فردا یکی از هیجان‌انگیزترین گرندپری‌های فرمول یک فصل در بلژیک برگزار می‌شود. نکته‌ی جالب در مورد این گرندپری این است که در سال ۱۹۲۴ اولین مسابقه غیررسمی در آن برگزار شد که در این زمینه جزو یکی از قدیمی‌ترین گرندپری‌های تاریخ فرمول یک به حساب می‌آید. در سال ۱۹۵۰ میلادی اولین گرندپری رسمی فرمول یک در پیست قدیمی Spa-Francorchamps برپا شد.

رانندگان برای تمام کردن مسابقه باید ۴۴ بار دور پیست SPA-FRANCORCHAMPS بزنند. طول این پیست ۷٫۰۰۴ کیلومتر است که با احتساب ۴۴ دور به مسافت کلی ۳۰۸٫۰۵۲ کیلومتر می‌رسد. سریع‌ترین دور این پیست به نام سباستین فتل در سال ۲۰۰۹ با زمان‌گیری ۱ دقیقه و ۴۷ ثانیه و ۲۶۳ هزارم ثانیه ثبت شده است. هم‌چنین بیشترین پیروزی‌های گرندپری بلژیک به نام مایکل شوماخر، اسطوره‌ی ورزش فرمول یک با تعداد ۶ قهرمانی ثبت شده است.

فردا قرار است دوازدهمین مرحله از رقابت‌های فرمول یک فصل جاری در پیست Spa-Francorchamps راس ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران برگزار شود. امروز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ مرحله‌ی تعیین خط است. براساس نتایج این مرحله، موقعیت قرارگیری راننده‌ها برای شروع مسابقه‌ اصلی مشخص می‌شود. مرحله‌ی بعدی رقابت‌های اصلی فرمول یک در تاریخ ۲ شهریور در ایتالیا برگزار می‌شود.

به‌نظر شما در مسابقه‌ی فردا، چه تیمی قهرمان می‌شود؟

مطلب نگاهی به گرندپری بلژیک برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala