گوگل قصد دارد بخشی از تیم تولیدکننده‌ی گوشی‌های HTC را با بهای ۱ میلیارد دلار خریداری کند. این گزارش از پیوستن ۲۰۰۰ نفر از کارمندان شرکت HTC به گوگل خبر می‌دهد.

گوگل درنظر دارد گامی بزرگ جهت تولید سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند بردارد. گوگل در راستای خبر قرارداد یک میلیارد دلاری اعلام کرد که آینده‌ی افراد جدیدی که به تیم گوگل می‌پیوندند،شگفت‌انگیز خواهد بود؛ همان افرادی که بعضا برای ساخت گوشی پیکسل همکاری نزدیکی با ما داشتند. ما مشتاقیم تا ببینیم درکنارهم و در قالب یک تیم، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

پیتر شِن (Peter Shen) مسئول بخش مالی شرکت HTC گفت که پس از اتمام قرارداد با گوگل، HTC 2000 نیرو برای بخش طراحی و توسعه خواهد گرفت. این خبر می‌تواند به معنی گرفتن افراد متخصص و بامهارت جدید بجای نیروهای قدیمی باشد.

گوگل با پرداخت مبلغ قرارداد ۱ میلیارد دلار، کمک بزرگی به وضعیت فعلی HTC می‌کند. پیش از این HTC اعلام کرده بود که در ۳ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ در وضعیت نامناسب مالی به سر می‌برد. از طرفی، گوگل هم با تصاحب نیروهای متخصص حوزه‌ی ساخت تلفن‌های هوشمند می‌تواند بیش از پیش روی سخت‌افزار محصولات آینده‌ی خود تمرکز کند.

 

HTC سال گذشته، گوشی‌های پیکسل و پیکسل XL را برای گوگل تولید کرد

 

البته شنیدن مهاجرت نیروهای متخصص HTC به گوگل نباید چندان برای هواداران برند اچ‌تی‌سی نگران‌کننده باشد، چراکه هنوز نیروهای لازم برای بخش طراحی و ساخت محصولات هوشمند این شرکت مشغول به کار هستند و این شرکت تایوانی می‌تواند با هوشمندی تمام و استفاده از منابع مالی جدید به دست آمده، رشد خوبی را در آینده تجربه کند.

منبع: PhoneArena، TheVerge

 

مطلب گوگل بخشی از تیم HTC را با مبلغ ۱ میلیارد دلار می‌خرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala