شرکت تسلا می‌خواهد دست به ساخت چیپ‌ست‌های هوش مصنوعی برای استفاده در خودروهای خود بزند. این شرکت به AMD سفارش ساخت تعدادی چیپ‌ست هوش مصنوعی داده بود و شرکت AMD هم نمونه‌هایی برای آزمایش به تسلا فرستاده است.

خودروهای تسلا در حال حاضر از چیپ‌ست‌های ساخت شرکت انویدیا استفاده می‌کنند.

پس از انتشار این گزارش که شرکت AMD مشغول ساخت چیپ‌ست‌هایی برای تسلا است، سهام AMD شاهد پنج درصد رشد بود. چیپ‌ست‌های هوش مصنوعی تسلا در شرکت GlobalFoundries تولید می‌شود که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی AMD است. مدیر عامل GlobalFoundries در روز چهار شنبه بود که از تسلا به عنوان یکی از همکارهای خود در ساخت چیپ‌ست نام برد.

خودروهای تسلا در حال حاضر از چیپ‌ست‌های ساخت شرکت انویدیا استفاده می‌کنند. پیش از انویدیا، چیپ‌ست خودروهای خودران تسلا توسط شرکتی به اسم Mobileye ساخته می‌شد، ولی پس از تصادف یکی از خودروهای تسلا که از چیپ‌ست Mobileye استفاده می‌کرد، تسلا همکاری‌اش را با این شرکت قطع کرد و سراغ انویدیا رفت.

چیپ‌ست‌های گرافیکی انویدیا توانایی بسیار بالایی در پردازش هوش مصنوعی دارند، با این حال برای پردازش یکی دو محاسبه‌ی خودرو طراحی نشده‌اند. به همین دلیل هم ساخت یک چیپ‌ست از سوی تسلا مختص خودروهایش، نه تنها هزینه‌های این شرکت را پایین خواهد آورد، بلکه ممکن است در نهایت به ساخت محصول بهتری هم منجر شود.

منبع: Ubergizmo

مطلب تسلا ساخت چیپ‌ست خودروهای خود را به AMD سپرد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala