همانطور که می‌دانید چهارشنبه شب هفته گذشته شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۸ را پس از ماه‌ها انتظار معرفی کرد. نوت ۸ یک فبلت گران‌قیمت است و خرید آن نیازمند ارزیابی دقیق همه نقاط مثبت و منفی این مدل است. تصمیم گرفتیم در این مطلب «شما بگویید» نوت ۸ را از زوایای مختلف بررسی کنیم و برخی از نقاط قوت و ضعف آن را برشماریم. با ما در این بررسی همراه باشید و نهایتا به ما بگویید با توجه به نکات مطرح شده ترجیح می‌دهید هنگام عرضه گلکسی نوت ۸ در بازار ایران، این گوشی را بخرید یا نه؟

عبور از تراژدی

جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ از سری نوت فبلتی است که امسال برای از میان بردن همه ناکامی‌های مدل قبلی سری نوت معرفی شده است. گلکسی نوت ۸ در عمل بهترین امکانات و تکنولوژی‌های شرکت سامسونگ را یک‌جا کنار هم قرار داده است. صفحه‌نمایش بدون مرز و بدون حاشیه که در سری ۸ گوشی‌های گلکسی اس جلب توجه کرد در گلکسی نوت ۸ هم به شکل پخته‌تری به کار گرفته شده است. صفحه‌نمایش ۶٫۳ اینچی با کیفیت +QHD یکی از جذاب‌ترین صفحه‌نمایش‌های موجود در میان گوشی‌های هوشمند را روبروی شما قرار می‌دهد تا نوت ۸ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده از محتواهای چندرسانه‌ای بدل کند.

سامسونگ برای اولین‌بار در این گوشی از دوربین دوتایی استفاده کرده و ظاهرا کیفیت دوربین‌هایی مثل گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۸ که در دو سال گذشته در بازار خود را به عنوان دوربین‌های بسیار قدرتمند معرفی کرده بودند، در این مدل ارتقا یافته است. حال کاربران نوت ۸ هم می‌توانند از ویژگی‌های خاص دوربین دوتایی مانند تغییر شفافیت پس‌زمینه و گرفتن پرتره‌های دیدنی بهره بگیرند.

قلم معروف گوشی‌های این سری که تحت عنوان S-Pen شناخته می‌شوند هم در گلکسی نوت ۸ به نهایت قدرت خود رسیده و شیوه‌های نوینی از تعامل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در کنار این ویژگی‌های احتمالا مشتری پسند با سخت‌افزار قدرتمندی هم طرف هستیم. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ با ۶ گیگابایت رم که وعده توان پردازشی کاملا قابل قبولی را می‌دهد. در عین حال مجموعه‌ای از قابلیت‌‎های خاص هم انتخاب گلکسی نوت ۸ را منطقی جلوه می‌دهند؛ قابلیت‌های متنوعی چون شارژ بی‌سیم، وجود دکس که در عمل گوشی‌تان را به یک کامپیوتر شخصی تبدیل می‌کند و امکانات متنوع امنیتی را هم می‌توانید به همه دلایل بالا اضافه کنید.

اما گلکسی نوت ۸ هم مثل همه گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار بدون عیب و ایراد نیست. اگر بخواهیم از دریچه‌ای بیشتر انتقادی به این مدل نگاه کنیم با سوالات و ابهاماتی روبرو خواهیم شد.

تکرار تراژدی؟

سامسونگ سال گذشته گلکسی نوت ۷ را با مجموعه‌ای از امکانات قابل‌توجه به بازار عرضه کرد اما عدم رعایت نکات ایمنی در ساخت باتری باعث انفجار این مدل شد و نهایتا خریداران، تجربه‌های بسیار ناخوشایندی را از سر گذراندند. یکی از نگرانی‌های مهمی که امسال هم ممکن است به ذهن هر خریدار برسد مسایل مرتبط با ایمنی نوت ۸ است. آیا موفقیت گلکسی اس ۸ باعث شده که کاربران دوباره کاملا به نوت ۸ اعتماد کنند؟

یکی از نکات آزاردهنده دیگر نوت ۸ محل قرارگیری حسگر اثر انگشت است. پس از بیان مجموعه گسترده‌ای از انتقادات نسب به محل قرارگیری حسگر در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس انتظار داشتیم سامسونگ فکری به حال این مشکل بکند اما به جز قراردادن فلش در میان دوربین دوتایی و حسگر، هیچ تدبیر دیگری اندیشیده نشده است.

از طرفی بد نیست به ظرفیت باتری نوت ۸ هم اشاره کنیم. اگر به خاطر داشته باشید شرکت سامسونگ، گلکسی اس ۷ اج را با ظرفیت باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی و نوت ۷ را با ظرفیت باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به بازار معرفی کرد. امسال و هنگام عرضه گلکسی اس ۸ پلاس با باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری بحث باتری گوشی‌های سامسونگ حسابی داغ شده بود. بعضی از کاربران نگران بودند که به چه دلیل سامسونگ برای یک گوشی ۶٫۲ اینچی (اس ۸ پلاس) باتری با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی قرارداده اما برای گوشی سال گذشته خود که ۵٫۵ اینچ بود باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپری را استفاده کرد. آن زمان در جواب این انتقادها گفته شد که تکنولوژی استفاده شده در باتری اس ۸ پیشرفته‌تر است و این مدل می‎‌تواند با ظرفیت کمتر باتری، قدرت بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد و صفحه‌نمایش بزرگتر اس ۸ پلاس را به خوبی پشتیبانی کند.

 

این‌بار هم با معرفی نوت ۸ همین سوال ایجاد شده. نوت ۸ گوشی‌ای است ۶٫۳ اینچی که باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد یعنی با وجود بزرگتر بودن صفحه‌نمایش نسبت به گلکسی اس ۸ پلاس، باتری آن ظرفیت کمتری دارد.

نهایتا باید به مساله قیمت هم اشاره کنیم. قیمت نوت ۸ حدودا ۹۵۰ دلار خواهد بود. موضوعی که احتمالا خرید این گوشی را به تصمیمی حساس‌تر تبدیل می‌کند.

به ما بگویید آیا حاضرید رقمی بین ۳٫۵ تا ۴ میلیون برای گلکسی نوت ۸ پرداخت کنید و از امکانات فوق‌العاده آن بهره‌مند شوید یا با توجه به نگرانی‌هایی که دارید ارزش نوت ۸ را کمتر از این رقم می‌دانید؟ شما نوت ۸ می‌خرید یا نه؟


مطلب شما بگویید؛ گلکسی نوت ۸ می‌خرید یا نه؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala