پس از انتشار چند گزارش مختلف درباره‌ی این موضوع که امکان بازی کردن بازی‌کننده‌های دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ در بازی «فورت‌نایت» (Fortnite) فراهم شده است، استودیوی سازنده‌ی بازی این اتفاق را تایید کرد.

سونی اجازه نمی‌دهد تا بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ با ایکس‌باکس وان بازی کنند.

بازی‌کننده‌ها روز شنبه متوجه شدند که می‌توان در فورت‌نایت بین دو کنسول اصلی بازی کرد. در ابتدا تعدادی از بازی‌کننده‌های پلتفرم پلی‌استیشن۴ به وب‌سایت رددیت آمدند و گفتند که نام برخی از بازی‌کننده‌ها در بازی فورت‌نایت، اسپیس دارد؛ امکانی که فقط روی ایکس‌باکس فراهم است. سپس بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان سعی کردند با یکدیگر فورت‌نایت بازی کنند و برخی به نتیجه رسیدند. سخنگوی استودیوی اپیک این موضوع را تایید کرده، ولی گفته است که قصد راه اندازی چنین سیستمی را ندارند.

اپیک گیمز به خبرگذاری‌های بازی گفته است: «مشکلی در تنظیمات پیش آمده بود که در حال حاضر برطرف شده است.»

سال گذشته بود که استودیوی سازنده‌ی بازی Rocket League گفت که راه اندازی سیستمی که از طریق آن بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ و ایکس‌باکس وان بتوانند با هم بازی کنند، اصلا سخت نیست. امروز می‌بینیم که ممکن است چنین سیستمی حتی راه انداز‌ی‌اش در حد و اندازه‌ی زدن یک کلید، ساده باشد.

در حال حاضر امکان بازی کردن فورت‌نایت برای بازی‌کننده‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ دیگر وجود ندارد. سونی اجازه نمی‌دهد تا بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ با ایکس‌باکس وان بازی کنند و بدون شک اگر این اتفاق ادامه پیدا می‌کرد، سونی با این موضوع مقابله می‌کرد.

«فیل اسپنسر»، مدیر ایکس‌باکس، در حساب توییتر خود پس از این که اپیک بازی را به حالت اصلی برگرداند، نوشت: «دوست داشتم آن را خاموش نمی‌کردند.»

منبع: VG247

مطلب گیمرهای PS4 و Xbox One یک روز با یکدیگر Fortnite بازی کردند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala