یک گزارش جدید درباره بازار چین امیدهای اپل را درباره فروش قابل توجه آیفون X در کشور چین نقش برآب کرده است. اپل اخیرا مدتی است که در چین روند نزولی فروش آیفون را شاهد بوده. در حال حاضر شش فصل است که این روند ادامه دارد و اپل به پنجمین برند محبوب در چین تبدیل شده. برند اپل فعلا در چین از برندهای هوآوی، اپو، ویوو و شیائومی عقب افتاده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

در طول نیمه اول سال میلادی ۲۰۱۵، سهم اپل از بازار گوشی‌های هوشمند کشور چین از ۱۴ درصد به ۹ درصد نزول کرد. شاید به خاطر بیاورید که معرفی آیفون ۶ در سال ۲۰۱۴ باعث شد توجه مصرف‌کننده‌های چینی به این مدل جلب شود. اما مدل‌هایی که بعد از آیفون ۶ معرفی شدند چندان در چین موفق عمل نکردند.

احتمالا دلیل اصلی عدم توفیق آیفون X در بازار چین هم قیمت آن خواهد بود. قیمت این دستگاه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار است و این یعنی مبلغی دوبرابر میانگین حقوق ماهیانه یک فرد چینی. با توجه به بررسی‌های انجام شده دلیل شکست آیفون ۷ در چین هم شبیه بودن این مدل به مدل‌های قبلی بود. ظاهرا به دلیل این شباهت مصرف‌کننده‌های چینی چندان به این گوشی هم رغبت نشان ندادند. حال با توجه به همه ویژگی‌های جدید آیفون X؛ ویژگی‌هایی مثل تشخیص چهره، شارژ بی‌سیم، پنل اولد و نمایشگر بدون حاشیه پیش‌بینی می‌شد احتمالا آیفون X بتواند عملکرد بهتری داشته باشد اما بررسی‌های جدید پیش‌بینی اپل را رد کرده‌اند.

فروشنده‌های چینی معتقدند احتمالا آیفون X بیشتر به شکل قسطی فروش برود. آن‌ها امیدوارند بتوانند مدل‌های ارزان‌تر را بفروشند و پیش‌بینی می‌‎کنند در غیر این صورت نتوانند فروش چندانی داشته باشند.

منبع: Phone Arena

منبع متن: digikala