می‌دانیم که شرکت بلک‌بری دیگر مستقلا به تولید گوشی‌‌‌های هوشمند نمی‌پردازد اما بخش‌های اعطای مجوز و نرم‌افزار شرکت با تمام قوا به کار خود مشغول هستند. بلک‌  بری فعالیت در این حوزه‌ها را به قدری جدی دنبال می‌کند که از خودمان می‌پرسیم چرا این شرکت زودتر تولید گوشی هوشمند را کنار نگذاشت. در حال حاضر شرکت TCL به تولید گوشی‌های بلک‌بری می‌پردازد و بابت استفاده از مجوزها، نام و لوگوی بلک‌بری به این شرکت پول پرداخت می‌کند.

یکی از دلایل افزایش درآمد قابل‌توجه بلک‌بری به شرکت چینی TCL برمی‌گردد. این شرکت که در حال حاضر با برند بلک‌بری گوشی تولید می‌کند موفق شده این مدل‌ها که کیبورد فیزیکی و باتری قدرتمندی دارند را بیشتر از قبل به فروش برساند.

حال بلک‌بری درآمد فصل دوم مالی خود را اعلام کرده است؛ رقمی که از پیش‌بینی‌های قبلی فراتر رفته و به رقم ۱۹۶ میلیون دلار رسیده است. این درآمد افزایش ۲۶ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. در این یک سال مبلغی که بلک‌بری بابت مجوزهای‌اش دریافت می‌کند از ۱۵ میلیون دلار به ۵۶ میلیون دلار رسیده است.

یکی از دلایل افزایش درآمد قابل‌توجه بلک‌بری به شرکت چینی TCL برمی‌گردد. این شرکت که در حال حاضر با برند بلک‌بری گوشی تولید می‌کند موفق شده این مدل‌ها که کیبورد فیزیکی و باتری قدرتمندی دارند را بیشتر از قبل به فروش برساند. فروش بیشتر گوشی‌ها به معنی پرداخت پول بیشتر بابت مجوز به بلک‌بری است و همین موضوع هم کسب و کار شرکت را بهتر کرده است.

در این شرایط مدیر عامل بلک‌بری برای مخاطبان خبرهای بهتری هم دارد. جان چن گفته که درآمد تولید نرم‌افزار و درآمد اعطای مجوز هر کدام نیمی از درآمد فصل مالی شرکت را تشکیل می‌دهند. او گفته که قرارداد بلک‌بری با شرکت خودروساز فورد که سال گذشته امضا شده، امسال ثمره خود را در وضعیت مالی نشان خواهد داد و یک قرارداد جدید با یک خودروساز دیگر هم بسته خواهد شد.

گفتنی است که اخبار مثبت درباره بلک‌بری باعث شده سهام این شرکت در یک روز ۵٫۴ درصد افزایش پیدا کند.

‌‌

منبع: Phone Arena


مطلب گزارش مالی بلک‌بری بهبود وضعیت شرکت را نشان می‌دهد برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala