اگر از علاقمندان ورزش فرمول یک باشید، حتما در جریان شکست‌های تیم مک‌لارن هستید. پیشرانه‌های ضعیف هوندا به عنوان دلیل اصلی نافرجامی این تیم شناخته می‌شود. طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، مک‌لارن می‌خواهد به زودی همکاری خودش را با هوندا قطع کند.

سال ۲۰۱۵ بود که هوندا و مک‌لارن وارد همکاری شدند؛ هوندا در پس این همکاری موظف شد تا پیشرانه‌های این تیم را تولید کند. مدت‌هاست که خودروهای فرمول یک مک‌لارن با مشکلات فنی و موتوری زیادی روبرو می‌شوند و بعضی از مسابقات را ناتمام می‌گذارند.

 

 

قرار داد مک‌لارن و هوندا تا سال ۲۰۲۴ تنظیم شده است. با این حال، به گزارش سایت موتوراسپرت، هر دو شرکت هوندا و مک‌لارن به این توافق رسیده‌اند که پس از اتمام فصل جاری به همکاری خود پایان دهند. در این گزارش آمده که مک‌لارن قصد دارد با رنو همکاری خودش را آغاز کند. طبق این قرداد، همکاری رنو و مک‌لارن از فصل ۲۰۱۸ شروع می‌شود و تا ۲ فصل ادامه پیدا‌ می‌کند. رنو درحال حاضر پیشرانه‌های تیم خود و ردبول را تامین می‌کند. انتظار می‌رود رنو همین پیشرانه را برای خودروهای فرمول یک مک‌لارن درنظر بگیرد.

تیم مک‌لارن تا امروز ۸ عنوان قهرمانی را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. قهرمانی این تیم مربوط به سال‌های ۱۹۷۴، ۱۹۸۴، ۱۹۸۵، ۱۹۸۸، ۱۹۸۹، ۱۹۹۰، ۱۹۹۱ و ۱۹۹۸ میلادی است. در این مطلب می‌توانید تکامل خودروهای فرمول یک ار از سال ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۲ را ببینید.

منبع: MotorAuthority

مطلب مک‌لارن همکاری خودش را با هوندا قطع می‌کند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala