استودیوی بازی‌سازی «بایوویر» تنها پنج ماه پس از عرضه‌ی «مس افکت: آندرومدا» (Mass Effect: Andromeda)، فاتحه‌ی این بازی را خواند. طبق خبری که بایوویر داده است، جدیدترین آپدیت بازی مس افکت: آندرومدا، آخرین آپدیت آن است؛ یعنی دیر هیچ آپدیت یا محتوای دانلودی برای این بازی عرضه نخواهد شد.

به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز و بایوویر می‌خواهند مس افکت: آندرومدا را از کارنامه‌ی کاری‌شان پاک کنند.

این موضوع بسیار قابل توجه است؛ چون چنین حرکتی تا به حال در مجموعه‌ی مس افکت سابقه نداشته است. آندرومدا اولین بازی این مجموعه است که هیچ محتوای دانلودی برای آن عرضه نمی‌شود؛ آن هم برای مجموعه‌ای که بدون شک تصور می‌شد الکترونیک آرتز بخواهد درآمد بیشتری با فروش محتوای دانلودی از آن داشته باشد.

به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز و بایوویر می‌خواهند مس افکت: آندرومدا را از کارنامه‌ی کاری‌شان پاک کنند. این بازی در مقایسه با دیگر ساخته‌های این استودیو، که همگی شاهکارهای سبک نقش‌آفرینی به حساب می‌آیند، بسیار پایین‌تر قرار گرفته. مس افکت: آندرومدا مشکلات زیادی داشت؛ مشکلاتی که از باگ‌های بزرگ انیمشینی شروع می‌شدند و تا داستان بازی پیش می‌رفتند.

بایوویر نوشته است: “هیچ برنامه‌ای برای عرضه‌ی آپدیت یا محتوای بیشتر برای بخش تک-نفره نداریم. ادامه‌ی داستان کهکشان آندرومدا را در کمیک‌ها و رمان‌هایی که در آینده منتشر می‌شوند، تعریف خواهیم کرد.”

البته بخش چند نفره‌ی بازی جایی نمی‌رود: “در هفته‌های آینده، تیم بخش چند نفره‌ی ما از برنامه‌شان برای پشتیبانی از بازی و ماموریت‌های جدید چند نفره صحبت خواهند کرد.”

دوره‌ای را به خاطر می‌آوریم که روز N7 Day برای‌مان هیجان‌انگیز بود. روز هفتم نوامبر یا N7 Day یک روز در سال است که طرفداران و سازندگان مجموعه‌ی مس افکت، در تجلیل از آن برنامه‌هایی برگزار می‌کنند. بایوویر نوشته است که برنامه‌هایی برای بخش چند نفره در روز N7 Day دارند؛ بخشی که در عین خوب بودن، واقعا در دنیای بزرگ مس افکت اهمیت چندانی ندارد.

می‌دانیم که قرار نیست به این زودی‌ها خبری از مس افکت بعدی بشنویم. مشکل از مس افکت هم نیست و همه چیز به الکترونیک آرتز باز می‌گردد؛ شرکتی که با دست خودش شاهکاری مثل «تایتان‌فال ۲» را خراب و برنامه‌ی ساخت دنباله‌های آن را لغو کرد.

منبع: Bioware

مطلب فاتحه‌ی Mass Effect: Andromeda خوانده شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala