در چند وقت گذشته شرکت کوالکام و اپل شرایط بدی با هم پیدا کرده‌اند و کار به دادگاه هم کشید. حتی کوالکام خواستار توقف فروش آیفون در کشور آمریکا هم شده بود. حالا این شرکت در وبلاگ رسمی خودش مطلبی منتشر شده که در آن به همکاران اندرویدی خودش اشاره کرده آن‌ها را پرچم‌داران دنیای موبایل خوانده است. این شرکت گفته که گوشی‌های اندرویدی از نظر تکنولوژی و ویژگی‌های جدید از آیفون جلوتر هستند. کوالکام به این موضوع اشاره کرده که بسیاری از ویژگی‌ها مثل شارژ بی‌سیم، شارژ سریع، سیستم دوربین دوتاتی، صفحه نمایش OLED و صفحه نمایش بدون حاشیه و خمیده برای اولین‌بار در گوشی‌های اندرویدی به وجود آمدند.

این اقدام کوالکام از این نظر جالب است که آیفون X بسیاری از این ویژگی‌ها را برای اولین‌بار در خودش قرار داده است. در واقع کوالکام با بیان این موضوع تلاش کرده تا ویژگی‌های جدید آیفون X را در جلوی گوشی‌های اندرویدی کمرنگ کند.

کوالکام جدولی هم منتشر کرده در آن به اسم شرکت‌ها و ویژگی‌های که گوشی‌ّهای آنها دارند، اشاره شده است.

 

مثلا گفته شده که دوربین دوتایی برای اولین‌بار روی گوشی HTC One M7 و HTC One M8 وجود داشت. ویژگی شارژ سریع و شارژ بی‌سیم برای اولین‌بار روی HTC One M8، LG V30 و Xiaomi Mi5 وجود داشت. قابلیت تشخیص چیره هم اولین بار روی گلکسی اس ۸ دیده شد. قرار گرفتن سنسور تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش توسط خود کوالکام طراحی شده و صفحه نمایش بدون حاشیه را می‌توان روی گوشی شیائومی Mi Mix مشاهده کرد.  صفحه نمایش ضد آب برای اولین‌بار روی گوشی Xperia Z4 دیده شد و صفحه نمایش OLED روی گوشی LG Flex 2 هم وجود داشت. استفاده از مودم Gigabit LTE در گوشی گلکسی اس ۸، صفحه نمایش ۴K در Xperia XZ Premium هم دیگر ویژگی‌هایی هستند که برای اولین‌بار در گوشی‌های اندرودیدی دیده شدند.

منبع: theverge

منبع متن: digikala