند گذشته شایعه شده که شرکت‌های مختلف می‌خواهند چنین صفحه نمایشی را روی پرچم‌دارهای جدید خودشان قرار دهند. اس ۸ از صفحه نمایشی به اسم Infinity Display بهره می‌برد که از نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ برخوردار بود. صفحه نمایشی که لبه‌های خمیده دارد و بسیار زیبا به نظر می‌رسد. صفحه ‌نمایش مورد استفاده روی گلکسی نوت ۸ هم دقیقا همین شرایط را دارد با این حساب که بزرگ‌تر از صفحه نمایش گلکسی اس ۸ پلاس است و در اندازه ۶٫۳ اینچ ساخته شده است. یک صفحه نمایش Super AMOLED با دقت تصویر ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل که همان کیفیت صفحه نمایش اس ۸ را دارد. شایعات می‌گویند که این گوشی به دکمه خانه مجازی حساس به فشار مجهز شده است. بد نیست نگاهی داشته باشید به ویدیوی لو رفته از پنل جلوی گلکسی نوت ۸:

سخت افزار

گلکسی نوت ۸ به عنوان یک محصول پرچم‌دار راهی بازار می‌شود و به همین دلیل قطعا سخت افزار بسیار خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. احتمال می‌رود که سامسونگ از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۶ و اگزینوس ۸۸۹۵ روی این گوشی استفاده خواهد کرد. تراشه اسنپ‌دراگون برای مدل‌هایی خواهد بود که در کشورهای آمریکا و چین عرضه می‌شود و تراشه اگزینوس هم برای مدل‌هایی خواهد بود که در سرتاسر دنیا راهی بازار می‌شوند.

به احتمال زیاد این تلفن همراه هوشمند به ۶ گیگابایت رم مجهز شده تا سرعت آن برای اجرای مضامین مختلف بالا باشد. شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که نوت ۸ یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد داشت که ۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر از باتری گلکسی نوت ۷  و گلکسی اس ۸ پلاس خواهد بود. این گوشی از شارژ بی‌سیم و شارژ سریع‌ هم بهره می‌برد.

در ادامه شایعات گفته شده که گلکسی نوت ۸ در دو مدل راهی بازار می‌شود. مدل اول ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت و مدل بعدی با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود. هر دو مدل از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

شاید یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت گلکسی نوت ۸ در مقایسه با گلکسی اس ۸ و سایر گوشی‌های بازار دوربین آن باشد. نوت ۸ اولین گوشی پرچم‌دار سامسونگ با دوربین دوتایی در پشت خواهد بود. گفته شده هر دو دوربین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. یک سنسور واید خواهد بود و از دیافراگم f/1.7 بهره می‌برد و سنسور دوم هم Telephoto خواهد بود با دیافراگم f/2.4. نتیجه ترکیب این دو دوربین هم باعث شده که زوم ۲x به گلکسی نوت ۸ اضافه شود. البته برخی از شایعات به زوم ۳x اشاره می‌کنند.

دوربین‌های دوتایی گلکسی نوت ۸ به صورت افقی روی گوشی قرار گرفته و به لرزشگیر اپتیکی تصویر هم مجهز شده است. سامسونگ چند وقت پیش به این موضوع اشاره کرد که از سنسورهای جدیدی برای گوشی‌هایش استفاده می‌کنند که ISOCELL نام دارند. به احتمال زیاد این دوربین روی نوت جدید هم قرار خواهد گرفت.

دوربین دوتایی گلکسی نوت ۸

نرم‌افزار

قطعا رابط کاربری Samsung Experience که قبلا با اسم TouchWiz شناخته می‌شد روی این گوشی نصب شده است. رابط کاربری نوت ۸ هم به احتمال زیاد شبیه به گلکسی اس ۸ خواهد بود. گفته شده اندروید ۷٫۱٫۱ روی این تلفن همراه هوشمند نصب شده و در زمان عرضه خبری از اندروید O نخواهد بود.

این گوشی قطعا ویژگی‌های نرم‌افزاری بیشتری در مقایسه با مدل قبلی خودش دارد و قلم آن هم از این نظر می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد. مثلا قلم نوت ۷ می‌توانست به صورت خودکار متن‌های مختلف را تجربه کند و می‌توانیم شاهد این ویژگی روی نوت ۸ هم باشیم. همچنین می‌شود در حالت صفحه نمایش همیشه روشن روی گوشی با قلم چیزهای مختلف نوشت.

احتمالا عملکرد چند وظیفه‌ای (multitasking) گوشی بهتر از قبل شده و شاید در حالت DeX قابلیت‌های بیشتری به نوت ۸ اضافه شده باشد. DeX می‌تواند گوشی را به یک کامپیوتر متصل کند. در واقع DeX به مانیتور و صفحه کلید و ماوس متصل می‌شود و باعث می‌شود از گوشی به عنوان کامپیوتر استفاده کنید. این ویژگی روی گلکسی اس ۸ هم قرار داشت.

تاریخ عرضه و قیمت

هنوز درباره این موضوع چیزی مشخص نشده و شایعات زیاد است. همان‌طور که گفتیم این گوشی در تاریخ ۳۰ مرداد ماه رسما در مراسمی در شهر نیویورک معرفی می‌شود. در شایعات بعدی هم گفته شده که این گوشی در تاریخ ۲۴ شهریور ماه هم راهی بازار می‌شود. البته این گوشی ابتدا در کشورهای آمریکا و کره جنوبی عرضه می‌شود و کم‌کم در کشورهای دیگر هم عرضه خواهد شد. در مورد قیمت هم هنوز چیزی اعلام نشده، اما شایعات به قیمت ۹۹۹ دلاری این محصول اشاره می‌کنند. البته قیمت گوشی‌های سری نوت در مقایسه با گوشی‌های دیگر بازار بالاتر بوده است.

‌‌‌‌‌‌

مطلب همه آنچه باید از گلکسی نوت ۸ بدانید برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala