در پیج‌های مختلف اینستاگرام سری می‌زنیم که گاها چشممان به تیک آبی‌رنگی بعضی از اکانت‌های اینستا می‌خورد؛ علامتی که از رسمی و مورد تایید بودن پیج مورد نظر به ما خبر می‌دهد. سوالی که احتمالا برای بیشتر ما پیش می‌آید این است که چطور کسی می‌تواند صاحب یکی از این لوگوهای آبی رنگ شود؟ آیا باید کار خاصی کرد؟

در جواب باید گفت که شاید نیازی نباشد برای تصاحب این لوگوی آبی، هنرمند یا شخص مشهور با چند میلیون فالوئر باشید، چراکه افرادی هستند در ازای مبالغ ناقابل، این تیک آبی رنگ را به شما هدیه میدهند؛ مبلغی که بعضا برایتان ۱۵ هزار دلار یعنی حدود ۶۰ میلیون تومان آب میخورد! البته این گفته‌ی ما نیست، بلکه به تازگی گزارشی در رسانه‌های مختلف خبری منتشر شده که از بازار سیاه لوگوی آبی‌رنگ اینستاگرام خبر می‌دهد.

Kerry Flynn، خبرنگار فعال در حوزه اقتصاد است که گزارشی ویژه در این خصوص منتشر کرده است. در بخشی از این گزارش آمده، فردی به نام جیمز که نخواسته هویتش فاش شود، اطلاعات جالبی را در اختیار این خبرنگار قرار داده است.

او دوستی در داخل سازمان مربوطه دارد که در ازای دریافت مبلغ ۱۲۰۰ دلار از جیمز، لوگو را برای اکانت مشتریان ثبت می‌کند. البته جیمز هم طبعا دوست دارد که در این معامله چیزی نصیبش شود؛ از مشتریان مختلف مبلغی بین ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار دریافت می‌کند. البته این نکته را باید درنظر داشته باشید که مشتریان بدشانس، باید برای پیدا کردن چنین افرادی مبالغ سنگین‌تری را به دلالان بپردازند؛ مبالغی که باید درنهایت حدود ۱۵ هزار دلار برایش پیاده شوند!

اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر محوری است که امروزه بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر دارد. این شبکه‌ی اجتماعی محبوب اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسخه‌های مختلف آن برای پلت‌فرم‌های iOS، اندروید، ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوز ۱۰ منتشر شده است.

منبع: mashable

مطلب تیک آبی اینستاگرام، چند؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala