تا رونمایی مدل ۲۰۱۸ ب‌ام‌و M5 چیزی باقی نمانده و تا امروز اخبار مختلف از اتفاقات جالبی از آن لو رفته است؛ مثلا هنگام رونمایی از نسخه جدید بازی “نید فوراسپید :انتقام”، نمای جلوی این خودرو در یکی از کاورهای این بازی نشان داده شد. ب‌ام‌و M5 مدل ۲۰۱۸ یکی از ماشین‌های اصلی این بازی است و با تصویر لو رفته می‌توانستیم طراحی جلوی آن را ببینیم!

چیزی که در رسانه‌های خودرویی پر شد، تصاویر جاسوسی از این خودرو بود. اتومبیلی که با برچسب پوشانده شده بود اما می‌توانستیم ساختار کلی طراحی آن را ببینیم. اخیرا تیزری از این اتومبیل منتشر شد که نظر شما را به تماشای آن جلب می‌کنیم. امروز قصد داریم به‌طور خلاصه نگاهی کوتاه به این اتومبیل داشته باشیم تا پس از رونمایی و معرفی آن به‌طور مفصل از ب‌ام‌و M5 مدل ۲۰۱۸ برایتان بگوییم.

تفاوت دو نسل آخر ب‌ام‌و سری ۵

اواخر مهر پارسال بود که نسل جدید سری ۵ معرفی شد؛ خودرویی که سبک طراحی آن نسبت به اتاق‌های قبلی‌ خود عوض شد. حالا در تب و تاب رونمایی از نسخه‌ی M این اتاق هستیم. نسخه M پاور ب‌ام‌و، نمونه‌ی قدرتمند محصولات این شرکت آلمانی است؛ این قدرت چه در ظاهر خشن‌تر و چه در مشخصات فنی آن دیده می‌شود.

بنابراین ظاهر این اتومبیل نسبت به نمونه‌های استاندارد و عادی، از ظاهری قوی‌، اسپرت و خشن‌تر بهره می‌برد. این اتومبیل از زبان طراحی جدید ب‌ام‌و پیروی کرده؛ یعنی همان چراغ‌های جلوی کشیده و چسبیده به جلوپنجره‌های کلیوی که حکم امضای طراحی ب‌ام‌و را دارند، خطوط منحنی روی بدنه و چراغ‌های خطر دوتکه. شکل دریچه‌های هوای این خودرو کشیده‌تر و بزرگ‌تر شده است.

همان‌طور که می‌دانید، در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی لو رفته بود. مثلا گزارش‌ها از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۴ لیتر خبر می‌دهند. گفته می‌شود که این پیشرانه توانایی تولید قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار دارد. این نیروی محرکه به تمام چرخ‌ها توزیع می‌شود. هم‌چنین در بخش‌های مختلف این خودرو از فیبر کربن استفاده شده تا با سبک‌تر شدن بتوان شاهد سرعت و شتاب بیشتری از این اتومبیل بود. همین باعث شده تا صفر تا صد این اتومبیل به ۳٫۵ ثانیه برسد.

در نمای داخلی این خودرو به‌روزرسانی‌هایی صورت گرفته است. با این حال شباهت زیادی بین نمونه‌ی استاندارد و نسخه‌ی M این خودرو دیده می‌شود. این به معنای شکل مشابه نمای کابین و امکانات مختلف مثل سیستم اینفوتینمنت در این اتاق است.

مشخصا این اطلاعات رسما توسط ب‌ام‌و اعلام نشده، چراکه هیچ شرکتی دوست ندارد تا قبل از رونمایی محصول خود اطلاعات آن را در اختیار عموم و رقبای خود قرار دهد! با این حال، اطلاعات به دست آمده از جمع‌بندی گزارش‌های مختلف بود. احتمال دارد تا قبل از معرفی رسمی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت آلمان، ب‌ام‌و اطلاعات آن را در یوتیوب منتشر کند. هنوز قیمت ب‌ام‌و M5 مدل ۲۰۱۸ مشخص نیست اما گمانه‌زنی‌ها روی مبلغ ۸۰ هزار پوند (۱۰۳ هزار دلار است).

مرسدس‌بنز E63 AMG از رقبای هم‌وطن این باواریایی است. نظر شما در مورد مدل جدید ب‌ام‌و M5 چیست؟

مطلب نگاهی به ب‌ام‌و M5 جدید پیش از رونمایی برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala