کلید خودرو در طول سالیان تحولات زیادی را سپری کرده است. در حال حاضر خودروهایی داریم که برای روشن کردن‌شان کافی است یک دکمه را فشار دهیم و با شکل روشن کردن سنتی خودرو و شکل معمول استفاده از کلید متفاوت هستند. اما نظرتان چیست اگر کسی بگوید داریم به زمانی می‌رسیم که در آن به جای استفاده از کلید یا دکمه صرفا از یک اپلیکیشن موبایل برای روشن کردن خودرو استفاده کنیم؟ خب ظاهرا شرکت BMW چنین ایده‌‎ای در سر دارد.

به هر حال در شرایطی زندگی می‌‎کنیم که از گوشی‌های هوشمند به عنوان یک وسیله همه کاره استفاده می‌شود. در عمل یک گوشی نقش قابل توجهی در زندگی‌مان ایفا می‌کند و باعث شده بسیاری از محصولات دیگر کارکرد سنتی‌شان را از دست بدهند

یان روبرتسن یکی از اعضای هیات مدیره شرکت BMW که با خبرگزاری رویترز در نمایشگاه خودروی فرانکفورت گفتگو کرده است چنین نظری داده و اعلام کرده در آینده کلیدهای خودرو به اپلیکیشن موبایل تبدیل می‌شوند. رابرتسون به حضور گسترده گوشی‌های هوشمند در زندگی‌مان اشاره کرده و گفته شرکت BMW در حال حاضر این موضوع و عملی بودن آن را بررسی می‌کند. عضو هیات مدیره اعلام کرده این موضوع را بررسی می‌کنیم که چنین اقدامی را در حال حاضر انجام دهیم یا به آینده موکول کنیم.

به هر حال در شرایطی زندگی می‌‎کنیم که از گوشی‌های هوشمند به عنوان یک وسیله همه کاره استفاده می‌شود. در عمل یک گوشی نقش قابل توجهی در زندگی‌مان ایفا می‌کند و باعث شده بسیاری از محصولات دیگر کارکرد سنتی‌شان را از دست بدهند. برای مثال گوشی هوشمند نقش کاغذ و قلم قدیمی را کاملا کمرنگ کرده است. با این وجود شاید استفاده از اپ موبایل به جای کلید خودرو مشکلاتی هم پدید بیاورد.

برای مثال اگر موبایل‌تان را گم کنید یا کسی آن را بدزدد چه؟ یا اگر باتری گوشی‌تان تمام شود و گوشی خاموش شود برای روشن کردن خودرو از چه وسیله‌ای استفاده خواهید کرد؟ با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند ممکن است چنین مشکلاتی پدید آورند به نظر می‌رسد به زودی از آن‌ها به عنوان کلید خودرو استفاده نخواهد شد.

‌‌

منبع: Ubergizmo


مطلب BMW معتقد است در آینده با اپ موبایل خودرو را روشن می‌کنیم برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala