همه ما مجبور هستیم که برنامه‌ها را روی گوشی خودمان دانلود نصب کنیم. بعضی وقت‌ها فقط یک برنامه را برای رویدادی خاص می‌خواهیم و قرار نیست همیشه از آن استفاده کنیم. این برنامه‌ها هم فضایی روی گوشی اشغال می‌کردند و بعضی وقت‌ها هم آذیت کننده بودند. این موضوع آن‌قدر ادامه پیدا کرد تا چند وقت پیش گوگل از ویژگی جدیدی به اسم Instant Apps یا برنامه‌های فوری را معرفی کرد.

با این ویژگی کاربران می‌توانستند یکسری از برنامه‌ها را از روی مرورگر اینترنتی خودشان اجرا کنند. این کار باعث می‌شد که فایلی دانلود نشود و چیزی هم روی گوشی نصب نشود. براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در حال حاضر ۵۰۰ میلیون دستگاه از ویژگی Instant Apps پشتیبانی می‌کنند.

این قابلیت جدید اولین‌بار در گوگل I/O سال ۲۰۱۶ معرفی شد و از چند ماه پیش هم رسما شروع به کار کرد. برای استفاده از این ویژگی حتما نیازی ندارید که دستگاهی با اندورید ۷ داشته باشید. براساس اطلاعات منتشر شده اکنون برنامه‌ها و بازی‌هایی مثل Vimeo، NYTimes Crosswords، dotloop، Onefootball و Realtor با این ویژگی کار می‌کنند.

گسترش پیدا کردن این ویژگی باعث می‌شود بسیاری از کاربران برنامه‌هایی را که دوست ندارند نصب نکنند و تنها در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

منبع: bgr

‌‌‌‌

مطلب ۵۰۰ میلیون دستگاه از ویژگی Instant Apps اندروید پشتیبانی می‌کنند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala