به تازگی مشخص شده که اپلیکیشن آب و هواوی AccuWeather اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کرده و آن‌ها را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌داده است. براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت مختصات GPS، مک آدرس مودم‌های فای-فای و اطلاعات دستگاه‌های بلوتوثی که به گوشی کاربران متصل می‌شوند را جمع‌آروی می‌کرده و آن‌ها به شرکتی با نام Reveal Mobile  می‌فروخت. البته گفته شده این اطلاعات برای تحلیل رفتار کاربران و اینکه روزشان را به چه صورت سپری می‌کنند، مورد استفاده قرار میگرفته است.

در واقع شرکت AccuWeather دقیقا مکانی که کاربران در آن حضور داشتند را به شرکت‌های مختلف می‌فروخته  و آدرس دستگاه وای-‌فایی که به آن متصل شده‌اند را هم به دست می‌آورده است. البته شاید این شرکت نمی‌دانسته که Reveal Mobile با اطلاعاتی که دریافت می‌کند چه کار می‌کرده است. در حال حاضر سازندگان این برنامه پیش بینی آب و هوا گفته‌اند که دیگر از SDK شرکت Reveal Mobile استفاده نمی‌کنند تا اطلاعات کاربران در امان بماند.

با این حال مشخص شده که AccuWeather از SDK شرکت Reveal Mobile در نرم‌افزار خودش استفاده می‌کرده و Reveal Mobile هم بدون اجازه از اطلاعات آن‌ها استفاده می‌کرده است.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که اکثر برنامه‌ّهای رایگان، با جمع‌آوری اطلاعات کاربران پول به دست می‌آورند. حتی در بسیاری از موارد این موضوع را در توافق‌نامه استفاده از برنامه هم ذکر می‌کنند.

منبع: The Verge

منبع متن: digikala