اگر اخبار مربوط به حوزه دیجیتال را دنبال کرده باشید، حتما شنیده‌اید که می‌گفتند نام نهایی اندروید ۸٫۰ “اریو” (Oreo) است، اما حالا خبر رسیده که اسم نسخه بعدی اندروید چیز دیگری است!

اوریته شیرینی مخصوص اسپانیاست که در زبان محلی شیرینی شبیه به گوش آدم است.

“اوریته” (Orellete) اسمی است که در گزارش‌های اخیر به آن اشاره شده است. حتما دوست دارید بدانید که قضیه‌ی نام‌گذاری اندروید آن هم با این اسم‌های عجیب و غریب چیست!؟

گوگل علاقه‌ی زیادی دارد تا برای نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید نام‌های مختلف بگذارد. این نام‌ها همه مربوط به شیرینی و دسر است، گویا گوگل هم مثل ما علاقه‌ی زیادی به شیرینی دارد! چراکه این علاقه تا حدی بوده که گوگل برای اولین نسخه اندروید خود در نسخه‌های ۱٫۵ و ۱٫۶ اسامی مختلف انتخاب کرده است! در این مطلب می‌توانید اینفوگرافیک مربوط به نام‌های نسخه‌های مختلف اندروید از ابتدا تا امروز را مرور کنید.

در ابتدا گفته می‌شد گوگل برای نسخه ۸٫۰ نام Oreo را درنظر گرفته است. اوریو نام بیسکوییت شکلاتی کردم دار است که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بیسکوییت‌های خوشمزه در تمام دنیا شناخته می‌شود. در گزارش‌های جدید به دست آمده، متوجه شدیم که احتمال دارد نام نسخه ۸٫۰ اندروید بجای اریو، اوریته باشد.

اوریته شیرینی مخصوص اسپانیاست که در زبان محلی شیرینی شبیه به گوش آدم است. به دلیل ریشه‌ی اسپانیایی آن، تلفظ آن برخلاف تصور از اورلته، اوریته است؛ چراکه در زبان اسپانیایی ll (دابل ال) را “ی” می‌خوانند. البته گفته می‌شود که ریشه‌ی این شیرینی به کشور رمانی هم برمی‌گردد که در مراسم ازدواج آن را می‌خورند. اما هرچه باشد، احتمالا با یک نسخه‌ی خوشمزه از اندروید روبرو هستیم. اندروید نسخه ۸٫۰ امروز یعنی ۲۱ آگوست معرفی می‌شود.

به نظر شما آیا در این نسخه شاهد تحول هیجان‌انگیز هستیم؟

منبع: PhoneArena

مطلب نام نهایی اندروید ۸٫۰ چیست؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala