تراشه Kirin 970 شرکت هواوی اولین محصولی خواهد بود که از Category 18 برای دریافت اطلاعات و از Category 13 برای ارسال اطلاعات پشتیبانی می‌کند. این موضوع به این معناست که تراشه جدید هواوی می‌تواند به حداکثر سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه برسد. این اطلاعات را سازمان رادیویی Rohde & Schwarz کشور آلمان منتشر کرده است.

این سازمان اعلام کرد:« ما خیلی خوشحالیم که هواوی توانسته آزمایش‌های R&S را با موفقیت به پشت‌سر بگذارد. ما با همکاری یکدیگر توانستیم به یک دستاورد بزرگ در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند دست پیدا کنیم. تراشه Kirin 970 اولین تراشه دنیای موبایل است که از شبکه LTE با Cat.18 برای دانلود و Cat.13 برای آپلود پشتیبانی می‌کند. این ویژگی باعث شده که سرعت دانلود با این مودم به حداکثر ۱٫۲ گیگابیت بر ثانیه برسد.

تراشه Kirin 970 قرار است روی گوشی‌ میت ۱۰ قرار بگیرد.  این تراشه تا این لحظه عملکردی بهتر از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ داشته است. جدیدترین تراشه شرکت اسنپ‌دراگون از Category 16 پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت دانلود با آن ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ روی بسیاری از گوشی‌ّهای وجود در بازار مانند گلکسی نوت ۸، اچ‌تی‌سی یو ۱۱و ال‌جی وی ۳۰ وجود دارد.

 

منبع: phonearena

منبع متن: digikala