روزی روزگاری می‌گفتند که سامسونگ برای رسیدن به آیفون ۷، گلکسی نوت ۷ را معرفی کرد؛ محصول نافرجامی که رسما سوژه‌ی رسانه‌ها شد. اما از قدیم هم گفتند، زمین گرد است و حالا این‌بار، کوه‌ به کوه نرسید و آیفون ۸ به گلکسی S8 رسید! چراکه گفته می‌شود که اپل برای رقابت با گلکسی S8 و نوت ۸، عدد ۸ را جلوی آیفون‌های جدید خود قرار داده است!

یکی از احتمالاتی که در مورد نام‌گذاری آیفون ۸ بیان شده، رقابت اپل با محصولات پرچم‌دار امسال سامسونگ بود. چراکه با این اقدام اپل، در بازار فعلی رقابت پویایی بین شماره‌های ۸ اپل و سامسونگ رقم می‌خورد. این که امسال، آیفون ۸ و ۸ پلاس دقیقا روبروی سامسونگ گلکسی S8 و S8 پلاس قرار بگیرند و رقابتی تنگاتنگ شکل بگیرد.

این هارمونی نام‌گذاری به نفع اپل بود. چراکه معرفی آیفون‌های جدید با نام‌های ۷s و ۷s پلاس ممکن بود به‌طور ناخودآگاه در ذهن مشتریان تاثیر منفی بگذارد و عده‌ای را ترغیب به خرید محصول رقیب کند. محصولی که به لطف ظاهر جدیدتر و به عدد بالاتر در نام‌ خود، حس بهتری را به مخاطب منتقل کند.

در مراسم رونمایی آیفون‌های جدید شاهد اتفاقات عجیبی بودیم و اپل، امسال با سنت‌شکنی وارد میدان شد؛ این که اپل برای اولین بار از عدد رومی برای نام‌گذاری آیفون X (آیفون ۱۰) استفاده کرد؛ تلفن هوشمندی که برای اولین بار در تاریخ این شرکت از صفحه نمایش کم حاشیه بهره می‌برد. هم‌چنین در نام آیفون‌های امسال دیگر شاهد پسوند S نیستیم.

با این حال هیچ‌وقت نمی‌توان در مورد رفتار شرکت‌ها به‌طور قاطع نظر داد و همیشه دلایلی مخفی و پشت‌پرده‌ای برای سیاست و استراتژی‌های یک شرکت‌ وجود دارد. از طرفی شرکت‌ها درصورت شنیدن اخبار درست و نادرست معمولا واکنشی نشان نمی‌دهند تا بدون دخالت، تصمیم را به مشتریان واگذار کنند.

شما چه نظری دارید؟ آیا اپل خواسته با نام‌گذاری آیفون ۸ جلوی سامسونگ کم نیاورد؟ یا تماماین اتفاقات شانسی و بدون‌ برنامه‌ریزی خاصی برای رقابت بوده است؟

منبع: TheVerge

مطلب آیفون ۸؛ آیا اپل خواسته جلوی سامسونگ کم نیاورد؟ برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala