مثل هر سال، امسال هم شرکت‌های بزرگ و کوچک حوزه‌ی تکنولوژی یک هفته‌ای در شهر برلین گرد هم آمدند و از محصولات جدید خود گفتند. نمایشگاه IFA 2017 با محصولات جدیدی همراه بود؛ از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی یا ساعت هوشمند، همه چیز در نمایشگاه IFA امسال پیدا می‌شد. ما هم مثل سال‌های گذشته، سعی کردیم تا بهترین و جذاب‌ترین محصولات IFA 2017 را برای‌تان معرفی کنیم.

از اولین محصولات جالبی که در IFA 2017 معرفی شد، ساعت هوشمند جدید سامسونگ بود. این شرکت کره‌ای کنفرانسی در برلین برگزار کرد تا از ساعت ورزشی هوشمند خود به اسم Gear Sport رونمایی کند. این ساعت با توجه به اینکه برای ورزشکاران ساخته شده، در برابر ضربه و آب و کم و بیش همه چیز مقاوم است. سامسونگ حتی یک اپ مختص ساعت خودش برای شناگران ساخته است. می‌توانید درباره‌ی ساعت Gear Sport از اینجا بخوانید.

در همین کنفرانس سامسونگ، این شرکت مدل جدید هدفون‌های توگوشی بی‌سیم خود را هم معرفی کرد. مدل جدید Gear IconX باتری بسیار قوی‌تر در مقایسه با مدل اصلی دارد؛ طوری که به جای ۱.۵ ساعت موسیقی، می‌توانند ۵ ساعت موسیقی پخش کنند. این هدفون جدید از نظر ظاهری تفاوت زیادی با مدل اصلی نکرده، ولی می‌توانید تصاویر مدل جدید Gear IconX را از اینجا ببینید.

محصولات کوچک سامسونگ یکی پس از دیگری معرفی می‌شدند. محصول بعدی این شرکت در کنفرانس IFA 2017 خود یک مچ‌بند هوشمند جدید بود. مچ‌بند هوشمند Gear Fit 2 Pro در اصل مدل ارتقایافته‌ای از نسخه‌ی قبلی آن است. یک صفحه نمایش کوچک ۱.۵ اینچی و یک باتری ۲۰۰ میلی‌آمپری کاری می‌کند که بتوان ساعت‌ها بدون شارژ از این مچ‌بند استفاده کرد. سامسونگ سخت‌افزار مچ‌بند خودش را هم ارتقا داده است. می‌توانید درباره‌ی Gear Fit 2 Pro از اینجا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

محصولات سامسونگ را که کنار بگذاریم، به گوشی جدید ال‌جی می‌رسیم. ال‌جی مدت‌ها بود که از پرچم‌دار جدید خود صحبت می‌کرد و بالاخره این گوشی را در طول نمایشگاه IFA 2017 رونمایی کرد. گوشی LG V30 از نظر سخت‌افزاری کم و بیش شبیه به پرچم‌دار دیگر ال‌جی یعنی G6 است، ولی قابلیت‌های چند رسانه‌ای بسیار بیشتری دارد و دوربینش هم بسیار بهتر فیلم‌برداری می‌کند. ال‌جی بالاخره هم‌چنین یک گوشی بسیار زیبا طراحی کرده؛ طوری که با دیدن V30 به احتمال زیاد جذب ظاهر آن می‌شوید. این گوشی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که پیشنهاد می‌کنیم با نیم نگاهی به مطلب آن، درباره‌ی این قابلیت‌ها بخوانید. برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌های این گوشی جدید سونی هم‌چنین ویدیویی برای‌تان تنظیم کرده‌اید که بد نیست آن را هم تماشا کنید.

پس از ال‌جی، نوبت به سونی و گوشی‌های جدیدش رسیده بود. سونی کنفرانسی بسیار خوب در طول نمایشگاه IFA 2017 برگزار کرده بود، ولی در این کنفرانس جایی برای رونمایی از گوشی میان‌رده‌ی جدیدش یعنی XA1 Plus نداشت. این گوشی جدید سونی در طول IFA به صورت جداگانه و کاملا بی سر و صدا رونمایی شد. سونی روی XA1 Plus که یک گوشی با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی و بزرگ است، تراشه‌ی میان‌رده‌ی MediaTek MT8757 را قرار داده است. گوشی دیگر سونی جذاب‌تر بود، ولی دیدن XA1 Plus هم خالی از لطف نیست.

تمام شرکت‌های حوزه‌ی تکنولوژی باید امروزه یک اسپیکر هوشمند هم داشته باشند و سونی هم که نمی‌خواست از رقبا عقب بماند، از یک اسپیکر هوشمند رونمایی کرد. اسپیکر هوشمند سونی با منشی هوشمند گوگل یعنی Google Assistant کار می‌کند و می‌تواند در عین کنترل تمام بخش‌های خانه‌ی شما،‌ برای‌تان موسیقی هم پخش کند. می‌توان با فرمان‌های دست اسپیکر هوشمند سونی را کنترل کرد. این اسپیکر قرار است در اوایل پاییز وارد بازار شود و نسبتا قیمت مناسبی هم دارد.

ستاره‌ی کنفرانس سونی در IFA 2017 بدون شک پرچم‌دارهای موبایل این شرکت بودند، ولی سونی محصولات دیگری هم در این کنفرانس رونمایی کرد. یکی از این محصولات، یک دوربین ورزشی یا همان Action Camera به اسم RX0 بود. این دوربین سونی قابلیت‌های بسیار زیادی را در خودش جای داده و می‌تواند با وضوح تصویر ۴K فیلم‌برداری کند. دوربین ورزشی سونی حتی می‌تواند تصاویر اسلوموشن هم بگیرد. قیمتی که سونی برای دوربین RX0 در نظر گرفته بسیار خوب است و می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای GoPro باشد. می‌توانید درباره‌ی RX0 از اینجا بیشتر بخوانید.

از دیگر محصولاتی که سونی به کنفرانس خودش آورده بود، می‌توان به هدست جدید WH-1000MX2 این شرکت اشاره کرد. هدست جدید سونی نه تنها ظاهری بسیار زیبا دارد، بلکه با استفاده از یک هوش مصنوعی می‌تواند صدای محیط را برای شما تنظیم کند. این هدست صداهای مزاحم محیط را حذف می‌کند، ولی صداهای مهم مثل اعلان‌های سالن انتظار فرودگاه توسط خود هدفون تشخیص داده و برای‌تان پخش می‌شود. سونی یک هدست توگوشی و یک هدفون دورگردن هم معرفی کرد که می‌توانید آن‌ها در در مطلب خودشان ببینید.

بهترین بخش کنفرانسی سونی در نمایشگاه IFA 2017 با رونمایی گوشی‌های جدید این شرکت شروع شد. سونی از دو پرچمدار جدید خود به اسم Xperia XZ1 و Xperia XZ1 Compact رونمایی کرد که از نظر سخت‌افزار و ظاهر تفاوت چندانی با هم ندارند و هر دو قوی‌ترین پردازنده‌های بازار را در خودشان جای داده‌اند. سونی حتی برای مدل کوچکتر کم نگذاشته و تمام قابلیت‌های مدل بزرگ، از اسکن سه بعدی گرفته تا دوربین سوپر اسلوموشن در مدل کامپکت هم پیدا می‌شود. می‌توانید تمام و کمال درباره‌ی دو گوشی سری XZ1 در مطلب خودشان بخوانید و ویدیوهای رونمایی آن‌ها را هم ببینید. سونی قابلیت‌های تازه‌ای به گوشی XZ1 اضافه کرده که برای آشنایی با آن‌ها هم ویدیویی برای‌تان تنظیم کرده‌ایم.

دیگر خبری از گوشی‌های هوشمند جدید نبود و بقیه‌ی محصولات IFA 2017 شامل کامپیوترهای خانگی و یخچال و تلویزیون می‌شدند. شرکت شارپ سری جدید تلویزیون‌های خودش را معرفی کرد که همگی صفحه نمایش ۸K داشتند. سامسونگ هم مدل کوچکتر سری تلویزیون‌های Frame TV خودش را به نمایشگاه آورده بود؛ تلویزیون‌هایی که شبیه به قاب‌های هنری ساخته شده‌اند و در حالت استندبای، قطعات هنری مختلفی را نشان می‌دهند.

یکی از رونمایی‌های جالب نمایشگاه IFA 2017 توسط شرکت پاناسونیک صورت گرفت. این شرکت ژاپنی یخچالی را به خودش به این نمایشگاه آورده بود که در خانه به دنبال شما می‌گشت. یخچال جدید پاناسونیک را می‌توان صدا کرد، سپس این یخچال خودش از آشپزخانه بیرون می‌آید، صدای‌تان را دنبال می‌کند تا به شما برسد؛ آن هم بدون اینکه به جایی برخورد کند. ویدیوها و تصاویر جالبی از این یخچال برای‌تان قرار داده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را ببینید.

چند لپ‌تاپ هم در نمایشگاه IFA امسال رونمایی شدند. شرکت لنوو مدل جدیدی از لپ‌تاپ Yoga 720 را رونمایی کرد که کوچکتر است. این شرکت هم‌چنین لپ‌تاپ هیبریدی Miix را با پردازنده‌ی Core i7 معرفی کرد. این لپ‌تاپ ویندوزی کم و بیش شبیه به Surface مایکروسافت است، ولی قیمت پایین‌تری دارد. سپس نوبت به ایسوس رسید تا مدل‌های جدید از Zenbook Flip را معرفی کند. با این حال اگر به دنبال لپ‌تاپ زیباتر ایسوس یعنی Zenbook Flip S هستید، بد نیست بگوییم که ایسوس این مدل را هم در IFA با سخت‌افزاری قوی‌تری معرفی کرد.

شرکت ریزر هم در طول IFA 2017 از مدل جدید لپ‌تاپ Razer Blade Pro رونمایی کرد. این مدل جدید قرار است که از مدل اصلی این لپ‌تاپ ارزان‌تر باشد، ولی هنوز هم ۲۳۰۰ دلار قیمت دارد که اصلا قیمت کمی نیست. محصولات شرکت ریزر معمولا بسیار گران هستند و اگر برای مثال توانایی خرید ماوس Mamba این شرکت را ندارید، می‌توانید به جای آن ماوس جدید ایسر را بخرید که در IFA 2017 رونمایی شد. ماوس جدید ایسر قابلیتی شبیه به ماوس ریزر دارد و کلیک‌های آن با درجه‌های سفتی مختلف تنظیم می‌شوند.

اخباری که در بالا می‌بینید، مهم‌ترین و البته جالب‌ترین اتفاقات IFA 2017 را شامل می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن‌ها بیاندازید و با محصولات فعلی دنیای تکنولوژی بیشتر آشنا شوید و درباره‌ی آن‌ها بیشتر بدانید؛ حتی اگر مثل ما توانایی خرید بیشتر آن‌ها را هم ندارید.

مطلب همه‌ی آنچه در ایفا ۲۰۱۷ گذشت برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala