نسخه نهایی iOS 11 تا چند هفته دیگر رسما راهی بازار می‌شود. این سیستم عامل با تمام ویژگی‌های جدیدی که دارد از یک ضعف بزرگ بهره می‌برد. در واقع این سیستم عامل از برنامه‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی نمی‌کند و تنها برای اجرای برنامه‌های ۶۴ بیتی ساخته شده است. همین موضوع باعث شده که نزدیک به ۱۸۷ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی روی iOS 11 اجرا نشوند. البته این برنامه‌ها روی فروشگاه اپل باقی می‌مانند تا افرادی که نمی‌خواهند از جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS  استفاده کنند به این برنامه‌ّها دسترسی داشته باشند.

براساس اطلاعات منتشر شده اکثر این اپلیکشن‌های ۳۲ بیتی را بازی‌ها به خودشان اختصاص داده‌اند. در حقیقت ۳۸۶۱۹ بازی ۳۲ بیتی روی اپل استور وجود دارند که از iOS 11 پشتیبانی نمی‌کنند.

شاید ۱۸۷ هزار اپلیکیشن آمار چندان خیره کننده‌ای نباشد، اما در سال ۲۰۰۹ کل اپلیکیشن‌هایی که روی فروشگاه اپ استور قرار داشت تنها ۱۰۰ هزار عدد بود. امروز بیش از ۲٫۴ میلیون اپلیکیشن روی اپ استور قرار دارد.

البته چند ماه پیش به این موضوع اشاره کرده بود که در آینده برنامه‌ّهای ۳۲ بیتی روی سیستم عامل iOS  اجرا نمی‌شوند و توسعه‌دهندگان بهتر است برنامه‌های خودشان را به‌روزرسانی کنند.

منبع: BusinessInsider

‌‌‌‌

منبع متن: digikala