اینکه اپل دیگر مشتری شرکتی نباشد، بدون شک برای آن شرکت گران تمام می‌شود. این اتفاق اخیرا برای Imagination Technologies افتاده است. این کمپانی اوایل سال و در بهار بود که خبر داد همکاری اپل با آن‌ها قطع شده است. شرکت Imagination Technologies پردازشگر گرافیکی چیپ‌ست‌های اپل را می‌ساخت و تکنولوژی PowerVR این شرکت نه تنها در آیفون بلکه در گوشی‌های هوشمند دیگر یا پلی‌استیشن ویتا هم استفاده شده بود.

پس از اینکه اپل قرارداد خود را با Imagination Technologies به هم زد، این شرکت ۷۰ درصد ارزش خودش را از دست داد.

چیپ‌ست A11 اپل که در آیفون ۸ و آیفون ۱۰ استفاده شده، اولین پردازشگر گرافیکی که توسط خود اپل طراحی شده را درخودش جای داده است.

پس از اینکه اپل قرارداد خود را با Imagination Technologies به هم زد، این شرکت ۷۰ درصد ارزش خودش را از دست داد و تصمیم به فروش خود گرفت. اخیرا این شرکت برای خودش یک خریدار پیدا کرده است؛ خریداری که از چین سراغ Imagination Technologies آمده.

شرکت Canyon Bridge Capital Partners قرار است Imagination Technologies را با قیمت ۷۵۰ میلیون دلار خریداری کنید. قرار نیست کارمندان شرکت به جایی بروند یا اینکه محل استقرار آن تغییر کند. همه چیز Imagination Technologies سر جای خود باقی خواهد ماند.

منبع: Engadget

مطلب شرکت سازنده‌ی چیپ‌ست گرافیکی PowerVR به قیمت ۷۵۰ میلیون دلار فروخته شد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala