طبق اطلاعاتی که از سوی خبرگزاری بلومبرگ منتشر شده، شرکت HTC مشاورهایی را برای بهبود برنامه‌های آینده‌ی خود به خدمت گرفته است. یکی از راه‌های ارایه شده از سوی این مشاوران، فروش کامل بخش هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت است. همین هفته‌ی گذشته بود که شرکت HTC برای اینکه بتواند هدست‌های بیشتری بفروشد، خبر از کاهش قیمت ۲۰۰ دلاری هدست واقعیت مجازی Vive داد.

vفروش HTC Vive بسیار خوب است و HTC می‌خواهد حتی به زودی یک هدست مجزا بسازد که با سیستم عامل واقعیت مجازی گوگل کار می‌کند.

راه حل ارایه شده‌‌ی دیگر،‌ که البته بلوم‌برگ اشاره می‌کند احتمال اینکه به سمت آن بروند بسیار کم است، فروش کامل کل شرکت HTC است. پیدا کردن یک خریدار برای کل شرکت HTC کار ساده‌ای نخواهد بود و به همین دلیل بهتر است که بخش Vive و گوشی‌های هوشمند HTC را جدا کرد و آن‌ها را جداگانه فروخت.

شرکت HTC از نظر مالی اصلا وضعیت مناسبی ندارد و روند کاهش درآمدهای این شرکت هم‌چنان ادامه دارند. جدیدترین گوشی این شرکت یعنی U11 با اینکه به خاطر سرعت و دوربین خوبش، بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان گرفته، اما از نظر فروش از رقبای خود بسیار عقب است.

از طرف دیگر بخش هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت، عملکرد خوبی داشته است. فروش HTC Vive بسیار خوب است و HTC می‌خواهد حتی به زودی یک هدست مجزا بسازد که با سیستم عامل واقعیت مجازی گوگل کار می‌کند.

در حالی که HTC سال گذشته هر دو مدل گوشی Pixel را ساخته بود، امسال مدل پیشرفته‌تر و بهتر Pixel 2 را قرار است ال‌جی بسازد.

منبع: Bloomberg

مطلب HTC ممکن است Vive یا حتی کل شرکت را بفروشد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala