ایتالیا هرساله میزبان مسابقات فرمول یک است و به عنوان یکی از هیجان‌انگیز و البته خطرناک‌ترین رویدادهای مسابقات اتومبیل‌رانی شناخته می‌شود. تاریخ این گرندپری به قدری پرحادثه بوده که اگر قرار بود بجز گرندپری ایتالیا نامی برای آن انتخاب شود، شاید بهترین عنوان “پیست تصادفات” باشد! در طول تاریخ برگزاری مسابقات فرمول یک در گرندپری ایتالیا شاهد تصادفات خطرناک و مهلکی بودیم که بعضا راننده‌گان زیادی هم جان خود را از دست دادند! البته خطر تصادف در هر پیستی وجود دارد اما گرندپری ایتالیا بخش زیادی از هیجان خود را وام‌دار این خصوصیت است.

گرندپری ایتالیا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای مسابقات موتوری شناخته می‌شود. اولین مسابقه‌ی غیر رسمی در این رویداد در سال ۱۹۲۱ میلادی برگزار شد. اولین مسابقه‌ی رسمی این گرندپری پس از به رسمیت شناخته شدن ورزش فرمول یک در سال ۱۹۵۰ صورت گرفت.

پیست مونزا امروزه مسابقات فرمول یک را میزبانی می‌کند. مسافت یک دور پیست ۵٫۷۹۳ کیلومتر است. راننده‌ها برای تمام کردن مسابقه باید ۵۳ بار دور این پیست بزنند. با احتساب این تعداد دور، مسافت کلی برای به پایان رساندن مسابقه به ۳۰۶٫۷۲ کیلومتر می‌رسد. راننده‌ی برزیلی Rubens Barrichello در سال ۲۰۰۴ از تیم فراری موفق شد تا با زمان‌گیری یک ساعت و ۲۱ دقیقه و ۴۶ هزارم ثانیه، سریع‌ترین دور پیست را تا امروز به خود اختصاص دهد. در ادامه می‌توانید نقشه‌ی کلی این پیست را ببینید:

پیست مونزا به عنوان یکی از پیست‌های سخت برای راننده‌ها شناخته می‌شود؛ چراکه برنده شدن در این پیست به دو معنی است: اول این که باید مهارت بی‌نظیری برای رانندن در این پیست داشته باشید و باید در این صحنه‌ی رقابت، سریع‌ترین باشید! سیزدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک فصل جاری در این گرندپری، فردا مورخ ۱۲ شهریور ماه راس ساعت ۱۶:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود. در مسابقه‌ی قبل در بلژیک، همیلتون، فتل و ریکاردو از تیم‌های مرسدس، فراری و ردبول به ترتیب اول تا سوم شدند.

شاخص‌ترین سمبل خودروی ایتالیا، فراری است. به نظر شما در مسابقه‌ی فردا، فراری چقدر شانس برای قهرمانی دارد؟

 

تولد دوسالگی دیجی‌کالا مگ

مطلب نگاهی به گرندپری ایتالیا برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala