اخیرا تصاویری از بخش پشتی گوگل پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL منتشر شده بود که باعث شد بازار شایعات درباره این گوشی داغ‌تر شود. اما به دلیل آنکه تصاویر صرفا بخش پشتی گوشی را نشان می‌دادند نمی‌شد از طریق آن‌ها به جزییات کاملی درباره طراحی پیکسل‌های جدید دست پیدا کرد. اما یک تصویر جدید منتشر شده که با وجود کیفیت نه چندان مناسبش حکایت از حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا در سری دوم گوشی‌های گوگل پیکسل‌ دارد.

همانطور که در تصویر هم مشخص است (اطراف گوشی در این تصویر تعمدا مات شده‌اند که منبع منتشر کننده عکس لو نرود) در بخش پایینی گوشی یک حفره بسیار کوچک وجود دارد که احتمالا میکروفون آن است و در کنار آن کابلی برای شارژ کردن گوشی دیده می‌شود. به این ترتیب ظاهرا خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری نسیت. پیش از این هم شنیده بودیم که گوشی‌های جدید پیکسل جک هدفون نخواهند داشت و حال این تصویر هم سندی است که فرضیه یاد شده را تقویت می‌کند یا دست کم اعتبار بیشتری به آن می‌بخشد. البته با توجه به اینکه گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ XL را به ترتیب شرکت‌های HTC و LG می‌سازند مشخص نیست که جک هدفون صرفا در پیکسل حذف می‌شود یا در پیکسل XL جدید هم به کار نخواهد رفت.

به هر حال این اقدام گوگل هم احتمالا با انتقادات زیادی مواجه خواهد شد. پیش از این چندین شرکت دیگر از جمله اپل دست به حذف جک هدفون زده‌ بودند؛ اقدامی که باعث ایجاد دشواری‌هایی برای کاربران‌شان شد.

منبع: Ubergizmo


مطلب تصاویر جدید حذف جک هدفون گوگل پیکسل ۲ را تایید می‌کنند برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala