با توجه به جدیدترین گزارش‌های منتشر شده برنامه Go Keyboard از گوشی‌های اندرویدی جاسوسی میکرده است. در حال حاضر این برنامه محبوب روی ۲۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی نصب شده و این احتمال وجود دارد که از تمام این دستگاه‌ّها جاسوسی میکرده است. گفته شده برنامه Go Keyboard می‌تواند اطلاعات شخصی کاربران مثل اطلاعات کارتهای اعتباری را هم به دست بیاورد. گفته شده زمانی که کاربران این برنامه را روی دستگاه اندرویدی خودشان نصب کنند، اطلاعات‌شان سریعا به سرورهای مختلف منتقل می‌شود. سرورهایی که در ۲۰ کشور دنیا قرار دارند.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده برنامه Go Keyboard اطلاعات کاربران را از جمله ایمیل گوگل،‌ اندازه صفحه نمایش گوشی، نسخه اندروید گوشی و نوع دستگاه را جمع‌آوری می‌کرده است. همچنین گفته شده این برنامه هر اطلاعاتی که کاربران با آن یادداشت می‌کردند را هم ضبط می‌کرده است.

در حال حاضر گفته شده که بهتر است این نرم‌افزار را از روی گوشی خودتان حذف کنید. از آنجایی که برنامه مورد نظر رایگان هم بوده، افراد زیادی آن را نصب کرده‌اند.

متاسفانه در چند وقت گذشته خبرهای مختلفی از آلوده بودن نرم‌افزارهای گوگ پلی به بد افزار منتشر شده است. جایی که باید محلی برای قرار گرفتن نرم‌افزارهای سالم باشد.

منبع: androidauthority

منبع متن: digikala