حوالی مردادماه بود که خبردار شدیم شرکت سامسونگ همه موجودی تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را برای استفاده در گوشی‌های گلکسی S9 و S9 پلاس از شرکت کوالکام خریداری کرده است. دیروز هم یک گزارش جدید تایید کرد تمام موجودی دور اول تولید این تراشه جدید به سامسونگ فروخته خواهد شد تا در گوشی‌های S9 خود استفاده کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید مدل‌هایی از گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس که در آن‌ها از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ استفاده می‌شود برای بازار آمریکا ساخته خواهند شد. ظاهرا تولیدکننده‌های دیگر پس از سامسونگ و از نظر زمانی با مقداری تاخیر به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۴۵ دست پیدا خواهند کرد. همین موضوع هم باعث می‌شود سامسونگ بتواند در یک بازه زمانی مشخص گوشی‌هایی در بازار داشته باشد که از همه رقبای اندرویدی تراشه قوی‌تری دارد؛ این عامل می‌تواند باعث افزایش فروش گوشی‌های سامسونگ نسبت به تولیدکننده‌های دیگر شود.

آنچه در حال حاضر موضوع بحث‌مان درباره گوشی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس است دقیقا در مورد گوشی‌های گلکسی اس ۸ و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ هم رخ داده بود. سامسونگ همه موجودی تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ را خریداری کرد و به همین دلیل شرکت ال‌جی مجبور شد در گوشی پرچم‌دار خود ال‌جی G6 از تراشه قدیمی‌‎تر اسنپ‌دراگون ۸۲۱ استفاده کند. در این شرایط باقی شرکت‌ها هم عرضه پرچم‌دار خود را به تاخیر انداختند تا از تامین تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۳۵ اطمینان حاصل کنند.

منبعی که خبر خرید تمام موجودی تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۴۵ را منتشر کرده روی این نکته هم تاکید کرده که گوشی‌های گلکسی اس ۹ یک ماه زودتر از زمان معمول به بازار عرضه می‌شوند. این اتفاق به این معنا است که اواخر اسفندماه شاهد عرضه این گوشی‌ها در بازار هستیم. نتیجه دیگری که می‌شود از این خبر گرفت احتمال معرفی گوشی در نمایشگاه MWC است که از هفتم تا دهم اسفندماه برگزار می‌شود.

در حال حاضر این زمان عرضه و معرفی قطعی نیست و باید منتظر اطلاعات بیشتر باقی بمانیم.

‌‌

منبع: GSMArena


مطلب گلکسی اس ۹ در نمایشگاه MWC 2018 معرفی می‌شود برای نخستین بار در دیجی‌کالا مگ منتشر شده است.

منبع متن: digikala