آیفون X شرکت اپل گران‌ترین آیفونی است که تا به حال تولید شده است. این گوشی که مدل ۶۴ گیگابایتی آن از رقم ۹۹۹ دلار آغاز می‌شود در عمل یکی از گران‌ترین گوشی‌هایی است که تا به حال وارد بازار شده (اگر مدل‌هایی که به شکل محدود و خاص تولید می‌شوند را نادیده بگیریم).

حال تیم کوک مدیرعامل اپل در یک مصاحبه جدید که با برنامه تلویزیونی Good Morning America انجام داده مدعی شده که آیفون ۹۹۹ دلاری واقعا به قیمتش می‌ارزد.

در این مصاحبه از کوک پرسیده شده آیا آیفون X برای اغلب مردم گران نیست؟ کوک هم در پاسخ به این سوال گفته قیمت آیفون X دقیقا معادل ارزش تکنولوژی‌های به کار رفته در آن است.

همانطور که می‌دانید گوشی‌های هوشمند در بسیاری از کشورهای جهان توسط اپراتورها به شکل اقساطی به فروش می‌رسند. مدیرعامل اپل به این نکته هم اشاره کرده و افزوده به دلیل اینکه کاربران مجبور نیستند این پول را یکباره پرداخت کنند در عمل فشار زیادی بهشان نخواهد آمد. کوک در این مصاحبه می‌گوید اغلب مردم پول گوشی‌ها را در بازه‌های زمانی بلندمدت پرداخت می‌کنند و تقریبا افراد کمی هستند که پول گوشی را تماما هنگام خرید بپردازند. بعضی از کاربران گوشی فعلی‌شان را هم هنگام خرید گوشی جدید به اپراتور برمی‌گردانند (اقدامی که خود باعث کاهش قیمت گوشی می‌شود) و بعضی از اپراتورها رایانه و تخفیف‌های خاصی برای گوشی‌ها در نظر می‌گیرند. او با اشاره به همه این دلایل سعی دارد نشان دهد آیفون X آنقدرها هم که به نظر می‌رسد برای کاربران گران نیست.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که اخیرا بحث‌های زیادی درباره قیمت گوشی‌های اپل در گرفته. مدتی پیش در همین زمینه از تیم کوک پرسیده شد که آیا اپل محصولاتش را صرفا برای ثروتمندان تولید می‌کند یا نه. او در پاسخ به این سوال با اشاره به چند محصول زیر ۳۰۰ دلار اپل تلاش کرد اشاره کند که اپل طیف وسیع‌تری از مخاطبان را برای فروش محصولاتش مد نظر دارد. همه این‌ها را باید در کنار این نکته تحلیل کرد که بعضی از کارشناسان گفته‌اند هزینه تولید آیفون X حدودا دو برابر هزینه تولید آیفون سال گذشته است و مطرح کردن این مساله به شکلی استدلال‌های تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل را تقویت می‌کند.

منبع: Ubergizmo

مطلب تیم کوک می‌گوید آیفون X گران نیست برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala